چاپ مطلب چاپ مطلب

نمایش جام «عمارلو » در موزه باستان‌شناسی رشت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از نمایش جام‌ «عمارلو» در موزه رشت خبر داد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان ولی جهانی، با بیان اهمیت تاریخی و فرهنگی، جام‌های فاخر گیلان که به عنوان نمادهای تاریخی استان گیلان شناخته ‌می‌شوند،افزود: جام زرین عمارلوی رودبار که در منطقه شهر خورشید کشف شده در موزه رشت به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون این جام در موزه های پایتخت نگهداری می شود،تصریح کرد:با همکاری موزه ملی ایران به مناسبت هفته گردشگری در مهرماه سال جاری از این جام در موزه رشت رونمایی خواهد شد.

جهانی، با اشاره به اینکه قدمت این جام مربوط به نیمه نخست هزاره اول« ق.م» است،اظهار کرد: جام زرین عمارلو با قطر دهانه ۷/۵ سانتیمتر و قطر کف ۷سانتیمتر،به ارتفاع ۱۱/۵سانتیمتر، به شماره ۴۳۶۳ در موزه ایران نگهداری می شود‌.

وی افزود:مولاژ این جام زرین توسط شهرداری و شورای اسلامی بره سر و دفتر میراث فرهنگی شهر بره سر ساخته شده و هم‌اکنون در میدان اصلی شهر بره سر نصب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ضمن قدردانی از رییس موزه ملی ایران گفت: از دکتر نوکنده به خاطر همکاری و تلاش در تحقق این امر تشکر و قدر دانی می کنیم

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …