چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان: آئین آغاز آموزش حضوری در مدارس استان گیلان برگزار

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش حضوری و ارتباط چهره به چهره معلم با دانش آموز، بهترین روش برای یادگیری دانش‌آموزان است.
همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در آئین آغاز حضوری شدن مدارس که در دبیرستان فرزانگان ناحیه دو رشت برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و حضور دانش آموزان در مدرسه، خاطر نشان کرد: بسیار خوشحالم که در این فضای باشکوه با حضور شما دانش آموزان، مدرسه جانی دوباره گرفته است و در ایام کرونا که گاه فضای مدرسه را مورد بازدید قرار می‌دادیم، حضور نداشتن شما، حسی برای معلم ها ایجاد نمی کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه معلمان شما در ایام کرونا نگذاشتند که آموزش ها تعطیل شود، افزود: این اتفاق مبارک امروز رخ داد و همکارانی که کار تعلیم و تربیت را با زحمت و مشقت، با صرف وقت زیاد و حتی هزینه زیاد، هزینه هایی که در فضای مجازی لازم بود مصرف شود، در خدمت شما دانش آموزان بودند و به لطف خدا، خلعی در بحث تعلیم و تربیت ایجاد نشد و امور درس و تحصیل جلو رفت. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ما چاره‌ای جز حضور دانش آموز جهت تحصیل موفق نداریم، گفت: تعلیم و تربیت فقط خطوط و سطور کتاب ها نیست، حضور و دیدن دوستان و قرار گرفتن در یک موقعیت طبیعی، آموزش های فراوان و تجربه های بسیار زیادی برای ما در زندگی به همراه دارد.
وی همچنین به اهمیت ارتباط چهره به چهره معلم با دانش آموزتأکید کرد و اظهار داشت: چیزی هیچ چیزی نمی‌تواند جای ارتباط حضوری و چهره به چهره در مدرسه را پر کند. بسیاری از خاطرات ما ناشی از نگاه ‌های مهربانانه معلم است و امروز هم ما با این سن و سال داریم از آن یاد می کنیم.
فائزی در ادامه با اشاره به اینکه شرافت هر مکانی به اهل مکان است، افزود: مدرسه بدون حضور دانش آموزان و معلمان رنگ و بویی نداشت و خدا را شاکریم که این اتفاق مبارک را امروز شاهد هستیم، آن هم در روز اول ماه مبارک رمضان که واقعاً بهار دلهاست و با این بهار طبیعت و حضور شما در این مدرسه دوباره احساس می‌کنیم که فضا سبز و سبز تر شده و ما می توانیم به آینده ایران عزیزمان امیدوارتر شویم.

وی همچنین به آفرینش تمدن بزرگ اسلامی تأکید کرد و گفت: امیدواریم که از ناحیه نسل های بالنده، شاهد درخشش و احیای آن تمدن ایرانی و اسلامی خودمان باشیم. ما به شما امیدواریم، به تلاش شما دل بستیم، آینده را از آن شما می دانیم و مطمئن هستیم برای خود و آینده کشور برنامه دارید، بنابراین احترام میزاریم به این حضور پاک شما در مدرسه و برای همه شما آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

در ادامه محمد رضا احمدی ” نماینده شهرستان های رشت و خمام” ضمن تبریک سال، با اشاره به تلاش معلمان در دوران کرونا افزود: از همه معلمان سپاسگزارم که در ایام کرونا نگذاشتند که آموزش تعطیل شود و برای دانش آموزانی که از لحاظ مادی دچار مشکل بودند، تبلت، موبایل و وسایل یادگیری تهیه کردند و نشان دادند کمک به همدیگر، بسیار مهم است.

شایان ذکر است، نواختن زنگ آغاز حضوری شدن آموزش در مدارس، اجرای گروه سرود سفیران سلامت و قرائت پیام سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از برنامه هایی بود که در این آئین انجام شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …