چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل صمت گیلان در همایش روز اصناف لاهیجان گفت: امروز با همکاری اصناف گیلان شاهد بازاری آرام و بدون التهاب هستیم/ اصناف ایثارگران عرصه کسب و کار هستند

 

اختصاصی همای خبر ، تیمور پورحیدری در همایش روز اصناف که در سالن همایش اتاق اصناف لاهیجان برگزار شد، ضمن تبریک و پاسداشت سالروز ملی اصناف، گفت: امروز به واسطه درک و همراهی بازاریان انقلابی التهابی که سودجویان تبلیغ آن را می کردند نداریم و با تعامل اصناف شاهد یک بازار آرام و بدون التهاب هستیم و در واقع اصناف ایثارگران عرصه کسب و کار هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: تلاش و تعامل اصناف استان گیلان سبب شد تا در روزهای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها از استان هایی باشیم که کمترین مشکل را داشتند و این مهم در نتیجه همت و از خودگذشتگی اصناف استان بدست آمد.

وی تصریح کرد: روسای اتاق‌های اصناف و اتحادیه های صنفی ما باید از نظر علم بازار و همچنین حوزه مسئولیت خود اطلاعات کافی و تسلط مناسب را داشته باشند، به نحوی که بتوانند به مسئولین استان و شهرستان مشاوره اقتصادی و راهکار بدهند و در میدان اقتصادی کشور حضور فعال داشته باشند و در این صورت است که کارها تسریع می شود و مسئولین استان و شهرستان می توانند تصمیمات تخصصی تر و دقیق تر اتخاذ نمایند.

این مسئول همچنین افزود: طرح بسیار خوب و مهمی از طریق وزارت صمت در حال اجرایی شدن است که همان هوشمندسازی بازرسی‌ها می‌باشد که به دنبال آن پایش لحظه ای از بازار در دسترس خواهد بود که می تواند نقش بسزایی در کاهش تخلفات داشته باشد.
دکتر پورحیدری با بیان اینکه با پیاده‌سازی طرح مردمی سازی یارانه‌ها؛ دست سودجویان از یارانه مردم قطع گردید گفت: یارانه ای که می‌بایست به دست مردم برسد با قاچاق کالاهای یارانه‌ای در کشورهای همسایه خرج می شد که توزیع ناعادلانه یارانه ها را در پی داشت.
مدیرکل صمت گیلان در پایان خاطر نشان کرد: ما در استان بیش از ۳۲۰ هزار شغل در حوزه اصناف داریم که نشان می دهد اصناف ، بخش بزرگی از اشتغال استان را شامل می شوند و همچنین در سال گذشته ۲۵ هزار پروانه صنفی در استان صادر گردیده که بسیار قابل توجه بوده و نشان از پویایی اصناف در استان دارد و انشاا… این روند در سال جاری روند بهتری داشته باشد.

فرماندارشهرستان لاهیجان:اگر همکاری اصناف وبازاریان در دوران کرونا نبودماازهرلحاظ با مشکل مواجه می شدیم

فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن تبریک روز اصناف گفت: بسیار خوشحالم که امروز در بین شما بازاریان واصناف حضور دارم.
براتی افزود: از میزان این برنامه و زحمت ها و تلاش هایی که برای این برنامه کشیدند بسیار سپاسگزارم وامیدواریم که شروع روشنی باشد برای پررنگ تر شدن نقش اصناف دراین شهرستان .
وی افزود:همه عزیزان و بزرگواران اهمیت و جایگاه صنوف و اصناف را در چرخه اقتصاد و بعضاً در دستگاه‌های مختلف کشورمی دانند . اگر چرخه اقتصادی در یک فضایی تحول داشته باشد تاثیرات خود را بر سایر امور میگذارد و در اعتقادات ما اینگونه است که اگر اقتصاد دچار مشکلاتی شود بر معیشت اکثر مردم هم تاثیر می گذارد.
فرماندار شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: قطعاً جایگاه اصناف اهمیت خاص خود را دارد مجموعه ای که اولا با عاطفه و معیشت مردم در ارتباط هستند وبا برنامه ریزی و برنامه سازی و تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه کاری خودشان در این چرخه به رونق اقتصادی مجموعه می افزایند.
فرماندار شهرستان لاهیجان تصریح کرد:اگر امروز اینجا هستیم به خاطر قدر دانی از زحمات شما می باشد .همانطور که اشاره شد در جریان کرونا با اینکه اکثریت کشورها با این ویروس منحوس درگیر بودن و مشکلات خاص خودشان را داشتند ما دیدیم که در این دوران اصناف وبازاریان چگونه پای کار آمدند و خدمت رسانی را انجام دادند. همه ما شنیده ایم که گفته اند بالاترین اعمال چیست ؟می‌گویند عرضه خدمت بدون منت به مردم , یعنی از جان و مال خودشان هزینه کردند و خدمت صادقانه بر مردم ارائه دادند این مهم در بحث معیشتی در بین نیازمندان کاملا مشهود بود.
براتی افزود: در بحث جراحی اقتصادی هم اصناف با دولت همراهی نمودند . در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و ارز ترجیحی ما دیدیم صنوف، اتحادیه ها ، اتاق اصناف، اداره صمت ،جهاد و همه اداره ها پای کار آمدند و اگر این عزیزان بر بازار کنترل نمی‌کردند بازدید و بازرسی نمی‌کردند جلسات توجیهی نمی گذاشتند این دغدغه مندی ها را نمی گفتند قطعاً دچار مشکلات بسیاری می شدیم.
وی عنوان کرد: هر چند ما با تعدادی از این اتحادیه ها قبل تر جلساتی برگزار نمودیم و قدردان زحمات آنها هستیم اما امروز ، روز اصناف است .خدمت رسیدیم تا از همه شما به خاطر همراهی تقدیر نماییم .
فرماندار شهرستان لاهیجان به اهمیت وجایگاه پیشکسوتان اشاره نمود وخاطر نشان کرد: قطعاً جایگاه و فضایی که پیشکسوتان در این حوزه دارن باید در نظر گرفته شود .کسی که سی سال در این سمت است سرشار ازتجربه است. یعنی این نباشد که کسی به واسطه جوانگرایی بدون راهنمایی و نظرات پیشکسوتان امورات را در دست بگیرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لاهیجان:
اصناف در همه دوران نقش موثری در خدمت به مردم داشته و دارند

رئیس اتاق اصناف شهرستان لاهیجان در همایش روز اصناف وتجلیل از پیشکسوتان این عرصه ضمن خوشامد گویی خدمت مهمانان حاض در جلسه گفت:روز اول تیرماه روز اصناف نامگذاری شد که خود گویای اهمیت و نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به این قشر می باشد کما اینکه حضرت امام خمینی فرمودند” اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی می باشند “اینجانب به عنوان عضو کوچکی از این خانوادهٰ این روز را به جامعه بزرگ اصناف خصوصاً بازاریان شریف و زحمتکش شهرستان لاهیجان تبریک و تهنیت عرض می نمایم..
مقدم افزود: بی شک نقش بی‌بدیل اصناف بر کسی پوشیده نیست. این تشکل مردمی در همه دوران نقش موثری در خدمت به مردم داشته و دارد. چنان‌که در شرایط حساس کشوری ،همیشه در کنار مردم و نظام می باشند به عنوان مثال در دوران کرونا ،ثبت کالاهایی که در چندین نوبت در قالب اجرای طرح دستگیری از نیازمندان با همکاری واحدهای صنفی و خیرین بازار در شهرستان لاهیجان تحویل و توزیع شد.
وی اظهار داشت: همانطور که مستحضر ید یکی از مهمترین مشکلات بحث بیکاری جوانان می باشد برای رفع معضل بیکاری باید با تسهیل نمودن شرایط ، با ورود جوانان به چرخه اقتصادی بازار گامی در راستای اشتغال برداریم.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لاهیجان اذعان داشت: در همین راستا ،اتاق اصناف شهرستان لاهیجان با صدور ۵۰۰ فقره پروانه کسب در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، سهم مهمی در ایجاد اشتغال برداشت .
مقدم ازاکبرپور رئیس سابق اتاق اصناف که در ارتقای اتاق اصناف شهرستان زحمات زیادی کشیدند تقدیر و تشکر نمود.
وی با اشاره به اینکه جا دارد یادی کنیم از دوستان و عزیزانی که در جمع ما نیستندگفت: بار دیگر روز اصناف را خدمت همه بازاریان شهرستان تبریک عرض نموده و امیدوارم با تعامل و همکاری بیشتر مسئولین شهرستان اتاق اصناف بتوانیم گام‌های موثری برای رفع مشکلات بازاریان این شهرستان برداریم.

فرمانده انتظامی لاهیجان:متاسفانه ما در کشور امنیت را خیلی ارزان عرضه می‌کنیم 
ماقادر به احداث کلانتری زیادتروهمچنین تشکیل پرونده بیشتر نیستیم بایدبه سمت پیشگیری برویم

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان ضمن تبریک این روزبه اصناف وبازاریان گفت: من به عنوان سرباز صفر جمهوری اسلامی در شهرستان لاهیجان افتخار داریم که یازده ماه در خدمت شما باشم. همیشه نیروی انتظامی در کنار اصناف و بازار بوده است .طی این مدت اتفاقات خوبی را در کنار بازاریان گذراندیم .
سرهنگ محمدی نسب اظهارداشت: حدود ۲۲ سال است دراین کسوت هستم و همیشه بازار رکن اصلی کمک کننده به امنیت در شهر است .ما دو فرایند مهم را در سه سال اخیر گذرانده ایم .در اسفند ۹۸ بحث کرونا پیش آمد . بازار خیلی خوب به بحث امنیت کمک کرد .شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. یکی از ماموریت‌های گسترده ما این بود که در بحث بازار بتوانیم فضایی را به وجود بیاوریم که از گسترش این بیماری جلوگیری کنیم که گاها یک سری از اتفاقات تلخ می افتاد. اما خدا کمک کرد و توانستیم این روزها را پشت سر بگذاریم .
وی افزود:دومین مرحله ،بحث حذف ارز ترجیحی بود که باز در حوزه شهرستان لاهیجان به اتفاق آقای فرماندار، اتاق اصناف ،صنعت و معدن وتجارت و همه دوستانی که شرف حضور دارند این موضوع هم پشت سر بگذاریم چندین جلسه در خصوص ارز ترجیحی برگزار شد. در حوزه نیروی انتظامی تلاش ما بر این است که سعی کنیم اتفاق بدی در شهرستان نیفتد. یک جاهایی به دنبال آن هستیم که پیشگیری کنیم که بازار هم در این رابطه با ما همراه وهمدل است. یک جاهایی اعتقاد بر این داریم که می بایست بازار تلاش‌های بیشتری برای پیشگیری و موضوعات امنیتی داشته باشد. متاسفانه ما در کشور امنیت را خیلی ارزان عرضه می‌کنیم و مردم آن چنان به نقش و اهمیت امنیت توجهی ندارند بنده معتقدم که اگر امنیت نباشد نه عشق شیرین میشود و نه نانی خورده میشود.
فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان اذعان کرد: اعتقاد دارم اگر نتوانیم امنیت را فراهم کنیم بحث اقتصاد هم مطمئنا فراهم نخواهد شد ما انتظار داریم که کار سرهنگی را در کنار کار فرهنگی انجام بدهیم . اصناف ویترین یک جامعه هستند . ما در سال گذشته اقدام خوبی در بازار زرگران انجام دادیم که متاسفانه ابتر باقی ماند. در این شهرستان حدود ۱۱ هزار کاسب داریم که باید در حوزه پیشگیری و صیانت عملکرد و برنامه‌های بهتری داشته باشیم ما قادر نیستیم که تشکیل پرونده های بیشتری بدهیم قادر نیستیم که بیش از این کلانتری احداث کنیم. زندان احداث کنیم یک مقدار باید به سمت کارهای پیشگیری حرکت کنیم.
سرهنگ محمد دوست تصریح کرد: خواهشمندم که کسبه محترم در دو حوزه ورود نکنند. یکی احتکار و دوم قاچاق ،ما متاسفانه در این ایام محموله‌های زیادی در حوزه قاچاق و احتکار در لاهیجان کشف کردیم که علی‌رغم اینکه کاسبان لاهیجان بسیار شریف هستند ولی متاسفانه مشاهده شد که افرادی قوت غالب مردم را احتکار کردندکه این در شأن مردم شریف لاهیجان نیست.
وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۷۰ میلیون مأموریت برای مردم انجام دادیم که به هر حال در این موارد، خطاهایی هم هست ما همواره منتظر پیشنهاد ها و نظرات شما در حوزه نیروی انتظامی هستیم و انتقادها را با آغوش باز می پذیریم .

رئیس صنعت ، معدن وتجارت شهرستان لاهیجان:
۴۵ درصد اقتصاد هر کشور را اصناف تشکیل می دهند

رئیس صنعت ، معدن وتجارت شهرستان لاهیجان با اشاره به نقش اصناف ، در ارتباط با اینکه ۴۵ درصد اقتصاد هر کشور را اصناف تشکیل می دهند گفت : اصناف بازوان توانای دولت هستند که در همه امور حضور دارند لذا برای آن باید برنامه ریزی کرد و قانون تبیین کرد .
حسین نیا افزود: در امورات فرهنگی ملی-مذهبی اصناف همواره حضور دارند در مسئله کرونا دربحث جمع‌آوری طرح مواسات ما یک رئیس اتحادیه را در این مسیر از دست دادیم .
وی با اعلام این مطلب که دراین شهرستان ۲۰ اتحادیه وجود دارد گفت:در بحث اشتغال بعد از شهرستان رشت ، لاهیجان بیشترین سهمیه را دارد. سال گذشته در اتاق اصناف ، ۱۷۱۴ شغل ایجاد شده واز این بین ۳۸۳ مورد اجرایی شده است.
رئیس صمت شهرستان لاهیجان تصریح کرد: موضوع دیگر ساماندهی و انجام امور مربوط به بودجه اصناف است . پولی است که از خود بازاریان گرفته می‌شود و در مسیرهای قانونی ساماندهی و خرج می شود که الحمدالله طبق سازمان حسابرسی استان ، شهرستان لاهیجان شهر اول است.
وی اذعان داشت: برگزاری آموزش های فنی و تخصصی (به صورت مرتب در طول هفته) ، جلسات هماهنگی، از برنامه‌هایی است که همواره در حال اجرا می باشد.
وی در خصوص چابک سازی ادارات گفت: چه در زمان اکبرپور و چه در زمان مقدم ،این اقدام در حال انجام است .
وی افزود:تعدادپروانه ها در شهرستان لاهیجان ۹۹۶۴ می باشد و تعداد پروانه های ایثارگری هم طی سه ماه ۱۵۴ مورد است .

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …