چاپ مطلب چاپ مطلب

فکور،فرماندار شهرستان فومن: مشکل کم آبی در ۲۵ روستای شهرستان باید رفع شود

همای خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فومن در روز دوشنبه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۱، جلسه قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان فومن به ریاست موسی فکور فرماندار فومن برگزار شد.

در جلسه این قرارگاه شهرستانی که با دستور استاندار گیلان تشکیل شده است، مسائل محرومیت زدایی با محوریت آب و آبرسانی در شهرستان فومن در دستور کار قرار گرفت.

فکور ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این قرارگاه جهادی در سطح کشور، با اشاره به وجود کم آبی در استان، اظهار کرد: اگر از بیرون به استان نگاه شود، به دشواری می توان باور کرد استان گیلان با این حجم از بارش دچار کم آبی باشد، اما اکنون این مشکل وجود دارد.

وی با بیان این که با تشکیل قرارگاه جهادی استان آب انتظار می رود شهرستان فومن دیگر دچار کم آبی نشود، اظهار کرد: ضرورت دارد با اقدام عاجل مشکل کم آبی در ۲۵ روستا در شهرستان رفع شود.

فکور با قدردانی از تلاش های بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در مدیریت کم آبی و همکاری با متولیان در خدمات رسانی به مردم، خاطرنشان ساخت: لازم است بر نحوه عملکرد پیمانکاران و استمرار آن نظارت بیشتری شود تا اقدامات و تصمیم گیری های مدیران و تلاش های انجام شده متولیان به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان این که انتظار داریم شاهد اجرایی شدن برنامه‌های قرارگاه جهادی محرومیت زدایی در شهرستان باشیم، ضمن آرزوی موفقیت برای آن، خواستار این شد که با خدمات رسانی بیشتر به مردم، از بار انتظارات کاسته و رضایتمندی مردم افزایش یابد.

به گفته جهانگیری نماینده مجری طرح آبرسانی محرومیت زدایی استان، در سطح ملی، اعتبار این قرارگاه بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان است و استان گیلان که بخش اعظم روستاهای آن دچار تنش آبی هستند با اعتبار ۱۸۲۷ میلیارد تومان برای ۷۱۱ روستا، پس از استان سیستان و بلوچستان دومین رتبه کشور را دارد.

به گزارش رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان، تولید آب شرب در شهرستان فومن ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که در صورت استفاده بهینه از آب، برای جمعیتی حدود ۱۵۰ هزار نفر قابل مصرف می باشد. هم اکنون میزان تولید و مصرف آب شرب در شهر فومن برابر است.

وی اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات آبی در شهرستان، به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود. درآمد حاصل از آب بها در روستاها حتی ده درصد از هزینه‌کردها برای روستاها را جبران نمی کند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …