چاپ مطلب چاپ مطلب

نیروی انتظامی ضامن اعتماد بانک ملی / مدیریت ناکارآمد معضل اساسی جامعه / مدیریت کشور باید به دست نخبگان سپرده شود

 

به قلم علی پور مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای خبر/خبر خوشحال کننده ای امروز به گوش رسید که نیروی انتظامی موفق به دستگیری سارقان صندوق امانات بانک‌ملی شده است.چند روز بود که سوالات مختلفی ذهن مردم را مشغول نموده بود که چگونه ممکن است که بانک ملی که امانتدار سرمایه مردم است با این حجم تجهیزات مدرن ،سیستم پیشرفته دیجیتال و سامانه هوشمند در روز روشن مورد سرقت سارقان قرار گیرد؟ویا پرسش می شد که ایا دلایل این سرقت نمی تواند ریشه در سلب اعتماد مردم داشته باشد؟
ویا اینکه سوال می شد آیا مدیریت ناکارآمد دلایل اصلی این اتفاق نیست؟
ویا اینکه دلایل این همه سرقت،دزدی،ناهنجاری اجتماعی ونزاع در جامعه ما چیست؟
چگونه ممکن است در یک کشور اسلامی که آموزه های آن بر معیار دین پاک محمدی شکل گرفته است این حجم تخلف صورت گیرد؟
چه عامل وعواملی باعث سستی ایمان ما نسبت به توحید ،نبوت و معاد گشته است؟
سازمان یونسکو‌ در چهارمین تعریفی که از سواد داشته است. کسی را با سواد دانسته که اموخته های او‌ در عمل به کار رود.آیا آموخته های خود را در عمل به کار برده ایم؟
همین تعریف را سعدی رضی الله عنه در قرن ۷ در کتاب خود به کار برده است که « دوکس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند یکی آنکه اندوخت و نخورد و دیگر آنکه آموخت و نکرد»
استفاده از این تعریف پس از قرنها توسط یونسکو برای ما یک افتخار است .اما سوال است که فرضا مسلمانی را از خود برداریم چقدر انسان هستیم؟
آیا عدم تناسب گفتار با کردار،به کار بردن دستورات اسلامی به جهت رسیدن به مقاصد،ثروت اندوزی های غیر مشرع گروهی،فاصله معنا دار طبقاتی وعدم برخورد قاطع وبدون سفارش باهنجار شکنان موجب این اتفاقات نشده است؟
ما نیاز به بازنگری داریم هم از حیث روحی ومعنوی هم از حیث مادی .به عنوان یک روزنامه نگار که این حکومت به من قدرت نقد بخشیده ، باید به مسئولین گوشزد کنم ما امروز با فاجعه ای به نام فرار سرمایه های اجتماعی روبرو هستیم که این خیلی نگران کننده است این سرمایه ها یا فکری هستند یا مادی، که در هر صورت معنی آن این است که سرمایه هایی از کشور ما به کشور دیگر انتقال داده می شود.واین با شعارهای ما چه در اول انقلاب و چه حال مغایرت دارد.کشور باید به دست نخبگان سپرده شود وقتی نخبه ای از کشور فرار می کند جایگزین آن در اداره کشور، کسی می شود که از حیث بهره هوشی و توانمندی به مراتب در مرحله پایین تر قرار دارد.کشور باید برنامه ریزی نماید که چگونه از دارندگان مدال المپیاد جهانی وحایزین رتبه های برتر محافظت کند تا آنان ماندن در کشور را بر مهاجرت ترجیح دهند. اگر کشور بخواهد ساخته شود باید با دست این نوابغ ساخته گردد.حکومت باید به اینها میدان دهد نه افراد متملق وبله قربان گو.

 

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …