چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: نقش صنعت گردشگری دریایی و تاثیر آن در انتقال فرهنگ بومی و محلی منطقه با فرهنگ دینی و اسلامی حائز اهمیت است

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه ارایه خدمات در دریا صرفا نباید در پیشگیری از وقوع سوانح دریا و غرق شدگی محدود کرد، بلکه باید صنعت گردشگری دریایی را نیز فعال نمود، گفت: ما باید گردشگری اسلامی با فرهنگ دینی و اسلامی را در اینجا به عزیزان گردشگر ,با توجه به فرهنگ بومی محلی خودمان انتقال دهیم

همای خبر به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، عصر روز چهارشنبه یکم تیر مهندس سید نادر صفوی میرمحله در آیین افتتاح طرح ساحلی این شهرستان ضمن تبریک روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی( تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی – روز اصناف و همچنین شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره)- هفته قوه قضائیه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی همانطوری که رهبر معظم انقلاب ششم لغایت دوازدهم تیر را هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اعلام نمودند؛ گفت: پیرو دستور سریع رئیس جمهور محترم مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متر سواحل از سوی دستگاه های دولتی و همچنین تاکیدات استاندار محترم گیلان در خصوص آزادسازی حریم ۶۰ متر دریا که در تصرفات بخش دولتی و خصوصیبود به جهت استفاده عموم مردم و مسافران و گردشگران، انجام گرفت.

وی افزود: همانطوریکه مستحضرید شهرستان رضوانشهر دارای ۲۱ کیلومتر نوار ساحلی و دارای دو طرح ساحلی فعال می باشد که هرساله پذیرای مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور میباشد که امروز جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران مورد افتتاح قرار می گیرد.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه این شهرستان دارای ۹ روستای ساحلی با ۱۸ نقطه خطر آفرین(شنا ممنوع) می باشد، گفت: تعداد دو فروند جت اسکی در بخش های مرکزی و پره سر و همچنین ۳۶ ناجی غریق برای جلوگیری از حوادث ناگوار و خطرات احتمالی برای خانواده های محترم و مسافرین در این مناطق مستقر خواهند شد.

مهندس صفوی ادامه داد: علاوه بر استقرار ناجیان غریق در نقاط خطر آفرین و طرح سالم سازی، دستگاه های امدادی هلال احمر ، ورزش و جوانان و هیأت نجات غریق و نیروی انتظامی و سپاه و بسیج شهرستان حضوری فعال به منظور رفاه و امنیت مسافران و شهروندان خواهند داشت.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل رضوانشهر با اشاره به اینکه کمیته های نه گانه شهرستان فعال می باشند. تصریح کرد: هدف همه ما ایجاد امنیت اجتماعی، اخلاقی و ارائه خدمات رفاهی ،غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و مهمتر از همه کاهش تلفات انسانی می باشد.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: گیلان دارای مواهب بکر طبیعی خدادادی است که این ظرفیت در استان و شهرستان زمینه حضور مسافران بسیاری را از اقصی نقاط کشور و حتی دنیا مهیا کرده است‌.

وی افزود: با توجه به داشتن جاذبه های گردشگری و ورود مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهرستان ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نیز تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به مسافران عزیز بکار خواهد گرفت تا با کمتری آسیب تعطیلات تابستان را با خاطره خوشی از این شهرستان پشت سر بگزاریم.

فرماندار رضوانشهر خاطر نشان کرد: امسال برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و مسابقات ورزشی به همراه برگزاری نماز جماعت و توصیه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف با رعایت شئونات اسلامی و عفاف و حجاب از جمله اقداماتی است که از سوی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در سواحل پیش‌بینی شده است.

مهندس صفوی گفت: همه دستگاها و کمیته ۹ گانه و مخصوصا نقش رسانه ها در امر آموزش و فرهنگ سازی بسیار مهم است و می توانند نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات و غریق را داشته باشند .

وی بیان داشت: اعتقاد داریم ارایه خدمات در دریا صرفا نباید فقط در پیشگیری از وقوع سوانح دریا و غرق شدگی محدود کرد بلکه باید صنعت گردشگری دریایی را نیز فعال نمود؛ ما باید گردشگری اسلامی با فرهنگ دینی و اسلامی را در اینجا به عزیزان گردشگر ,با توجه به فرهنگ بومی محلی خودمان انتقال دهیم.

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: تلاش همه دستگاه ها و کمیته های نه گانه شهرستان بر این است که گردشگران و مسافران محترم از موهبت و سواحل دریا لذت ببرند و با خاطره خوب و خوشی انشالله سواحل را ترک کنند.

فرماندار رضوانشهر در ادامه به اتفاق اعضای شورای تامین و دیگر مدیران شهرستانی از غرفه های صنایع دستی میراث فرهنگی، نیروهای انتظامی و سپاه مستقر در طرح، ناجیان غریق، عوامل شهرداری رضوانشهر، حلال احمر، آتش نشانی بازدید و گفتگو کرد و از زحمات و تلاش های آنان و دستگاه های فرهنگی شهرستان در خدمات رسانی به شهروندان و مسافران قدردانی کرد، همچنین اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …