چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در مراسم افتتاح طرح تعمیق و تثبیت یادگیری؛ مدرسه، پایگاه همیشگی است که دانش آموز به عنوان خانه دوم خود با آن انس می گیرد

طرح تعمیق و تثبیت یادگیری با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و به منظور جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه، در دبیرستان فجر ناحیه دو رشت افتتاح شد.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در این مراسم با اشاره به هدف این طرح جهت بهبود فرآیند آموزش در سال تحصیلی آینده، خاطر نشان کرد: نباید یک حلقه مفقوده وجود داشته باشد تا وقتی که دانش آموز در سال تحصیلی و در کلاس حاضر می شود،  مطالب زیادی از معلمی که تدریس میکند، بیاموزد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف طرح این  است که بخش مفقوده، تعمیم و هم تعمیق و تثبیت شود، اظهار داشت: همه دانش آموزان می‌توانند از این کلاس ها استفاده کنند.مدرسه خانه دانش آموز است و باز بودن در مدرسه در تابستان باعث می‌شود دانش آموز در کنار بازی و تفریح، با دوستان خود ارتباط برقرار نماید و مربیان نیز ارتباط و تعامل موفقی را با دانش آموزان داشته باشند تا مدرسه پایگاه مقطعی نباشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان،  مدرسه را یک پایگاه همیشگی خواند که دانش آموز به عنوان خانه دوم خود با آن  انس می گیرد و افزود: باید طوری جهت دهی شود که اگر لحظه ای دانش آموز از خانه اول خود بیرون آمد، بگوید که من جایی دارم و بتوانم جایی بروم که همه امکانات درآنجا فراهم است.

فائزی همچنین تصریح کرد: مربیان به عنوان متولیان این طرح، این تجربه اول را با عنوان طرح تعمیق و تثبیت یادگیری برگزار می کنند و هدف ما این است تا دوره موفقی را داشته باشیم و همیشه تداوم داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در سال های آینده نیز در تابستان طرح های خوبی برای دانش آموزان در نظر گرفتیم، گفت:  حضور اولیا در کنار دانش آموزان خود بسیار مسرت بخش است. همچنین طرح هایی را در استان دنبال می کنیم که پسرها در کنار پدر و دختر ها در کنار مادران خود، محیط های جدید آموزشی و تربیتی را  تجربه می کنند و این ارتباط فقط در خانه محدود نمی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان،  مدرسه را به عنوان پایگاهی جهت حضور توأمان اولیا و فرزندانشان دانست و افزود:  انشاالله اجرای این طرح برای دانش آموزان در  سال تحصیلی جدید، آورده خوبی داشته باشد.

   شایان ذکر است این طرح در راستای یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان و با هدف بهبود فرآیند آموزش سال تحصیلی آینده، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های درسی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، افزایش نرخ فارغ التحصیلی و کاهش نرخ ترک تحصیل دانش آموزان، کاهش فاصله آموزشی دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار با سایر مناطق در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی در مدارس استان گیلان اجرا می شود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …