چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در جلسه شورای مشورتی ایثارگری شهرستان، مطرح کرد؛ با فروکش کردن شدت همه گیری کرونا دیدار خانواده شهدا با نظم بیشتری انجام خواهد شد/ ایثارگران جامعه، سفیران حماسه هستند

فرماندار رشت با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و دلجویی از این عزیزان یقینا توفیقی از جانب خداوند است، اضافه کرد: پس از شدت یافتن همه گیری کرونا دیدار با این بزرگواران با احتیاط بیشتری انجام می پذیرفت؛ اما امیدواریم که با کاهش شدت همه گیری، توفیق زیارت یادگاران شهدا در قالب طرح سپاس بیش از پیش فراهم شود.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه شورای مشورتی ایثارگری شهرستان رشت با بیان اینکه برنامه ریزی در جهت حل مشکلات جامعه ایثارگری از جمله امور اولویت دار است، اظهار داشت: شورای مشورتی ایثارگری به عنوان فرصتی مغتنم، نقش اتاق فکر در بررسی و تدوین راهکارهای مناسب را داشته و باید ضمن حفظ حرمت خانواده های ایثارگر، با ارائه راهکارهای موثر و عملی و با در نظر گرفتن برآیند نظرات ایثارگران نسبت به پیگیری و رفع مشکلات پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده آنان اقدام کند.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که امروز معجزه خون شهدا را در گرایش روزافزون جهان به اسلام گرایی شاهدیم، گفت: در دنیای امروز که همچنان مستکبران عالم در حال تقسیم ناعادلانه و استثمار آن هستند، جوامع مستقل و انقلابی نظیر ایران اسلامی مشکلات را با اتکاء به فرهنگ شهادت و ایثار، مدیریت و حل خواهند نمود.

وی با اشاره به اینکه ایثارگران سفیران حماسه هستند که آرامش امروز کشور مدیون فداکاری آنان است، افزود؛ پس از شدت یافتن همه گیری کرونا و با توجه به اینکه بسیاری از پدران، مادران و همسران شهدای گرانقدر در سنین بالا قرار داشته و درگیری با این ویروس برای آنان خطرآفرین بوده، دیدار با این بزرگواران با احتیاط بیشتری انجام می پذیرفت؛ اما امیدواریم که با کاهش شدت همه گیری و بازگشت به حالت نرمال، توفیق زیارت یادگاران شهدا در قالب طرح سپاس بیش از پیش فراهم شود.

امام پناهی با بیان این مطلب که امروز شهرستان رشت مفتخر به داشتن ۲۱۰۰ شهید والامقام، ۱۱۵۶۴ ایثارگر، ۱۱۰۰ آزاده سرافراز، ۸۳۶۴ جانباز مقاوم ۴۶۵ همسر شهید صبور است، ادامه داد: توجه به مقوله بهسازی و نگهداری از المان ها و تابلوی شهدای والامقام به عنوان یادمان اسطوره های از خود گذشتگی در کنار حفظ جایگاه خانواده های شهدا و ایثارگران، باید در دستور کار دستگاه های متولی باشد.

فرماندار رشت افزود: مردم همیشه در صحنه رشت با داشتن ۱۷ یادمان شهدا، میزبان ۴۴ شهید گمنام دفاع از کیان انقلاب اسلامی هستند و به این موضوع افتخار می کنند و ضرورت دارد با هماهنگی و همکاری دستگاه های ذیربط ، یادواره شهدای معظم در سال آینده با سازماندهی بهتر و باشکوه تر از پیش انجام پذیرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر رفع مشکلات جامعه ایثارگری، گفت: با نظر مساعد دولت انشاءالله در روند تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی سرعت بیشتری را شاهد خواهیم بود و مجموعه فرمانداری رشت با جدیت پیگیر تحقق این امر مهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: انتطار می رود با حل موانع حقوقی و مالکیتی مرکز توان بخشی در حال احداث رشت، با همت و تلاش های استاندار و نمایندگان محترم و با استفاده از ردیف بودجه استانی و ملی شاهد آغاز بکار این مجتمع در سال ۱۴۰۱ باشیم.

دکتر امام پناهی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا با کمک استاندار محترم و همراهی دستگاه های مرتبط، مشکل زمین در نظر گرفته شده برای احداث مسکن ایثارگران رفع و دستگاه های مسئول نظیر راه و شهرسازی اقدامات لازم در خصوص آماده سازی آن را آغاز کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …