چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه مطرح شد: محصولات صنعتی گیلان قابلیت حضور در بازار فراملی را دارند/ گیلان می تواند پل صادراتی تولیدات صنعتی کشور به روسیه و قفقاز باشد

مدیرکل صنعت گیلان چه میزبان مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در محل اداره کل صمت بود در این دیدار اظهار داشت: بسیاری از محصولات شاخص صنعتی گیلان توان و قابلیت حضور در بازارهای فراملی را دارند.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان تیمور پورحیدری در دیدار با مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران که همزمان با هیئت اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه به گیلان سفر کرده بود، عنوان کرد: گیلان به دستاوردهای مهمی در حوزه صنعتی و تکنولوژی تولید دست یافته است که با افتخار می تواند نفوذ صنعتی ما را در بازار کشورهای منطقه مضاعف نماید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بستر افزایش مبادلات تجاری در محصولات صنعتی و مهندسی فراهم است تشریح کرد: گیلان با وجود بیش از ۷۳ صنعت دانش بنیان و هایتک و۷۰ برند صاحب‌نام و مطرح و سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا و مسیر ترانزیت ریلی، آبی و جاده‌ای مطلوب می تواند سهم بیشتری از بازار صادراتی را کسب نماید.

وی از وجود ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی به عنوان بستر مطلوب سرمایه گذاری صنعتی در گیلان سخن گفت و افزود: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در گیلان ایجاد شده که در صورت افزایش سهم بازار و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه و تامین بازار مصرف آنها، زمینه برای افزایش تولید و ایجاد واحد صنعتی جدیدتر مهیا خواهد بود.

در ادامه این دیدار ؛ رحمت اله خرمالی، مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران نیز ظرفیت‌های تجاری و صنعتی گیلان را مطلوب دانست و اظهار داشت: گیلان با توجه به پتانسیل های مناسب اقتصادی و زیرساخت های تجاری می تواند پل صادراتی تولید صنعتی کشور به جمهوری روسیه و قفقاز باشد.
مدیرکل آسیای میانه از آمادگی برای پیگیری و ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی استان و کشورهای تحت مسئولیت خود سخن گفت و تاکید کرد: حجم مبادلات و مراودات تجاری گیلان و این کشور به مراتب قابل رایزنی و افزایش است تا محصولات شاخص و باکیفیت استان جایگاه واقعی خود را در فضای بین المللی پیدا نمایند.

وی تلاش های دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان را قابل تحسین توصیف نمود و عنوان کرد: رشد صادراتی چند ساله اخیر گیلان خوب بوده است و آمادگی این وجود دارد که جهت تحقق هدف گذاری بیش از ۷۰۰ میلیون دلاری امسال به فعالین اقتصادی استان کمک کنند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …