چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سیاهکل خبر داد: تغییر کاربری ۶ مدرسه بدون استفاده در سیاهکل به تأسیسات گردشگری

محمد باقری، رئیس اداره میراث فرهنگی سیاهکل از تغییر کاربری مدارس بدون استفاده این شهرستان به تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد.
همای خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باقری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سیاهکل گفت: این شهرستان با توجه به منابع طبیعی و فرهنگی از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال کارآمد و توسعه اقتصادی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است.

او افزود: بنا بر سیاست‌گذاری‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در استفاده همه‌جانبه ظرفیت‌های موجود خصوصا در حوزه توسعه صنایع دستی و ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری، شناسایی و استفاده از ظرفیت مدارس بدون استفاده شهرستان سیاهکل در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی سیاهکل اظهار داشت: به این منظور ۶ مدرسه با امکان تغییر کاربری در سطح شهرستان شناسایی شد که از این بین، یک مدرسه به اقامتگاه بوم‌گردی و یک مدرسه به کارگاه تولید محصولات صنایع‌دستی در حوزه سفال تغییر کاربری یافت.

باقری ادامه داد: فرآیند واگذاری ۴ مدرسه دیگر نیز در حال طی مراحل اداری است که مقرر شده از ظرفیت این مدارس برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی و کارگاه‌های تولیدی محصولات صنایع‌دستی استفاده شود.

او تصریح کرد: این امر می‌تواند کمک شایان توجهی برای ایجاد اشتغال خصوصا در حوزه روستایی و توسعه اقتصادی شهرستان سیاهکل باشد.

شهرستان سیاهکل در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

با حضور استاندار گیلان همایش بزرگ منادیان وحدت در رضوانشهر برگزار شد

با حضور استاندار گیلان همایش بزرگ منادیان وحدت در رضوانشهر برگزار شد به گزارش همای …