- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

دلنوشته فرزند یک ایثارگر آقای علوی ، من با افتخار فرزند یک ایثارگر هستم

دلنوشته فرزند یک ایثارگر

آقای علوی ، من با افتخار فرزند یک ایثارگر هستم

آقای علوی شهردار رشت ، من با افتخار فرزند یک ایثارگر هستم که در مقابل بی مهری های امثال تو ، اعلام می کنم هر زمان که نیاز باشد ، حاضرم برای دفاع از آب و خاک و ناموس سرزمینم جانم را فدا کنم .

در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیفی مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در تمامی دستگاه ها از جمله شهرداری های کشور تصویب شد.
قرار بود پرونده ایثارگران شاغل در تمامی نهادها توسط دستگاه های مرجع تکمیل و برای تبدیل وضعیت به استانداری ارسال شود.

چند ماهی است که نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت پیگیر تبدیل وضعیت شان بر اساس آئین نامه اعلام شده هستند ، اما متاسفانه با تمام حمایت هایی که اعضای شورای ششم رشت طی جلسات متعدد مبنی بر تسریع بخشیدن به این مسئله داشته اند ، هنوز هم پرونده بخش عظیمی از نیروهای ایثارگر شهرداری رشت برای تبدیل وضعیت به استانداری گیلان ارسال نشده است و در این میان گویا سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز هیچ تمایلی به انجام این مصوبه قانونی ندارد.

یکی از موارد و انتقادی که اعضای شورا در جریان طرح سوال انجام شده در بیست و هفتمین جلسه شورا خطاب به شهردار رشت مطرح کردند ، پیرامون بی توجهی وی به موضوع تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری رشت بود.

شهردار رشت در پاسخ به گلایه های شورا پیرامون عدم ارسال پرونده نیروهای ایثارگر شهرداری رشت به استانداری گیلان گفت: تا کنون ۱۹۶ پرونده مربوط به ایثارگران شاغل در شهرداری رشت تکمیل و برای تبدیل وضعیت به استانداری گیلان ارسال شده است.

اما همان طور که از قدیم گفته اند ماه پشت ابر نخواهند ماند ، در بیست و هشتمین جلسه علنی شورا ، رئیس شورای شهر رشت با مستندات ، واقعیت های این موضوع را بر ملا نمود و اعلام کرد بر اساس بررسی انجام شده از بایگانی شهرداری ، آخرین مکاتبه از استانداری گیلان مکاتبات مربوط به ۱۳۷ اسم نیروهای ایثارگر شهرداری رشت است که به دلیل اینکه فاقد پرونده تکمیلی هستند ، نسبت به بررسی آن ایراداتی از سوی استانداری گرفته شده و با این شرایط باید گفت که عملا هیچ اقدام موثری توسط شهرداری رشت در این خصوص انجام نشده و مباحثی که شهردار رشت در این باره در جلسه طرح سوال مطرح کرد، غیر واقعی است.

آقای علوی ، حال اگر بخواهیم از دروغ دیگری که باز هم توسط شما در جایگاه شهردار رشت عنوان شده است بگذریم ، باید از شخص شما سوال شود که مگر با خانواده های ایثارگر خصومتی دارید که نسبت به حق قانونی آنان توجه نداشته و با بیان مطالب غیر واقعی ، در مسیر احقاق حقشان سنگ اندازی می کنید؟؟

جناب شهردار ، در طول هشت سال جنگ تحمیلی پدران، برادران و همسران همین افرادی که امروز با بی توجهی های شما ممکن است حق قانونی شان تضییع شود ، برای دفاع از آب و خاک و ناموس ایران زمین ، بدون کوچکترین چشمداشتی در مقابل دشمن متجاوز سینه سپر کرده و از امنیت و آسایش مردم با نثار جان عزیزشان دفاع کردند ، تا امروز شماها صاحب ثروت مکنت شوید و بر مردم فخر بفروشید و کدخدایی کنید.

حالا که پس از سالها بر اساس یک مصوبه قانونی قرار است خدمتی به این خانواده ها انجام شود ، چرا نسبت به اجرای آن همراهی و همدلی ندارید؟؟

اصلا شخص شما در چه جایگاهی هستید که به خود اجازه داده اید نسبت به انجام یک قانون مصوب بی توجهی کنید؟؟ و زمانی که منتخبین مردم رشت در این باره شما را مورد بازخواست قرار می دهند آمار کذب و غیر واقعی ارایه کنید؟؟؟

جناب شهردار ، ایکاش به همان اندازه که در زمان برگزاری برخی مراسمات ، برای قرار گرفتن در کادر عکس در کنار خانواده های ایثارگر و شهدا تلاش وافری از خود نشان می دهید ، که البته امیدواریم این تلاش برای اهداف خاص در جلسات انتخاباتی آینده نباشد ، حالا هم برای احقاق حقوق قانونی این افراد تکانی به خود می دادید.

آقای علوی من با افتخار فرزند یک ایثارگر هستم و اعلام می کنم هر زمان نیاز باشد حاضرم جانم را برای دفاع از آب و خاک و ناموس سرزمینم بدون کوچکترین چشمداشتی فدا کنم و سنگ اندازی های تو و امثال تو هیچ خللی در عشق ارادت من و دیگرانی همچون وارد نخواهد کرد.