چاپ مطلب چاپ مطلب

قنبرزاده: آغاز عملیات اجرایی لایروبی رودخانه چافجیر رودسر

به گزارش همای گیلان شهردار رودسر از آغاز عملیات اجرایی لایروبی رودخانه چافجیر این شهر خبر داد.

بخداداد قنبرزاده ظهر دوشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رودسر از اخذ مجوز برای لایروبی و پاکسازی رودخانه چافجیر تا میان پشته خبر داد و افزود: این پروژه به طول شش کیلومتر از سوی شهرداری و با مشارکت آب منطقه ای گیلان اجرایی می شود.

وی همچنین مدت زمان اجرای این طرح را یک ماه اعلام کرد و اظهارداشت: با اجرای این طرح از طغیان آب رودخانه مزبور که هر سال در فصول پائیز و زمستان خسارت جبران ناپذیری را به حاشیه نشینان رودخانه وارد می کند، برطرف خواهد شد.

شهردار رودسر گفت: این طرح برای نخستین بار و بعد از گذشت ۴۰ سال اجرایی می شود.

وی در ادامه بر ضرورت ساماندهی و تجمیع کارگاه های مزاحم در این شهر تاکید کرد و افزود: شهرداری برای تحقق این امر تسهیلات لازم را در اختیار این کارگاه ها قرار خواهد داد به طوری که ۷۰ درصد در قالب تسهیلات و ۳۰ درصد نیز از طریق آورده خود کارگاه ها اجرایی خواهد شد.

قنبرزاده با بیان اینکه بودجه مصوب امسال شهرداری رودسر بیش از ۸۰ میلیارد ریال است، بیان داشت: از این میزان اعتبار تاکنون بیش از ۶۰ درصد تامین و محقق شده است.

وی در ادامه به مجموعه فعالیت ها و کارکردها شورا و شهرداری طی سه ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: تحقق طرح هایی همچون استخر شنای بانوان، ساماندهی بازار ماهی فروشان، ساماندهی جایگاه سی ان جی، رفع مشکلات کارخانه کمپوست، پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری و همچنین احیا و ساماندهی پارک شادی رودسر از مهمترین این کارکردهاست.

نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: این شهر از لحاظ توسعه، عقب ماندگی های فراوانی دارد و باید همه تلاش کنیم این عقب ماندگی ها جبران شود و برای برون رفت از این مشکلات شورا و شهرداری باید طرح های جدیدی برای توسعه و درآمدزایی تدوین کنند که این امر در توسعه پایدار کمک فراوانی خواهد کرد.

محمد مهدی رهبری املشی تاکید کرد: خوشبختانه فضای شهرداری و شورای شهر رودسر فضای همدلی و همفکری است و آنان باید بتوانند با بهره گیری از این فضا، فضای بانشاط و شادابی را در دل مردم تقویت کنند تا این شهر به جایگاه واقعی خود از لحاظ توسعه ارتقاء یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر رودسر نیز در این نشست با بیان اینکه توقعات و انتظارات از شورا و شهرداری حق شهروندان است گفت: باید تلاش کنیم به تدریج به نیازمندی ها و توقعات مردم جامه عمل پوشانده شود.

اسماعیل صفری به موانع و محدودیت ها به روند توسعه شهر اشاره و افزود: وجود برخی موانع و محدودیت ها در شهر باعث شده تا روند ساخت و ساز کاهش یابد و با ید تلاش کنیم تا این مشکلات را به نحو شایسته برطرف سازیم./مهر

About

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه …