چاپ مطلب چاپ مطلب

واگذاری جایگاههای CNG شهرداری رشت به متقاضیان واجد شرایط، با قراردادهای یکساله و اجاره‌های ماهانه/ پایان عملیات تعریض و بازگشایی خیابان سرچشمه رشت در اواخر تابستان امسال

در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت اعلام شد:

🔺️واگذاری جایگاههای CNG شهرداری رشت به متقاضیان واجد شرایط، با قراردادهای یکساله و اجاره‌های ماهانه

🔹️ پایان عملیات تعریض و بهره برداری از خیابان سرچشمه رشت در اواخر تابستان امسال

🔹️آیا سازمان حمل و نقل شهرداری برای آینده‌ برنامه مشخصی دارد یا خیر؟!/
احتمال واگذاری  ناوگان عمومی حمل و نقل شهر به بخش خصوصی

لایحه واگذاری جایگاههای CNG شهرداری رشت به شرکت‌های واجد شرایط، بصورت یکساله با پرداخت اجاره بهای ماهانه روی میز شورا

اختصاصی همای گیلان_ مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در سی‌امین جلسه این کمیسیون اعلام کرد:
پس از رایزنی‌ها، تصمیم بر آن شد که جایگاههای CNG شهرداری رشت پس از این بصورت سالیانه و با پرداخت اجاره بهای ماهانه به متقاضیان واجد شرایط، واگذار گردد.

وی در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تبریک به کلیه قضات و فعالان حوزه قضا در استان گیلان و همچنین تکریم شهدای هفتم تیر و بزرگداشت نام و اندیشه‌های والای آیت‌الله شهید بهشتی اظهار داشت: از آنجا که جایگاه‌های سوخت CNG متعلق به شهرداری که تا کنون بصورت درصدی، ارائه خدمات میکرده‌اند توجیه اقتصادی نداشته و کد‌ مالی مشخصی را شامل نمیشد و تاکنون همواره میزان سوددهی مبهمی داشته، بر آن شدیم تا در این راستا لایحه‌ای تصویب گردد مبنی بر واگذاری‌های یکساله به واجدان شرایط، طی پرداختهای ماهانه اجاره‌بهای کارشناسی شده.
وی تاکید نمود: این لایحه در صورت تصویب و اجرا، دو مزیت خواهد داشت: یکی آنکه ردیف بودجه مشخصی برای سازمان حمل‌ و نقل شهرداری تامین خواهد شد و دیگر آنکه جایگاه‌های CNG با تعهد پرداخت اجاره‌بهای ماهانه، منظم‌تر کار خواهند کرد، تعطیلی های بی‌دلیل نخواهند داشت و نحوه خدمات دهی به شهروندان بهبود خواهد یافت.

در این جلسه تاکید شد، طبق بررسیهای لازم پیرامون کلیه هزینه‌های جاری اعم از حقوق پرسنل، اجازه بهای محل جایگاه CNG و غیره مشخص شود و سپس متناسب با درآمد حاصله مبلغ‌ اجاره بهای هر جایگاه تعیین گردد. ضمن اینکه کلیت پروژه باید به تایید کارشناس رسمی دادگستری نیز برسد. همچنین در این جلسه مطرح شد در حال حاضر پنجاه جایگاه سوخت در سطح گیلان به فعالیت مشغولند که بجز جایگاه‌های رشت همگی اجاره‌بها را بصورت ماهانه با مبالغ کارشناسی شده، پرداخت میکنند.


پایان عملیات تعریض و بهره برداری از خیابان سرچشمه رشت ظرف سه ماه آینده

در سی‌امین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، از پایان عملیات تعریض و بازگشایی خیابان سرچشمه ظرف سه ماهه آینده و تا پایان تابستان امسال خبر داده شد.
محمد دانش شکیب، مدیر منطقه سه شهرداری رشت، در این جلسه به ریاست مسعود عباس نژاد توضیح داد: شهرداری پروژه تعریض و بازگشایی خیابان سرچشمه رشت را از سال ۹۴ آغاز و نسبت به تملک، زیرسازی و تعریض این معبر اقدام نموده است. وی گفت: اکنون نسبت به مالکیت یک ملک، در این مسیر که دارای مالک حقیقی است، دچار چالش هستیم و از آنجا که زمین مذکور از قبل در تملک شهرداری نیز بوده است و از آنجا که زیرسازی معبر خیابان سرچشمه، اختلاف ارتفاع داشته و نیاز به احداث دیواره حفاظتی دارد،
با ورود دادستان و در حوزه دوم حقوقی، دستور بر ادامه کار تعریض قرار گرفت.
شهردار منطقه سه رشت در ادامه تاکید کرد: بدینوسیله به شهروندان اعلام میگردد که هم‌اکنون احداث دیواره حفاظتی در خیابان سرچشمه رشت توسط پیمانکار آغاز شده و نهایتا ظرف سه ماه آینده از ابتدای تابستان امسال بازگشایی خیابان سرچشمه رشت انجام میشود و این معبر پذیرای بخشی از بار ترافیکی کلان‌شهر رشت خواهد بود.

عباس نژاد رئیس جلسه نیز ضمن تاکید بر لزوم آماده سازی تسهیلات لازم برای این پروژه بدون اتلاف وقت، اظهار کرد: گرچه با وقفه، اما اهتمام شهرداری منطقه سه در تسریع این روند قابل تقدیر است. وی گفت: تصمیماتی که اکنون گرفته شد، میتوانست پنج سال پیش هم گرفته شود؛ پرواضح است که تصمیمات سازنده‌ی مدیران شهرداری، نشانگر هنر مدیریتی و شجاعت  در استقلال رای آنان در چهارچوب ضوابط است.

سرهنگ عباس‌نژاد، مشاور کمیسیون نیز در ادامه این جلسه ضمن لازم دانستن واگذاری به شکل سالانه با اجاره‌بهای ماهانه جایگاههای CNG شهرداری رشت، اظهار کرد: با روشی که تا کنون داشته ایم یعنی پرداختهای درصدی، روی درآمد حاصله از این جایگاهها نمیتوان حسابی باز کرد و این ردیف بودجه‌ عملا گم و نامشخص است.
وی در خصوص ناوگان اتوبوسرانی شهرداری نیز مواردی را خاطرنشان نمود. این مشاور کمیسیون گفت: متاسفانه تعدادی از اتوبوسهای تعمیری ما کماکان در تعمیرگاه‌های شهر قزوین باقی مانده اند و این مشکل مدتهاست بلاتکلیف مانده است. وی گفت: ما با استانداری نیز در این رابطه مکاتباتی داشته‌ایم و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. وی اشاره کرد این اتوبوسها، اموال شهرداری و متعلق به شهروندان رشت است که با هر روز بیشتر ماندن در خارج از استان فرسوده‌تر میشود.
این مشاور کمیسیون در رابطه با بازگشایی خیابان سرچشمه رشت گفت: راه اندازی این معبر سالیانی است که نیمه‌کاره باقی مانده، در حالیکه بار ترافیکی سنگینی بر دیگر معابر موازی و مرتبط وارد شده و شهروندان را به زحمت انداخته است. وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری طبق وعده داده شده ظرف دو تا سه ماه آینده این معبر را به بهره‌برداری برساند. سرهنگ عباس‌نژاد با اشاره به ساخت میدانهای “دفاع مقدس” و “گیل” که در سنوات گذشته در کمتر از ۴۸ ساعت ساخته شد، گفت: این مطلب نشان میدهد که شهرداری رشت این توانایی را دارد که اراده کند و کارهای بزرگ را در کمترین زمان به انجام برساند. وی گفت: شهروندان اجراهای ضربتی و انقلابی را می‌پسندند و این قبیل کارها بسیار دیده میشود و در خاطره‌ها میماند.

در بخشی از این جلسه محمد محبتی, سرپرست سازمان مدیریت بار و حمل و نقل شهرداری, گزارشاتی را در خصوص تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و نحوه برون سپاری تعدادی اتوبوس به اعضای کمیسیون اراِئه نمود.
نوری هریس، عضو کمیسیون نیز طی سخنانی با اعلام این مطلب که شورای ششم دارای تخصص کافی و دغدغه‌مند امور مدیریت شهر میباشد گفت: تا جاییکه بنده شاهد بوده‌ام اعضای شورا همواره هر معضلی را با بیان راهکار مطرح کرده‌اند و شهرداری متاسفانه در غالب موارد گوش شنوایی نداشته و مشکل اینجاست که گویا قرار نیست در شهرداری حرفهای شورا شنیده شود!
وی گفت: سوال بنده این است که آیا سازمان حمل و نقل شهرداری برای آینده‌اش برنامه قابل ذکر و قابل اجرایی دارد یا خیر؟!
نوری هریس گفت: بعنوان مثال سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری برای ترخیص اتوبوسهایی که مدتهاست در قزوین بلاتکلیف مانده چه اقدامی انجام داده است؟!
وی گفت: حال که سازمان حمل و نقل شهرداری پس از یکسال به هیچ توفیقی در هیچ زمینه‌ای دست نیافته، شاید راهکار عملی واگذاری وظایف این سازمان  به بخشهای خصوصی باشد تا بلکه در این راستا تسهیلات حمل و نقل مناسب تری شامل حال شهروندان گشته و ما اعضای شورا نیز پس از پایان چهار سال در حوزه ترافیک که از مهمترین دغدغه های شهر است, عملکرد قابل ذکری برای شهروندان داشته باشیم.

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با دادستان مرکز استان : برخی بر علیه …