چاپ مطلب چاپ مطلب

پدر چای سبز ایران گفت: تیمن چای رفاه لاهیجان این افتخار را دارد تا ۵۰۹ شغل ایجاد کند

اختصاصی همای خبر/

پدر چای سبز ایران گفت: تیمن چای رفاه لاهیجان این افتخار را دارد تا ۵۰۹ شغل ایجاد کند
همگان لاهیجان را باچای آن می شناسند همانطوریکه ابراهیمی را پدر چای سبز می دانند .
خبر نگار ما گفتگویی با یوسف ابراهیمی پدر چای سبز ایران انجام داده است که باهم می خوانیم:
یوسف ابراهیمی ابتدایی ضمن معرفی خود در سمت مدیر عامل شرکت تیمن چای رفاه لاهیجان گفت: اینجانب به عنوان بنیان‌گذار چای سبز در ایران از سال ۱۳۷۰به صورت ازمایشی واز سال ۸۲ به صورت حرفه ای کار خود را آغاز نمودم.
وی افزود: ابتدا با چهارنفر شروع بکار نمودیم ولی الان خوشبختانه در صنعت چای ، حدوداً ۵۰۹ نفر مشغول به کار می باشند .
ابراهیمی اظهارداشت:اکنون افتخار می کنیم که ۴ واحد تولیدی و ۱ واحد بسته‌بندی چای و نیز حدود ۲۰۰ نوع محصول چای را تولید می‌کنیم و علاوه‌بر چای، بسته‌بندی ادویه، برنج و حبوبات و اقلام دیگر در این مجموعه انجام می‌شود .
پدر چای سبز ایران تصریح کرد:خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری بسیار خوبی را با واحد ما داشته‌اند .
وی یادآورشد: دورنمای ما در این مجموعه این است که با توجه به اینکه یک کارخانه مخروبه را خریداری کرده ایم و اکنون در حال بازسازی آن هستیم ان‌شاءالله تا عید بتوانیم حداقل ۱۰۰ نفر را در این بخش مشغول به کار کنیم .
ابراهیمی اذعان کرد:ما تلاش‌های زیادی کردیم تا ذائقه مردم را به سمت چای ایرانی تغییر دهیم .بطوریکه حدودا ۱۲ فروشگاه بزرگ ،چای ما را عرضه می کنند و بعدها برای اولین‌بار، ۸ هایپر تحت عنوان هاپرجان ایجاد کردیم که بتواند نقدینگی ما را تأمین کند .تنها چیزی که باید مطرح کنم این است که ما برای تامین نقدینگی بسیار مشکل داریم و از دولت تقاضاداریم که در این زمینه ما را یاری کند .
وی با اشاره به اینکه ما تا سال ۹۷ صادر کننده نمونه کشور بوده‌ایم گفت : هم‌اکنون نیز اقلامی تحت عنوان چای و برنج به‌صورت فله و یا بسته‌بندی صادر می‌کنیم.
 مدیر کنترل کیفیت چای تیمن رفاه لاهیجان گفت‌:
چای تیمن ارگانیک است و بوته های چای بدون سم و کود می باشد
در ادامه نرگس پیر خوش سیرت ‌مدیر کنترل کیفیت چای تیمن رفاه لاهیجان طی گفتگویی
در خصوص بسته‌بندی و فرآوری چای گفت: قسمت اعظم چای ما ،از کارخانجات تحت نظر خودمان است که در مناطق مختلف گیلان وجود دارند.
وی افزود:چای پس‌از ورود به کارخانه وارد مرحله قرنطینه می‌شود و در قسمت قرنطینه بر روی چای کلیه آزمایشات میکروبی شیمیایی و فیزیکی انجام و بعد از تأیید آزمایشگاه چای وارد مرحله ساخت و بسته‌بندی می گردد .
مدیر کنترل کیفیت چای تیمن رفاه لاهیجان اظهار داشت:
در مرحله ساخت برخلاف بقیه کارخانجات، ما چای مناطق مختلف را با هم مخلوط می‌کنیم که یک چای با عطر و طعم فوق‌العاده عالی به مشتری عرضه کنیم .
وی در خصوص چای‌های طعم‌دار اذعان کرد:ما از مواد اولیه طبیعی بهرا می بربم و در بوته‌های چای از سم و کود استفاده نمی‌شود .
وی ادامه داد:پس‌از ساخت چای وارد مرحله بسته‌بندی می‌شویم و در مرحله بسته‌بندی بنا به تقاضای واحد فروش انواع بسته‌بندی‌ها به‌صورت سلفونی و جعبه‌ای در انواع مختلف انجام می‌گیرد بعد از مرحله بسته‌بندی ، بازهم کلیه آزمون‌های فیزیکی ، شیمیایی و میکروبی را انجام می‌دهیم و پس‌از آن وارد انبار و بازار مصرف می‌کنیم.

مدیر کارخانه شرکت تیمن چای رفاه لاهیجان:
چای سبز پا به پای چای سیاه در ایران مصرف می‌شود
در پایان ژیلا علیزاده مدیر کارخانه شرکت تیمن چای رفاه لاهیجان ضمن معرفی خود گفت:
شرکت تیمن چای رفاه از سال ۸۱ فعالیت خود را در زمینه بسته‌بندی چای سیاه در این مجموعه آغاز نمود.
وی افزود:در ابتدای کار، فرآیند تولید در ارتباط با بسته‌بندی چای سیاه شروع گردیداما هدف شرکت در تحقیق و توسعه این بود که ماهم بتوانیم انواع چای را که در دنیا بسته‌بندی می‌شود، داشته باشیم .
مدیر کارخانه شرکت تیمن چای رفاه لاهیجان اظهار داشت:
اولین اقدامی که در این شرکت انجام شد وارد کردن صنعت فرآوری چای سبز از کشورهای آسیای شرقی به داخل ایران بود که برای اولین‌بار این محصول در ایران تولید و بسته‌بندی شد در ابتدای کار ما این فرآوری را در همین مجموعه انجام دادیم و این مجموعه به‌عنوان بنیان‌گذار چای سبز در ایران شناخته شد .
خانم علیزاده ادامه داد:در ابتدای کار در مورد محصولات خصوصا چای سبز ذائقه ایرانی علاقه‌ای به این محصول نشان نمی‌داد اما امروز چای سبز پا به پای چای سیاه در ایران مصرف می‌شود و آن‌چیزی که در حال حاضر انجام می‌شود بسته‌بندی چای است .
وی تصریح کرد: شعار شرکت تیمن برای بسته‌بندی محصول چای این بود که چای ایرانی را در بازار ایران جا بیندازیم چون به‌علت واردات بی‌رویه چای سالیان سال باغات ما رونق سابق را نداشتند و تمام فکر ما این بود که چای را خالص و بدون هیچ افزودنی به بازار عرضه کنیم .
مدیر کارخانه شرکت تیمن چای رفاه لاهیجان خاطرنشان کرد:
ما چای را کاملاً طبیعی به مصرف‌کننده ارائه می‌دهیم . تمام تلاش مجموعه این است که جایگاه خاص چای ایران را بین مردم رونق ببخشیم

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …