چاپ مطلب چاپ مطلب

 پیگیری رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی در مجلس شورای اسلامی/ تصویب تبصره سه با هدف رفع مشکلات آب و فاضلاب محلات رشت

پیگیری رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی در مجلس شورای اسلامی/ تصویب تبصره سه با هدف رفع مشکلات آب و فاضلاب محلات رشت

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر رشت رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی با سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و رفع این مشکل با ورود برخی از نمایندگان قرار است در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شود

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به وضعیت محلات حاشیه نشین رشت اشاره کرد و گفت: در برخی از محلات رشت به واسطه مشکلات در حوزه ساخت و ساز ، چنانچه مشکلات و حوادثی رخ دهد ، ورود خودروهای امداد و آتش نشانی امکانپذیر نیست.

وی با انتقاد از عدم رعایت ساخت و ساز اصولی در برخی از محلات رشت تصریح کرد: رشت به لحاظ تراکم جمعیت و عدم خدمات رسانی و حریم بندی ها در برخی از محلات با مشکلات فراوانی مواجه است و همه این موارد هشدارهایی برای توجه بیشتر به محلات رشت است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه برخی از دستگاه هایی که با بهداشت شهروندان هم مرتبط هستند باید مدبرانه تر ورود کنند افزود: شورای اسلامی شهر رشت در راستای رفع مشکلات این چنینی برای رفع مشکلات در حوزه آب و فاضلاب با تصویب تبصره سه تلاش کرده است که در حد امکان به روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب با هدف تامین خدمات بیشتر برای شهروندان سرعت ببخشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه در رفع برخی از مشکلات از جمله اب و فاضلاب شهری و غیره نیازمند ورود نمایندگان مجلس و جذب اعتبارات دولتی هستیم گفت:
برای قانونمند کردن ساخت و سازها در رشت ورود کرده ایم و شیوه نامه ای را در این راستا تهیه و تدوین کردیم اما متاسفانه به علت شکایت یکی از شهروندان این شیوه نامه مورد تایید قرار نگرفت و در تلاشیم تا با یکسری الزامات بتوانیم مشکلات ساخت وساز در زمین های نسقی را برطرف کنیم اما متاسفانه در شرایط فعلی در حوزه ساخت و ساز در زمین های نسقی در رشت با چالش جدی مواجه هستیم که بسیاری از مالکین در این زمین ها با مشکلات دریافت امتیاز آب، برق، گاز و غیره مواجه هستند..

کارگرنیا به دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی با هر سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی جلسات مشترکی برگزار کردیم و این خلا قانونی پیرامون ساخت و ساز در زمین های نسقی باید با ورود نمایندگان مجلس برطرف شود و چنانچه در این باره مصوبه و لایحه لازم از مجلس مصوبه بگیرد این مشکل برای همیشه برطرف می شود.

وی با تاکید به تفکر شورای ششم رشت پیرامون توزیع عادلانه خدمات در تمامی محلات رشت افزود: در برخی از محلات شاهد فاصله های قیمتی هستیم که یکی از دلایل این موضوع کمبود امکانات و عدم توزیع عادلانه خدمات است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: محله محوری با توزیع عادلانه خدمات باید مورد توجه شهرداری رشت باشد و باید به ناحیه محوری در محلات رشت توجه بیشتری معطوف شود و نواحی شهرداری رشت باید نیروهای اجرایی پیگیر و قوی داشته باشد.

کارگرنیا با بیان اینکه به تفکر ناحیه محوری در رشت باید توجه شود گفت: بحث محله محوری را از دوران فعالیت شورای چهارم مورد توجه قرار دادیم و قصد داریم در این دوره از عمر شورای ششم با بهره مندی از ظرفیت مساجد رشت و نیروهای مخلصی که در مساجد حضور دارند بتوانیم در حوزه های مختلف از جمله عمران، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و غیره گام های موثری در راستای رفع مشکلات محلات رشت برداریم.

وی با تاکید به اینکه رشت از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: در رشت دو رودخانه جریان دارد که یک امتیاز بسیار خوب محسوب می شوند اما متاسفانه به دلیل سو مدیریت ها ، این دو نعمت به مشکلی بزرگ برای رشت تبدیل شده اند .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مشکل پسماند سراوان اشاره کرد و گفت: با تکمیل پروژه تصفیه شیرابه بخش عمده ای از آلودگی دو رودخانه نیز کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به راه انداری تصفیه خانه مسکن مهر رشت افزود : بخش عمده ای از دریافتی ها در حوزه تبصره سه برای تکمیل این تصفیه خانه هزینه شده است .

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …