چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : ایجاد شهرک صنوف در رشت / شهردار رشت با شورا تعامل داشته باشد

: رئیس شورای اسلامی شهر رشت : ایجاد شهرک صنوف در رشت / شهردار رشت با شورا تعامل داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار رشت گفت: شهردار رشت با شورا تعامل داشته باشد.

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به اینکه تمامی جلسات شورا به طور مستقیم پخش می شود اظهار کرد: این اقدام در راستای پایبندی شورا به شفاف سازی و تنویر افکار عمومی در دستور کار شورای رشت قرار دارد.

وی به آغاز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش افزود: دستگاه قضا به منظور اجرای عدالت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مردم از دستگاه قضا اجرای عدالت را تقاضا دارند.

کارگرنیا با اشاره به ارتباط دستگاه قضا و مجموعه مدیریت شهری افزود: امید واریم با تحقق عدالت اجتماعی در تمامی مباحث بالاخص حقوق شهروندی، دغدغه های شهروندان برطرف شود.

کاهش حجم ترافیک با ساماندهی صنوف در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به روز اصناف اشاره کرد و گفت: وجود برخی از کارگاه های تولیدی که با مواد اشتعال زا و خطرناک سر و کار دارند ، یقینا می تواند امنیت و سلامت شهروندان را مورد مخاطره قرار دهد و همچنین وجود اصناف در درون شهر موجب بروز و افزایش حجم بالای ترافیک می شود.

هدایت ترافیک رشت به بیرون از شهر

کارگرنیا با بیان اینکه ایجاد شهرک صنوف از جمله مباحثی است که مورد توجه شورای رشت قرار دارد افزود: با این اقدام در کنار رفع خطر ، ترافیک شهر نیز به بیرون از شهر هدایت می شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون ماده ۳۸ تصریح کرد: در این کمیسیون برخلاف کمیسیون های ماده صد ، تمامی آرا توسط شخص قاضی صادر می‌شود و بنده نیز در این کمیسیون به عنوان عضو شورا حضور دارم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه این کمیسیون از سال ۹۶ فعالیتش را در شهرداری آغاز کرد افزود: این کمیسیون در واقع به نحوی به عنوان حل اختلاف است و در تلاش است تا شهرداری رشت در قرار دادها کمتر متضرر شود.

استفاده از وکلای حاذق برای بررسی پرونده کمیسیون های ماده ۳۸

کارگرنیا با تاکید به اینکه تا کنون چندین مرحله از شهرداری رشت تقاضا کردم که در حین بررسی پرونده ها در ماده ۳۸ از وکلای حاذق استفاده کند بیان کرد : این پرونده ها مربوط به پروژه هایی است که در آن ها از شهرداری رشت ضرر و زیان مطالبه دارند.

وی با تاکید به اینکه وکلای حاذقی در شهر رشت حضور دارند گفت: باید در پرونده های حقوقی به خوبی از شهرداری رشت دفاع شود تا به بیت المال هزینه ای تحمیل نشود.

اخطار جدی به شهردار رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از انجام رای گیری پیرامون موضوع طرح سوال از شهردار رشت با اشاره به اینکه ، طرح سوال یک اخطار جدی به شهردار رشت بود اظهار کرد: امیدواریم شهردار رشت پس از این تعامل بیشتری با شورا داشته باشد .

در این جلسه موضوع قانع شدن و یا قانع نشدن از پاسخ های شهردار رشت توسط رئیس شورا به رای گذاشته شد که در نهایت با ۶ رای موافق ، اعضای شورا عدم قانع شدن خود را اعلام کردند.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …