چاپ مطلب چاپ مطلب

اولین جشنواره تمشک در بندر کیاشهر برگزار می شود

همای خبر/ اولین جشنواره تمشک از سوم تا دهم تیر ماه امسال در بندر کیاشهر در ۱۲ بخش مختلف برگزار می شود.
در راستای برگزاری این جشنواره نشست مطبوعاتی با حضور رضا حقی،دبیر اجرایی جشنواره،مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر ،فاطمه ارجمند اسپانسر جشنواره ( مدیرشرکت وسام اکو ویرا) و اعضای شورای این شهرستان حضور داشتند.
دبیر اجرایی جشنواره تمشک در این نشست گفت: این اولین جشنواره در کشور است که با این وسعت برگزار می شود.
رضا حقی افزود: جشنواره تمشک ،فقط یک جشنواره نیست،بلکه جشنواره هدفمندی با بخش های مختلف است.
وی با اشاره به این مطلب که تمشک تنها میوه ارگانیک دنیا است ، اظهار داشت : یکی از اهداف برگزاری این جشنواره جذب گردشگر است.ما در این جشنواره ۴۰نوع غذای جدید را با استفاده از تمشک عرضه خواهیم کرد که امیدواریم با عرضه آن ها ضمن کار آفرینی در شهرستان ،ما شاهد برند سازی تمشک و محصولات آن نیز باشیم.
دبیر اجرایی جشنواره تمشک افزود: امیدوارم با ورود سرمایه گذاران محصولات متنوعی از تمشک به تولید انبوه برسد.
وی در ادامه عنوان کرد: نگاه فرهنگی کارگزار جشنواره ،شهرداری و شورای شهر بندر کیاشهر ، باعث اقدام عملی در جهت برند سازی تمشک به عنوان یک محصول ارگانیک در کشور خواهد شد.
رضا حقی افزود: از بخش های جشنواره می توان به؛ غذا،صنایع دستی با برند تمشک ،آثار هنری ،موسیقی محلی، مجسمه سازی، المان های شهری ،پوستر ،تصویر سازی، نقاشی ،بسته بندی، کارگاه کار آفرینی خلاقانه با تمشک، مسابقه نقاشی کودک ، عرضه صنایع دستی و لباس برای مهد کودک ها با موضوع تمشک اشاره کرد.
وی هم چنین گفت: ۴ نمایشگاه خیابانی نیز در طول جشنواره بندر کیاشهر خواهیم داشت،
دبیر جشنواره تمشک افزود: برای اولین بار در این جشنواره کارآفرینی جدید ایجاد می شود.
شهردار بندر کیاشهر نیز در این نشست خبری گفت: جشنواره ها ابزار برند سازی در مباحث شهری هستند.
مرتضی عاطفی افزود: در جشنواره تمشک با تفکر جدید و متفاوت از سایر جشنواره ها، به سمت چرخه تولید دائمی با همکاری تولید کنندگان و هنرمندان گام بر می داریم.
وی در ادامه عنوان کرد: سعی می کنیم برای طول سال جشنواره های مختلفی را در هر فصل داشته باشیم.
شهردار بندر کیاشهر افزود:برند سازی نام بندر کیاشهر با محصول تمشک و کمک به اقتصاد شهری از جمله اهداف برگزاری جشنواره تمشک می باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: بندر کیاشهر یک شهر جنگلی و ساحلی است که، منابع طبیعی، پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی ، بویژه وجود بوته های تمشک دارد که امیدواریم توجه تولید کنندگان و سرمایه گذاران را به خود درجهت افزایش در آمد این شهر جلب کند.
مرتضی عاطفی افزود : انتظار داریم شیوه صحیح برگزاری جشنواره با کیفیت و نوع نگاه جدید و خروجی مشخص در بندر کیاشهر، استان و سطح ملی مطرح شود.
وی در ادامه با اشاره به نصب المان شهری در جشنواره اظهار داشت: نصب المان های شهری و ۳ مجسمه یاد بود جشنواره در بندر کیاشهر، خودیک ارزش اقتصادی برای شهر بدنبال خواهد آورد.
شهردار بندر کیاشهر تصریح کرد: بدنبال تکرار یک جشنواره در بندر کیاشهر نیستیم بلکه ، جشنواره های خودرا با افزایش کیفیت در سطوح بالاتر بویژه کشوری با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای شهر در سال های بعدی، برگزار خواهیم کرد .
مرتضی عاطفی تصریح کرد: بندر کیاشهر تشنه برگزاری جشنواره و ورود گردشگر است.
فاطمه ارجمند کارگزار و اسپانسر این جشنواره هم در این نشست خبری گفت: شرکت وسام آکو ویرا در زمینه هوشمند سازی است که کارگزاری جشنواره تمشک بندر کیاشهر رابه عهده دارد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …