چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت: با بحران پارکینگ مواجهیم/ حوزه معاونت شهرداری برای احداث پارکینگ در سال ۱۴۰۱ ردیف اعتباری منظور نماید

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت:

🔺 در رشت با بحران پارکینگ مواجهیم/ حوزه معاونت شهرداری برای احداث پارکینگ در سال ۱۴۰۱ ردیف اعتباری منظور نماید

🔹در سال آینده، برای هر یک از مناطق پنج‌گانه شهر رشت، یک پارکینگ جدید فعال احداث می‌گردد/

🔹 بررسی لایحه روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر، در کمیسیون ترافیک شورا

مسعود عباس‌نژاد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: در سطح شهر رشت با بحران کمبود پارکینگ مواجهیم.

اختصاصی همای گیلان_ عباس‌نژاد در جلسه این هفته کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا به شهرداران مناطق تاکید کرد با اعتبار و ردیف بودجه‌ای شفاف، نسبت به احداث پنج پارکینگ برای پنج منطقه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ اقدام شود. وی گفت: متاسفانه سازو کار مشخصی برای کنترل و تعیین کیفیت خدمات‌دهی پارکینگ‌های شهر نداریم و این معضل در سال آتی باید حل شود.
وی تاکید کرد معاونت حمل و نقل این مطلب را مورد نظر قرار داده و مدیریت مشخصی بر نحوه و ساعات فعالیت پارکینگهای شهر اعمال نماید. عباس نژاد توضیح داد: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری موظف است از محل جرائم کمبود پارکینگ ، برای تمامی مناطق شهر پارکینگ احداث و یا اجاره نماید.
رئیس کمیسیون ترافیک شهر در ادامه توضیحات خود گفت: در بحث کمبود پارکینگ در سطح شهر دچار نقصان هستیم و حل این معضل مستلزم مطالعات ترافیکی است. وی گفت: برای مناطق شهری، استانداردهای جهانی این است که تا ۲۰۰ متر فاصله از محل هدف تا محل پارک اتومبیل، تعریف شده و صحیح اطلاق میگردد، اما در کمال تعجب برای شهر رشت، این استاندارد معنایی ندارد! اتومبیلها دوبله پارک میکنند و هرج و مرج ترافیکی بوجود می‌آورند!
وی در ادامه به تفصیل به تشریح معضل جدی کمبود ترافیک در چند خیابان شهر پرداخت و گفت: چرا ما عادت داریم در ارائه گزارشات تنها به موجودیها اشاره میکنیم و به کمبودها نه؟!
عباس‌نژاد در شرح اسلایدهایی که با موضوع ترددها و کمبود پارکینگ در مناطق به نمایش درآمد، توضیح داد: طبق آمار مشاهده میشود که بعنوان مثال در میدان انتظام ۴۷۰ عدد کمبود پارکینگ داریم و به همین ترتیب در خیابان معلم و محدوده شهرداری منطقه یک این کمبود ظرفیت ۵۰ عدد است. همچنین برای محدوده سبزه‌میدان رشت در صورتی بر مشکل کمبود پارکینگ فائق خواهیم آمد که بتوانیم روزانه ۵۴۰ اتومبیل را جانمایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بی‌برنامگی پارکینگهای فعال شهر اشاره نمود و گفت: باید نظارت کافی بر نحوه خدمات رسانی پارکینگها انجام گیرد و کلیه پارکینگها هر روزه خدمات روتین خود را بدون توقف و صحیح بعمل آورند. وی تاکید داشت: حوزه معاونت شهرداری مدیریت کافی بر پارکینگهای موجود اعمال نماید و احداث پارکینگهای جدید از محل جرائم کمبود پارکینگ یا منابع بودجه‌ای مرتبط دیگر تامین شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به مدیران پنج منطقه شهرداری تاکید نمود در سال جدید نسبت به احداث پنج پارکینگ در پنج منطقه رشت اقدامات لازم را انجام دهند.
در این جلسه هادی رمضانی، نایب رئیس کمیسیون نیز ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، به لزوم برنامه ریزی مدون در روان‌سازی ترافیکهای شهری اشاره نمود. وی گفت: در خیابان نواب شاهد ترافیکهای سنگین و پارکهای غیر مجاز زیادی هستیم که اغلب به دلیل همراه داشتن بیمار، ناچار به پارکهای غیر مجاز هستند و براین حل این معضل نیز باید راهکاری مناسب یافت. وی در خصوص برج گلسار و ساختمانهای تجاری آن منطقه نیز گفت: نمیتوان به دلیل کمبود پارکینگ تجارت و اشتغال در آن منطقه را دچار اختلال کرد، لذا موظفیم به شکلی برای حل معضل کمبود پارکینگ در آن منطقه راهکاری بیابیم.
در ادامه این جلسه به اقدام خوب شهرداری منطقه سه برای ایجاد پارکینگ و فضاسازی پارکینگی در حاشیه رودخانه اشاره گردید.

_ لزوم افزایش و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی برای روان‌سازی ترافیک شهری رشت

محمد خیابانی، معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، در ادامه این جلسه گفت: مستحضرید درشهر رشت هم‌اکنون بیش از ۳ هزار و پانصد فضای پارک مشخص شده است. وی گفت: تعداد پارکینگهای خصوصی شهر نیز ۷۳ عدد مشخص گردیده اما نکته مهم در این میان، لزوم افزایش تعداد اتوبوسها و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی است که به طور مشخص و کاملا محسوس تراکم ترافیکی شهر را مهار خواهد نمود.
وی اضافه کرد: در شورای قبل بحث تقاطع‌های غیر همسطح برای حل مشکلات ترافیکی مطرح شد؛ اما برای کوتاه مدت فعلا احداث پارکینگهای جدید در مناطق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هم چنین در این جلسه لایحه افزایش ردیف اعتباری مربوط به روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر با حضور مدیران پنج منطقه شهرداری، به مدیریت هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیل چراغی، مدیر برنامه و بودجه شهرداری در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با تامین بودجه پروژه‌ای موسوم به “استقبال از بهار” اظهار کرد: این بودجه به شکل انقباضی تشکیل شده و طبق درخواست شهرداران مبالغی به ردیف بودجه این پروژه افزوده شده است.
در این جلسه در بحث روکش آسفالت مطرح شد: روکش آسفالت در چهار ورودی شهر اعمال خواهد گردید و مقرر شد تا با توافقات میان شهرداری و راهداری ، یک سوم معابر ورودی با هزینه راهداری و دو سوم باقیمانده با اعتبارات شهرداری انجام پذیرد.

چراغی در این جلسه گفت در بخش ارائه خدمات و هزینه‌کردها مدیریت شهری باید فکر شده و آینده
نگرانه تصمیم‌ بگیرد؛ چرا که تصمیم گیری های صحیح امروز ما، میتواند ثروت آیندگان باشد.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …