چاپ مطلب چاپ مطلب

یوسف فلاح ابراهیمی:با باز سازی ومرمت کارخانه مخروبه قوام ۱۱۰شغل ایجاد خواهدشد

اختصاصی همای خبر/تولید و تولید کننده در تمام جوامع نیازمند حمایت مسئولین می باشند در کشور ما این امر اهمیت بیشتری دارد زیرا سالهاست که از تحریم ها رنج میبریم . یوسف فلاح ابراهیمی نامی آشنا در صنعت چای سبز برای مردم گیلان می باشد. کارآفرینی که توانسته است با ایجاد ۵۰۹ شغل در شهرستان لاهیجان سهم بسزایی در اشتغال زایی و همچنین تولیدات کشور داشته باشد.
از جمله خدمات دیگر وی می توان به خرید کارخانه چای سازی مخروبه قوام واقع در بازکیاگوراب در طی مزایده ای که بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۵ انجام داد،اشاره کرد . مزایده این کارخانه در روزنامه های کثیرالانتشار از جمله همشهری به چاپ رسید و ایشان برنده این مزایده شد. کارخانه ای که از حیث قدمت سومین رتبه را داشته و از لحاظ مساحت،بزرگتر از دو کارخانه قدیمی تر بود و به دست نخست وزیر وقت ایران_ قوام السلطنه_ در بازکیاگوراب لاهیجان ساخته شد. این کارخانه پس از مرگ قوام السلطنه سرنوشت تلخی پیدا نمود و به حال خود رها شد و از حیث نمای ظاهری در وضعیت نا مناسبی قرار گرفت.
یوسف فلاح ابراهیمی در این مصاحبه به خبرنگار ما گفت: این کارخانه با مساحت تقریبی ۲۰ هزار مترمربع طی مزایده ای که در سال ۹۵ برگزار گردید به اینجانب که برنده مزایده شدم واگذار گردید. از آنجایی که بنده سال‌ها به عنوان یک کارآفرین فعالیت داشتم تلاش نمودم در کنار احیا و مرمت این کارخانه مخروبه این مکان را به عنوان موزه چای معرفی نمایم.
وی افزود: پس از برنده شدن تلاش
کردیم تا از دانش و تجربه کارشناسان اهل فن در جهت مرمت و بازسازی این مکان استفاده کنیم ؛ ولی کارشناسان مانع از مرمت سطحی آن به دلیل امکان ریزش شدند لذا ما مجبور به بازسازی اساسی از ابنیه شدیم و این مسیر حدود یک سال به طول انجامید.
پدر چای سبز ایران با اعلام این مطلب که این کارخانه مخروبه و قدیمی پس از پیگیری توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شد اظهار داشت: با ثبت ملی این اثر تاریخی روند بازسازی آن کمی طولانی تر شد و ۱۸۰ روز کاری به طول انجامید و همین عامل باعث سلب اختیارات از ما گردید و تمام کارها با نظارت میراث فرهنگی انجام شد و هم اکنون کار مطالعاتی و مستندنگاری و آسیب شناسی آن به انجام رسیده است وهم وارد فاز مرمت و بازسازی شده است.
فلاح ابراهیمی با تاکید بر این مطلب که با احیای این صنعت قدیمی برند جدیدی در لاهیجان معرفی خواهد شد تصریح کرد: در این مکان هم برگ سبز چای خریداری خواهد شد و هم بوته های جدید کشت می شود ضمن آنکه در اطراف این کارخانه درختهای میوه محلی و فوجیا کاشته می شود و این مسئله در کنار تولید باعث جذب گردشگر هم خواهد شد.
وی با اعلام این مطلب که همواره به اشتغالزایی علاقه مند بوده و هستم خاطرنشان کرد: راه اندازی این کارخانه ۱۱۰ نفر از جوانان این مرز و بوم را مشغول به کار خواهد کرد
ابراهیمی از مسئولین درخواست نمود تا از این طرح بازدید نمایند تا به کمک آنها بتواند در امر اشتغال و تولید گام بردارد.
وی در پایان این نوید را داد که یک سال پس از بازدید مسئولین کارخانه مخروبه بازسازی می گردد و برای ۱۱۰ نفر شغل ایجاد میشود .

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …