چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر خمام : شهرستان شدن آرزوی دیرینه مردم این بخش است

 

به گزارش همای گیلان رئیس شورای شهر خمام و جوانترین شورای استان گیلان با ۲۶ سال سن دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس حقوق خصوصی  گفت: شهر خمام به دلیل قرار گرفتن ما بین دو شهرستان بزرگ استان گیلان ( انزلی و رشت) دارای موقعیت استراتژیکی و فوق العاده می باشد. این شهر با ۱۷ هزار و صدو شش نفر جمعیت بر حسب سرشماری نفوس مسکن سال ۹۰ یکی از شهرهای پرجمعیت شهرستان رشت است و به دلیل مهاجرت بی رویه مردم روستا به شهر و ساخت ۲ مجتمع مسکن مهر و همچنین فاصله کم( ۷ کیلومتر )تا شهر رشت طی دو سال اخیر جمعیت آن افزایش پیدا کرده است.

سید مجتبی حسینی نسب افزود: این شهر، ازسبقه علمی ، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار است و دارای مفاخر بزرگ علمی همچون ملا هادی و فرزندش -از علمای عصر مشروطه- می باشد ضمن آنکه جا پای مردان بزرگی همچون میرزای جنگلی در خمام دیده می شود.

 وی اظهار داشت: با توجه به توصیف اندکی که از خمام گفته شد و همچنین پتانسیل های موجود در این شهرو جمعیت ۶۰ هزار نفری ،این بخش می تواند به عنوان یک شهرستان معرفی شود هرچند بسیاری از مراحل از جمله تشکیل پرونده و طرح توجیهی انجام گرفته است اما هنوز این آرزوی دیرینه و به حق مردم ولایتمدار، شهیدپرور و همیشه در صحنه مردم خمام محقق نشده است.

رئیس شورای شهر خمام در خصوص مشکلات موجود در این شهر اذعان داشت: این شهر دارای مشکلات زیادی است از جمله ورودی و خروجی شهر از چهره مناسبی برخوردار نیست همچنین از حیث مراکز تفریحی مکان مناسبی برای جوانان وجودنداشته ویا بسیار اندک می باشد.

حسینی نسب اضافه کرد: زمین فوتبال این شهر هم یک زمین ورزشی خاکی و دارای چمن تخریب شده است که بازسازی آن مورد تقاضای بی شمار جوانان خمام است. وی دیگر مشکل شهر خمام را ترافیک درون شهری عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش جمعیت ،خیابان اصلی شهر جوابگوی عبور و مرور ماشین ها نمی باشد.

 

 

 

About

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …