چاپ مطلب چاپ مطلب

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین فرماندهی انتظامی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

طی نشستی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرمانده انتظامی استان گیلان، تفاهم نامه همکاری مشترک بین فرماندهی انتظامی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان منعقد شد.
همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سرتیپ دوم عزیز اله ملکی”فرمانده انتظامی استان گیلان” با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت : عدم آگاهی از جمله عواملی است که افراد را در معرض خطر قرار می دهد.

وی در ادامه به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه با هدف توسعه نظم و انضباط اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تبادل اطلاعات، پژوهش های مشترک آموزشی و تربیتی جهت نهادینه سازی انضباط اجتماعی و قانون مداری، تقویت و توسعه امر به معروف و نهی از منکر، توسعه خدمات مشاوره ای و مددکاری اجتماعی به دانش آموزان، تقویت روحیه مشارکت جویی و مسئولیت پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان بین اداره کل آموزش و پرورش استان و فرماندهی نیروی انتظامی گیلان منعقد گردید.

در ادامه محمد فائزی”مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان” ضمن اشاره به خدمات نیروی انتظامی در حوزه آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: جهت برقراری نظم و امنیت و نهادینه کردن ارزش ها، برنامه های آموزشی و پیشگیرانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
همچنین ارتقاء سطح دانش اجتماعی دانش آموزان و ارتقاء مهارت والدین در خصوص پیشگیری از بروز ناهنجاری در دانش آموزان، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی با هدف افزایش توانمندی جامعه در مقابل آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی از مهم ترین هدف های انعقاد این تفاهم نامه می باشد.

گفتنی است پذیرش رایگان اولیاء دانش آموزان در مراکز مشاوره، تولید محتواهای آموزشی برای اشاعه فرهنگ قانون مداری، پیشگیری و کاهش رفتار های پرخطر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان، آموزش همگانی از طریق سامانه شاد را می توان از تعهدات نیروی انتظامی نام برد.

لازم به ذکر است اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز متعهد شد تا از ظرفیت های خود مانند؛ مدارس، کانون های تربیتی، اردوگاه های دانش آموزی و مراکز و هسته های مشاوره در اجرای طرح پلیس های تخصصی، همیار پلیس و پلیس مدرسه به کار برده و شناسایی و انتخاب مدارس هدف در معرض آسیب های اجتماعی، هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص حضور دانش آموزان در مراکز فرماندهی انتظامی و کنترل کلانتری های نمونه به منظور آشنایی و چگونگی خدمات دهی عوامل مراکز ۱۱۰ به شهروندان را می توان از دیگر تعهدات اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نام برد.

این تفاهم نامه طی ۵ماده و در دو نسخه دارای اعتبار واحد، به مدت دو سال بین فرماندهی انتظامی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان منعقد گردید.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …