چاپ مطلب چاپ مطلب

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت : طرح ممیزی املاک رشت در نقطه صفر قرار دارد/ افزایش چند برابری ارزش منطقه ای موجب تحمیل فشار به اقشار آسیب پذیر جامعه می شود /کم کاریهای حوزه مدیریت شهری نباید از جیب مردم پرداخت شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : طرح ممیزی املاک رشت در نقطه صفر قرار دارد/ افزایش چند برابری ارزش منطقه ای موجب تحمیل فشار به اقشار آسیب پذیر جامعه می شود /کم کاریهای حوزه مدیریت شهری نباید از جیب مردم پرداخت شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: قرار بود طرح ممیزی املاک در رشت به صورت منطقه ای و از محله پستک رشت آغاز شود اما متاسفانه با گذشت حدود سه ماه از زمان آغاز این طرح همچنان در نقطه صفر هستیم و شهردار باید حداکثر ظرف یک ماه آینده نسبت به اجرای عملی ممیزی در رشت اقدام کند.

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا در بیستمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س) و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای ایران اسلامی بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای تنویر افکار عمومی و پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری رشت اظهار کرد: روز پنج شنبه مصادف با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و از جانب تمامی اعضای شورای رشت از تمامی هیات های مذهبی به واسطه برگزاری برنامه های عزاداری در دهه های اول و دوم فاطمیه در رشت کمال تشکر را داریم .

وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورای اسلامی شهر رشت با استاندار گیلان به عنوان مقام عالی دولت در استان افزود: مباحث خوبی در این دیدار پیرامون موانعی که در مسیر توسعه رشت از گذشته تا به امروز قرار دارد به اطلاع استاندار گیلان رسانده شد و ایشان در انتهای جلسه با بیان اینکه بهترین کارگروهی که می تواند در آن به لحاظ تخصصی پیرامون رفع مشکلات رشت تشکیل دهیم همین اعضای شورای اسلامی شهر رشت هستند و در همان جلسه دستوراتی را نیز به معاونت های مختلف استانداری ابلاغ کردند. که ان شاا با اجرایی شدن این تاکیدات موانع پیش روی توسعه شهر رشت به سهولت برطرف شود.

کارگرنیا با بیان اینکه در دیدار اخیر با استاندار گیلان برخی از رسانه ها مباحثی را پیرامون ورود استاندار گیلان به طرح سوال از شهردار رشت مطرح کردند افزود: شورای رشت پیش از موضوع طرح سوال خواستار دیدار با استاندار گیلان بود و وی در این دیدار هیچ تاکیدی مبنی بر اینکه شورا از طرح سوال شهردار رشت منصرف شود مطرح نکرد و از شخص شهردار رشت و تیم رسانه ای وی انتظار داریم که به مشکلات مردم بپردازند و یقینا شورا به وظایفش آشنایی کامل دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه دستگاه های نظارتی به عملکرد شورا نیز ناظر هستند بیان کرد: شهردار رشت از حواشی پرهیز و به وظایفش عمل کند و یقینا شورای ششم رشت نیز به وظایف قانونی اش عمل می کند و دستگاه های نظارتی نیز به اعمال شورا دقت و توجه دارند.

کارگرنیا با اشاره به اجرای ممیزی املاک در رشت تصریح کرد: در دوران فعالیت شورای چهارم رشت موضوع اجرای ممیزی املاک در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت اما به دلیل عدم پرداختن به این موضوع مهم که می تواند به منبع درآمد پایدار برای رشت تبدیل شود که به علت عدم توفیق در نهایت شهردار وقت استیضاح و برکنار شد.

وی با بیان اینکه در دوران فعالیت شورای پنجم رشت نیز بار دیگر موضوع ممیزی املاک پیگیری شد و با شرکتی هم برای اجرا قرارداد بسته شد، افزود: حدود سه ماه پیش با حضور آقای شهردار که در آن موقع عضو شورا بودند، قرار بود این طرح به صورت آزمایشی ظرف یکماه در بخشی از محله پستک رشت انجام و سپس در همه مناطق رشت به مرحله اجرا دراید. اما متاسفانه با گذشت حدود سه ماه از زمان آغاز این طرح همچنان در نقطه صفر هستیم و از شهردار رشت می خواهم حداکثر طی مدت زمان یک ماهه ممیزی املاک را تعیین تکلیف کند و نتیجه را به شورا گزارش نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به جمع آوری زباله های خشک در سطح رشت اشاره کرد و‌گفت: قرار بود در سال گذشته ۵۵ کانکس جمع آوری زباله خشک در ۵۵ نقطه از شهر رشت توسط شرکت مجری ایجاد شود تا شهروندان بتوانند زباله های خشک را به آن کانکس ها تحویل دهند و با این اقدام معضل پسماند رشت تا حدودی کنترل و برطرف شود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه در اجرای برخی از پروژه ها شاهد مماشات شهرداری هستیم افزود: شرکت مجری پسماند خشک متاسفانه طی این مدت به هیچ کدام از تعهداتش پایبند نبوده و کانکس های اعلام شده نیز نصب و راه اندازی نشده است و انتظار داریم شهرداری رشت در این باره پیگیر و پاسخگو باشد.

وی با اشاره به تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در رشت افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان پیکر پاک این شهدای گرانقدر هستیم و در این راستا به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برنامه هایی در میدان شهدای ذهاب برگزار می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به موضوع افزایش چند برابری ارزش منطقه ای در رشت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت : این افزایش قیمت در شان شورایی که عنوان انقلابی دارند نیست و این اقدام موجب تحمیل هزینه به شهروندان بالاخص اقشار آسیب پذیر شهر می شود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه افزایش ارزش منطقه ای موجب فراری شدن مردم از قانون می شود افزود : افرادی که در حاشیه شهر زندگی می کنند قادر به ساخت و ساز نیستند و ملک خود را در اختیار یک سازنده قرار می دهند و بنابراین با تحمیل چنین هزینه هایی هیچ نفعی عاید مردم نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت افزود: سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت باید تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی را به سیستم هوشمند مجهز کند تا از بابت پول خردها مشکلی پیش نیاید.

کارگرنیا با بیان اینکه از دوران شورای چهارم موضوع کارت شهروندی مطرح شد افزود: شهروندان با این کارت می توانند برای همه موارد از جمله کرایه تاکسی، خرید نان و سایر مایحتاج روزمره خود استفاده کنند و نباید به واسطه فقدان پول خرد به شهروندان هزینه مضاعف تحمیل شود.

وی با تاکید به اینکه حوزه مدیریت شهری رشت در حوزه حمل و نقل باید برای شهروندان هزینه کند بیان کرد: متاسفانه حوزه مدیریت شهری رشت هیچ گونه حمایتی از رانندگان تاکسی انجام نمی دهد و سعی دارد فشار را به شهروندان تحمیل نماید.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه رانندگان تاکسی واقعا با مشکلات معیشتی فراوانی مواجه هستند تصریح کرد: معتقدم نباید حوزه مدیریت شهری رشت کم کاریها و عدم حمایت از ناوگان تاکسی رانی را از جیب مردم پرداخت کند.

About نسرین عشقی

Check Also

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار  همای خبـر – نقل از فرهیختگان:نگاهی …