چاپ مطلب چاپ مطلب

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در گیلان از عملکرد شوراها/ شهرداری بازیچه دست شورا نیست

همای گیلان:آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) در عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در راستای قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به axe27210اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) جاودانه است، افزود: امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام قیام کرد و به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در ایام محرم و عاشورای حسینی(ع) تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان عملکرد خوبی در عاشورا داشت.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه عزادارای‌های امام حسین(ع) به دور از انحرافات برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) کشتی نجات بشریت بوده و قیام عاشورا دارای درس‌های فروانی برای بشر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا است، خاطرنشان کرد: برخی از ما و صداو سیما نقد کرده‌اند و خود را انقلاب می‌دانند که باید بگویم وای بر انقلاب بودن شما، انقلاب ما از عاشورا است.

وی با انتقاد از وضعیت شوراهای اسلامی شهر در انتخاب و استیضاح شهرداران، گفت: در تشکیل شوراها فرصتی پیش آمد و عده‌ای به شغل‌های مختلف از جمله ورزشکار، بوتیک دار و سایر شغل‌ها وارد شورا شدند و امروز به ویژه در شورای شهر رشت با مشکل انتخاب شهردار مواجه هستیم.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه هر شهرداری که همراه اعضای شورا نیست برکنار می‌شود، تصریح کرد: قوه مجریه و مقننه در این موضوع ورود کنند.

وی با بیان اینکه صحیح نبود شهرداری که نمونه کشوری است و یکسال از عمر مدیریتی‌اش می‌گذرد برکنار شود، خاطرنشان کرد: شوراها به دلایل مختلف شهرداران را عزل می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اختیارات شوراهای اسلامی باید کنترل شود، گفت: شوراها باید قدر فرصت خدمت به مردم را بدانند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه به برخی اعضای شورا پیام دادم که مصلحت نیست مرتب شهردار را تغییر دهید، گفت: شهرداری بازیچه دست شورا نیست.

وی با اشاره به کاندیداتوری اعضای شورای شهر برای شهردار شدن، تأکید کرد: مردم برای شهردار شدن به اعضای شورای شهر رأی نداده‌اند و شوراها نباید برخلاف رأی مردم عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر ورود استاندار گیلان برای جلوگیری از اینگونه اقدامات در شوراها، افزود: مردم بازیچه چند جوان تازه به دوران رسیده در شوراها نیستند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه از عملکرد شوراها در عزل و انتخاب شهرداران راضی نیستم، گفت: مردم عملکرد شوراها را می‌بینند و خواستار دقت بیشتری از شوراها هستند.

وی با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: شیعیان در شمال عربستان، بحرین و مسلمانان غزه دارای مشکلات بسیار و سختی‌هایی هستند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اتحاد مسلمانان، گفت: استکبار جهانی د ایادی آنان با اتحاد مسلمانان از بین رفته و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ می روند./تسنیم

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …