چاپ مطلب چاپ مطلب

برای درخشش فوتبال گیلان در سالهای آتی باید از امروز اقدام کرد/ استعدادهای درخشان در نسل نوجوان گیلان را ببینیم

فوتبال گیلان از دیرباز مملو از استعدادهای درخشانی بود که در حال حاضر نیز این استعدادها در حال درخشش در فوتبال گیلان هستند که از این استعدادها در سطح اول فوتبال می توان به علیرضا جهانبخش کاپیتان کنونی تیم ملی فوتبال اشاره کرد که توانسته اند از تیم های پایه استان گیلان پیشرفت و در سطح ملی به عنوان اسطوره های فوتبال خودنمایی کنند.

پرورش استعدادها یکی از ملزومات کنونی فوتبال گیلان است. در حالی که در لیگ یک، لیگ دو و لیگ سه فوتبال کشور تیم های گیلانی توانسته اند خوش بدرخشند به لیگ های بالاتر صعود کنند و عملا در لیگ های بزرگسال گیلان حرف های زیادی برای گفتن دارد اما در لیگ های پایه که پشتوانه تیم های بزرگسال هستند درخشش چشمگیری وجود ندارد و لزوم اینکه به استعدادهای جوان نگاه ویژه شود بیش از پیش احساس می شود.

استعدادهایی همچون طاها تسلیمی و شروین حسن پور با درخشش در فوتبال گیلان توانسته اند خودشان را به عنوان آینده سازان فوتبال گیلان مطرح کنند و باید به این استعدادها همچون علیرضا جهانبخش و سید جلال حسینی نگاه کرد.

حضور ملوان در لیگ برتر می تواند نوید بخش روزهای خوب برای فوتبال گیلان باشد و با صعود احتمالی داماش گیلان به لیگ دسته دوم پازل موفقیت تیم های گیلان در فصل جاری فوتبال به پایان می رسد اما فوتبال در استان گیلان به تیم های پایه بدهی های سنگینی دارد و باید اینده فوتبال گیلان توسط آنها ساخته شود.

اگر به دنبال روزهای طلایی فوتبال گیلان هستیم باید به استعدادهایی همچون شروین حسن پور و طاها تسلیمی اعتماد کنیم و بسترها را بیش از گذشته برای آنها فراهم کنیم.

در فوتبالی که بجز هزینه برای باشگاه داران فایده ای ندارد پرورش این استعدادها و سود حاصل از فروش استعدادها همانند جهانبخش می تواند آینده باشگاهها را با توجه به حق رشد حاصل از فروش بازیکنان تضمین کند.

اگر به دنبال آینده سازی هستیم همین امروز برای توجه به بازیکنان دیر است و باید چاره ویژه ای برای آینده فوتبال گیلان اندیشد تا شاید روزی همانند گذشته شاهد رقابت و رفاقت تیم های گیلانی در لیگ برتر باشیم.

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …