چاپ مطلب چاپ مطلب

 اداره کل راه و شهرسازی گیلان در انتظار انتصاب معاونت املاک و حقوقی / تذکر جدی استاندار گیلان

 اداره کل راه و شهرسازی گیلان در انتظار انتصاب معاونت املاک و حقوقی / تذکر جدی استاندار گیلان

یقینا در هر اداره ای جایگاه معاونتها بسیار حساس و تاثیر گذار است و از این رو مدیران هر دستگاهی سعی دارند افرادی شایسته و توانمند را برای جایگاه معاونتها منصوب کنند و در واقع معاونت هر دستگاهی بازوان پر توان مدیران هر مجموعه ای هستند.
معاونت هایی همچون املاک و حقوقی، مسکن و ساختمان از بخشهای بسیار مهم در هر اداره ای بالاخص دستگاه هایی که به نحوی ارتباط بیشتری با ساخت و ساز و املاک های دولتی وطرح نهضت ملی مسکن دارند هستند.

اداره راه و شهرسازی نیز به واسطه ماهیت این دستگاه ارتباطات فراوانی با این حوزه دارد و از این رو معاونت املاک و حقوقی این مجموعه می باید بسیار توانمند و پویا باشد تا خدای ناکرده خللی در روند اجرای تصمیمات ملی در درون استان ایجاد نشود.
اما متاسفانه با تمام مواردی که پیرامون نقش این معاونت مهم در اداره مسکن و شهرسازی مطرح است، جایگاه این معاونت در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان بالغ بر چند ماه با حضور سرپرست اداره شده است و شنیده ها حاکی از آن است که پس از عدم احراز گزینه پیشنهادی برای تصدی این جایگاه ،هم اکنون بالغ بر یک ماه است که این حوزه حتی سرپرست نیز ندارد و با این اوصاف در حال حاضر معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به واقع بلاصاحب است.

حل و فصل مباحث بسیار مهمی از جمله تغییر کاربری ها و جلوگیری از مجوز ساخت و سازهای غیر مجاز در کمیسیون ماده ۵ ، به نتیجه رساندن طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین محرومین که مورد تاکید حضرت آیت الله رییسی، رییس جمهور محترم می باشد ، از جمله موضوعات مهمی است که یقینا نقش و اثر گذاری معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در آن بسیار حائز اهمیت است و انجام آن می تواند موجب جلب اعتماد مردم و در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب ، باعث بروز مشکلاتی در روند برنامه های دولت خدمتگزار، در استان گیلان و موجب سرگردانی مردم و تعلل در امور این دستگاه شود.

حال با تمام این توضیحات سوالی که مطرح است ، این است که ماکان پدرام ،مدیر کل راه و شهرسازی گیلان برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر این معاونت چرا وارد عمل نمی شود ؟؟؟ و چرا پس از عدم احراز گزینه پیشنهادی ، نسبت به معرفی گزینه جدید برای تصدی این معاونت اقدام نکرده است؟؟؟

انتظار داریم با توجه به اهمیت این معاونت در اداره کل راه و شهرسازی گیلان ، مدیر کل راه و شهرسازی گیلان که از جمله مدیران بر جا مانده از دولت حسن روحانی است، هر چه سریعتر نسبت به معرفی گزینه ای اصلح برای این جایگاه اقدام کند و در غیر این صورت از دکتر عباسی استاندار دلسوز و پُر تلاش گیلان ، تقاضا داریم ، با تذکر و ورود جدی اجازه ندهند این تعلل ، موجب بروز مشکلاتی در استان شود.

About نسرین عشقی

Check Also

عرضه ۱۴ تن مرغ و۲ تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عیـد

عرضه ۱۴ تن مرغ و۲ تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عیـد  همای خبـر …