چاپ مطلب چاپ مطلب

کمیل لاهوتی در مراسم معارفه خود گفت: علی رغم اطلاع ازحجم بدهی های بجامانده ازقبل همچون برق،بیمه ومعوقات پرسنل درشهرداری سیاهکل، این وظیفه را پذیرفتم

اختصاصی همای خبر/مراسم معارفه شهردار سیاهکل با حضور فرماندار ،امام جمعه ، مدیر کل شهری و شوراها ی استانداری گیلان ، روسای ادارات و نهادهاو اعضای شورای شهر سیاهکل و شهردار و اعضای شورای شهر کومله برگزار شد . در این مراسم که کمیل لاهوتی بعنوان شهردار سیاهکل معارفه گردید .

ابتدا حیدرنژاد فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره به نامه امام علی علیه‌السلام به محمد ابن ابی‌بکر هنگام حرکت به سوی مصر که فرمودند با مردم فروتن ، مهربان ، گشاده‌رو و خندان باش و در نگاهت و در نیم نگاهت و حتی در خیره شدنت به مردم به تساوی رفتار کن ، اظهارداشت :
این فرموده ، الگوی همه ما مسئولین در ارتباط با مردم است . همچنانکه امام راحل نیز بارها فرمودند که مردم ولی‌نعمت ما هستند.
با این مقدمه همه عزیزان خصوصا شورای عزیز و شهردار محترم را به یک تذکر توصیه می‌کنم ؛

شهردار وشورا به مثابه ریل قطار هستند اگرمابین هر کدام ازاین دو مشکل ایجاد شوداین قطار قادر به ادامه مسیر نیست

شهردار و شورای شهر به مثابه ی ریلی هستند که باید در کنار هم قرار گیرند. اگر ما خواهان توسعه شهر هستیم ،باید قطار توسعه و آبادانی روی این ریل حرکت کند و اگر در هر کدام از این دو ریل، مشکلی ایجاد شود، این قطار قادر به ادامه مسیر نیست.
فرماندارسیاهکل یادآورشد :
شهر سیاهکل دارای سابقه بسیار طولانی است و حدود یک قرن است که دارای شهرداری ست، پس انتظار بحقی است که این شهر باید آبادترو توسعه‌یافته‌تر باشد و مردم از نظر تجهیزات، رفاه بیشتری داشته باشند .
و به قول مقام معظم رهبری، فرصت همیشه کوتاه است برای مسئولین. سعی کنیم در این زمان، خاطرات زیبایی را بر جای بگذاریم که اگر غیر از این باشد، همه ما ضرر می‌کنیم .
حیدر نژاد ادامه داد : مردم ولی‌نعمت ما هستند، مردم حق دارند در چارچوب قانون ، مطالبه‌گر باشند ، مسئولین هم موظفند در چارچوب قانون پاسخگو باشند . پاسخ مسئولین باید با نرمی ، مهربانی و گشاده‌رو یی باشد .
با همین چند کلمه‌ای که حضرت فرمودند تکلیف ما با مردم روشن است ، که امیدواریم همه ما مقابل قانون خاشع و مطیع باشیم و با اجرای قانون، رضایتمندی را برای مردم شهرستان فراهم کنیم .
فرماندارسیاهکل اظهار امیدواری کرد که با سابقه‌ خوبی که شهردار جدید دارد ، در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر و تحولات باشیم که حتماً رضایتمندی مردم را بهمراه خواهد داشت.

مدیرکل امورشهری وامورشوراهای استانداری گفت:شهرداری نباید در حوزه در امد پایدار وابسته به صدور پروانه‌ باشد/ممیزی املاک مدنظر شهرداری ها قرار گیرد

در ادامه ی این جلسه دکتر کاظمی مدیر کل شهری و امور شوراهای استانداری طی سخنانی خطاب به شهردار جدید گفت : با توجه به سخنان امام‌جمعه سیاهکل ، مطالبه‌گری مردم شریف سیاهکل بحق و درست است که البته برای شما بسیار سخت خواهدبود. اما با توجه به زحماتی که در سنوات گذشته در حوزه شهری کشیدید انتظارات از شما زیادتر خواهد بود.پس به شما صریحا ابلاغ می‌کنیم که پس‌از قسم خوردن در این پست تعهد شما کاملاً ۲۴ ساعته خواهد بود و
ان‌شاءالله مردم در پایان کار، نمره خوبی به شما بدهند .
مدیر کل شهری و امور شوراهای استانداری گیلان خاطر نشان کرد : زمانی که شما کارتان را آغاز می‌کنید ، فصل زمستان را در پیش رو داریم ، ما می‌دانیم استان گیلان نعمات متعددی را از باب فضای جوی و جغرافیایی دارد. آرزو می‌کنیم این نعمت‌ها تبدیل به نقمت نشودو انتظار ما این است که نسبت به به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تامین سوخت اقدام نموده و با حضور در مکان‌هایی که در سوابق ماضی دچار اتفاقات مختلف از باب آب‌گیری، رفت‌وروب بودند ، رفع مشکل کنید .
من باید براساس وظیفه تشکری داشته باشم از پرسنل زحمت‌کش شهرداری سیاهکل که تعدادی از عزیزان حضور دارند. ما تقریباً در کوتاه‌مدت ۱۵ ایثارگر را تغییر وضعیت خواهیم کرد و ان‌شاءالله از باب کارشناسی‌ارشد خبره، جایگاه‌های اصلی این دوستان که حق حقوقی این عزیزان است، در اختیارشان خواهیم گذاشت .
دکتر کاظمی در ادامه از یکایک پاکبانان و همکاران خوددر صنوف متعدد حوزه شهری سپاسگزاری نمود و افزود :
.می‌خواهم یک جمله وام بگیرم از فرمایش امام‌جمعه سیاهکل که نه فقط سیمای این شهر بلکه خیلی از شهرهای ما متأسفانه دچار خدشه شده‌است که یکی از علت‌ها عدم ثبات مدیریت شهری است .
وی در ادامه از شهردارسیاهکل خواست طرح cds در کنار طرح‌های دیگر شهری مدنظر قرار بگیرد.
ودر حوزه در امد پایدار نباید وابسته به صدور پروانه‌ باشد و همچنین بحث ممیزی املاک را مدنظر قرار دهید. می‌دانم با برنامه حضور پیدا کردید ولی از اصناف ، ریش‌سفیدان و دلسوزان و فرهیختگان غافل نشوید .
همه ما تعهداتی داریم درست است که شما مدیر شهری هستید، ولی باید بدانیدکه مطمئنا شهروندان نیز مطالبات بحقی دارند .

 امام جمعه سیاهکل در جلسه معارفه شهردارسیاهکل، معضل پسماند،اشباع شدن قبرستان،کمبودپارکینگ،نبود گرم خانه واسفار بودن کوچه ها را از جمله مهمترین مشکلات این شهرخواند

در ادمه امام جمعه شهرستان سیاهکل نیز طی سخنانی ضمن تشکر از شهردار و شوراهای دوره قبل برای شورا و شهردار جدید آرزوی توفیق نمودو اظهار داشت: که در کنار دیگر مجموعه مسئولان درخدمت شهرداری و شهرستان خواهدبود .
حجت الاسلام کریمی افزود :با توجه به تجربه ای که آقای لاهوتی دارند، توقع ما این است که دیگر شاهد آزمون‌وخطا نباشیم و ان‌شاءالله کارهایی که انجام می‌گیرد باعث رونق شهرستان باشد.
نکته مهم دیگر اینکه هرچند هم توانا و توانمند باشید، توفیقات مالی در سایه تعامل با صاحب‌نظران و مجموعه شهرستان رخ خواهد داد .
وی خاطر نشان کرد : از مجموعه شورای اسلامی ، شهرداری و شهردار محترم توقع داریم که با توجه به اینکه کارهای زیادی باید در شهرستان صورت بگیرد ، ان‌شاءالله اولویت‌بندی‌ها را بصورت جدی لحاظ کنند.

امام جمعه شهرستان سیاهکل در بخش دیگری از سخنانش به کارچاق‌کن‌ها اشاره کرد و گفت مراقب این افراد باشید که نه برای شورا آبرو می‌ گذارند و نه برای شهرداری .
ضمن انکه باید درآمد پایدار شهرداری و شورا ارتقاء داده بشود که در این صورت مزایای عوامل زحمت‌کش و خدوم شهرداری نیز بموقع و حتی زودتر از موعد پرداخت می شود ،تجهیزات لازم در شهرداری به روزشود ، خدمات‌دهی شهرداری مطلوب‌تر می‌شود ، فشار کمتری به مردم می آید و بدیهی های شهرداری به حداقل می‌رسد .
وی تصریح کرد : به‌هرحال شهرداری بدون بدهی تقریباً شدنی نیست معمولاً کمتر پیش میاد که یک شهرداری فعال بدهی نداشته باشد . ولی اگر درامد پایدار شهرداری بالا باشد این بدیهی های نا متعارف هم کمتر است. حجت الاسلام کریمی اضافه کرد : متاسفانه وضعیت کوچه های ما اسف بار است که با ارتقای درآمد پایدار ، مبلمان شهری سامان‌دهی پیدا می‌کند .
وی ادامه داد :
مسئله دیگری که جای بحث دارد، حل معضل پسماند است و هفته گذشته مهمانان استانی و کشوری داشتیم که تصمیمات خوبی گرفته شد، ولی باز هم همت مجموعه شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد .
امام جمعه سیاهکل در ادامه به مشکلاتی نظیر اشباع شدن قبرستان‌های داخل شهر ، کمبود پارکینگ
ونبود گرم‌خانه اشاره کرد و افزود : باتوجه به کوهستانی بودن منطقه احداث گرم خانه از ضروریات است.
وی افزود : نکته‌ای دیگر بحث مغازه‌هاست که مبلمان و دکور شهر به‌هم‌ریخته شده که با درامد شهرداری می توان به این مورد هم رسیدگی نمود ضمن آنکه بعضی از مغازه هامحیط بیرون را هم اشغال کرده اند و مردم در پیاده‌رو راه عبور ندارندکه اینها باید رصد بشود .

 در ادامه فرداد قنبری رئیس شورای شهر سیاهکل
گفت:بنده قصد صحبت ندارم وهدفم عرض خوشامدگویی می باشد.اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم شورا از کلیه عزیزان ممنونم که قدم رنجه کردندو تشریف اوردند.
وی افزود:از روحانیون معزز و مدیران محترم استانی و شهرستانی و نماینده محترم مجلس که متأسفانه به دلیل حضور در قم در جمع ما نیستند وهمچنین از کلیه اعضای محترم شورای ادوار سپاس‌گزارم.ضمن انکه از خانم مهندس غم‌گسار به‌عنوان سرپرست شهرداری سیاهکل طی این مدت واقعاً زحمات زیادی کشیدند تشکردارم.

 شهردارجدیدسیاهکل گفت:
آسفالت، مبلمان شهری ، پارک‌ها و روشنایی معابر از جمله مباحثی است که بایدبه انها پرداخته شود

در پایان مهندس کمیل لاهوتی شهردار جدید سیاهکل ضمن تشکر از همه حاضرین در جلسه اظهارداشت :همان‌طور که حاج‌آقای کریمی ، دکتر کاظمی و فرماندارمحترم فرمودند. همه استادانی که در این جلسه واقف هستند ، اختیارات متعددی در حوزه عمران شهری و ارائه خدمات برای شهروندان توسط قانون‌گذار به شهردار واگذار شده‌است .البته با توجه به مشکلات اقتصادی فراوان که در حوزه‌های مختلف وجود دارد، اعم از کمبود اعتبارات ملی و دولتی و شرایط کرونایی که به درآمدهای داخلی و منابع داخلی شهرداری‌ها لطمه زده است ، امروز شهرداری‌ها در سراسر کشور غالبا در ارائه خدمات و اداره‌کردن خود دچار مشکل هستند و شهرداری سیاهکل هم مستثنی نیست.
وی افزود : طبق مطالعاتی که انجام دادیم مشکلات فراوانی در ساختار سازمانی ،ماشین‌آلات و تجهیزات وجود دارد بعلاوه ی انباشت زیاد مطالبات و کارهای بحقی که مردم از شهرداری‌ها توقع دارند.
به نوعی همه کارها انباشت شده‌است البته ما برای همه اینها برنامه داریم و بنا داریم در یک برنامه ی مدیریت شهری با اعضای شورای شهر و پرسنل محترم شهرداری در طول یک دوره شهرسازی ان‌شاءالله با رویکرد افزایش درآمدها ،مشکلات شهری را حل کنیم .
ما به نوعی درواقع امانت‌دار مردم هستیم ، بخشی از این پول‌ها را مردم به‌صورت عوارض به شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند و توقع آن‌ها این است که دوستانشان در شهرداری حساسیت لازم را در نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی و هزینه را داشته باشند.
کمیل لاهوتی خاطر نشان کرد : طبق مطالعاتی که بنده و اعضای محترم شورای شهر در خصوص مطالبات مردم سیاهکل داشتیم ، آسفالت، مبلمان شهری ، پارک‌ها ، روشنایی معابر از جمله مباحثی است که باید کار بشود. ما براساس اولویت‌هایی که با اعضای محترم شورای شهر داشته‌ایم قطعا برنامه‌ریزی‌هایی داریم که بتوانیم این مسائل را اجرایی کنیم .
وی افزود ؛ البته بنده واقعاً قصد این را ندارم که بگویم شهرداری سیاهکل دارای چه مشکلات عدیده‌ای هست ،بدهی‌های فراوانی که از سنوات گذشته به یادگار مانده‌است از جمله پول برق، بیمه و تعویق حقوق پرسنل در چند ماه و همچنین خرابی ماشین آلات که البته بنده با علم و اطلاع به این‌که این مشکلات وجود دارد ، این مسئولیت را پذیرفتم . چون اعتقاد دارم که خود شهر سیاهکل دارای ویژگی‌هایی است ، که ان‌شاءالله باجمع همه منابع ، کارهای خوبی را برای مردم به یادگار بگذاریم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …