چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست بخشداری مرکزی رشت، مطرح کرد؛ طرح‌های توسعه‌ای روستاها منطبق بر الگوی بوم شناختی منطقه باشد / ۷۰ درصد کارشناسان فنی و مالی دهیاری‌های بخش مرکزی بانوان هستند

سرپرست بخشداری مرکزی رشت با اشاره به اهمیت حفظ محیط طبیعی و اکولوژیکی برای برخورداری از یک زندگی سالم، گفت: طرح‌های توسعه روستایی باید سازگار با ویژگی‌های بوم شناختی روستاها باشند.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، محمدصادق زارع سرپرست بخشداری مرکزی رشت در جلسه هماهنگی کارشناسان فنی و مالی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان رشت، ضمن تشکر از تلاش‌های کارشناسان فنی و مالی در تسهیل فرآیند خدمت رسانی دهیاری ها به مردم، اظهار داشت: دهیاری ها نقش برجسته‌ای در ارائه خدمات فنی و مهندسی به روستائیان و نظارت بر اجرای طرح های زمینه ساز توسعه پایدار در روستاها دارند.

زارع با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست و چشم اندازهای خدادادی روستاها، اظهار داشت: مواهب الهی موجود در روستا در صورت محافظت، برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های هدفمند قابلیت تبدیل شدن به عامل مهم رشد و توسعه روستا و توانمندی اقتصادی روستا نشینان را داراست.

وی افزود: دهیاری ها باید با استفاده از الگوهای مدیریتی منطبق با شرایط خاص اجتماعی، شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و بوم شناختی روستاها و استفاده از مواد پیش بینی شده قانونی، در توسعه پایدار روستاها نقش پر رنگ تری داشته باشند.

سرپرست بخشداری مرکزی رشت با اشاره به اثرگذاری مسئولین فنی و مالی دهیاری ها در شتاب بخشی به طرح‌های توسعه ای روستا، گفت: ۷۰ درصد از کارشناسان فنی و مالی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان رشت را بانوان محترمه تشکیل می‌دهند و این امر با توجه به شناختی که بانوان روستایی از مسائل و ظرفیت‌های مختلف روستا دارند، می‌تواند زمینه ساز رونق بیش از پیش روستاهای بخش مرکزی باشد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …