چاپ مطلب چاپ مطلب

اتحاد و همدلی در گیلان دشوارتر از نفوذ به خط دفاعی ماژینو

اختصاصی همای خبر یک کارشناس مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک، در آستانه سفر آیت الله رئیسی به استان گیلان، گفت: استان گیلان با پیشینه تاریخی و دلاوری و مذهبی و با داشتن ظرفیت‌های بالای مادی و معنوی شایسته نگاه ویژه ای است.

صابر صلاح کار ضمن خوش آمد گویی به رئیس جمهور منتخب و سایر وزرا و مسئولین افزود:

استان گیلان دارای علمای بزرگی در رشته‌های مختلف، شهدای والا مقام و دلاورانی است که نماد اقتدار و ایثار است، همچنین قطب کشاورزی و صنعت توریسم بوده و دارای شهرک های صنعتی و تولیدی اما نیمه تعطیل می باشد. خوشبختانه دارای پتانسیل های فراوانی در زمینه های مختلف کشاورزی و آبزی پروری است که با مکانیزاسیون و توجه به جوانان تحصیل کرده به راحتی می توان از فرصت ها بهره برد.

وی تاکید کرد: استان گیلان با ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی نباید دچار این مشکلات باشد، گیلان جز اولین حکومت های شیعه تاریخ است، سرزمین زندگی برادرانه و اتحاد شیعه و سنی است. بدیهی است با این میزان از ظرفیت جریان‌های مختلف سیاسی و فکری وجود دارد که هر لیدری جریانی خود را صاحب نظر مطلق می داند، اما نباید این مسائل سیاسی باعث شود استان آسیب ببیند برعکس باید از مجموعه ظرفیت‌ها به نفع کشور و نظام بهره ببرد. طبیعتا هر طرح مدیریتی برای موفق شدن نیاز به زمان دارد و نباید به راحتی به جای کمک، شروع به تخریب و سنگ اندازی کرد، هنوز یادمان نرفته که سایه استاندار غیربومی از سرمان دور شد، بنابراین با همدلی به استاندار محترم فرصت دهیم، زمان دهیم، البته قطعا فشار سهم خواهی به طور محسوس و نا محسوس دیده می شود و بر کیفیت کار موثر است!

صابر صلاح کار عنوان کرد: متاسفانه گیلان فضای سیاست زده ای دارد، فضای رسانه ها بعنوان منعکس کننده مطالبات و مشکلات و رسالت حقیقی خود، مطلوب نیست، دیده می شود گروه هایی یا افرادی با دریافت مبالغی در راستای تخریب یا بر عکس در راستای تمجید نابحق افراد و گروه هایی اقدام می کنند، متاسفانه فضای تهمت و افترا غالب است، این قلم فروشی در شان یک فعال رسانه ای نیست. البته شفافیت می تواند به کمک فرهنگ سازی تا حدی این معظل را بر طرف سازد.

وی اظهار کرد: در این استان چند موضوع دارای اهمیت است. باید با دید گسترده تر به استان نگاه کرد، موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی و همسایگی در آب و خاک با کشورهای حوضه کاسپین و قفقاز می تواند زمینه های مثبت اقتصادی و سیاسی برای ما رقم بزند، باید با توسعه زیرساختها از جمله تکمیل راه آهن به آذربایجان و گمرک و اسکله ها و بندرگاه بتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم و این نگاه والای مسئولان را می طلبد.

امیدوارم با کمک تمام مسئولین استانی و آحاد مردم بتوانیم در این موضوعات مهم قدم‌هایی را بلندتر و عمیق‌تر از گذشته برداریم که یکی از این موضوعات اشتغال و سرمایه گذاری است. محیط زیست و پسماند، نابودی جنگل ها و تغییرات کاربری غیرمجاز و… از  جمله مسائل مهم استان است، باید سعی کنیم برای برخورد با تمام عقب ماندگی ها و مشکلات و مبارزه جدی با فساد عظیم اداری و از بین بردن گلوگاه‌های فساد و تبعیض تلاش کنیم. باید این موضوعات به دولت محترم و مجلس انتقال پیدا کند. باید مطالبه گری را فرهنگ سازی کنیم.
متاسفانه در بعضی آمارها رکود دار هستیم از جمله زادآوری و سن سالمندی و طلاق و مهاجرت به خارج از استان و شاخص های چندگانه توسعه و …. باید تلاش بیشتری انجام شود. آیا مدیران محترم می تواند روزی روزگاری پاسخگوی عملکرد خود نزد شهدای همین سرزمین باشند؟
همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموند باید در راستای تحول قدم برداشت، همه باید تلاش کنیم، همه اقشار و گروه ها…

به امید نگاهی جدید برای توسعه استان گیلان…

با کانال همای خبر همراه باشید‌

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …