چاپ مطلب چاپ مطلب

در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گیلان مطرح شد: عزم وزارتخانه برای تعیین تکلیف شرکت گیلان شیر جدی است

سیاوش آقاجانی با بیان این‌که این موضوع از طریق مدیرکل امور استان های وزارت کار در حال پیگیری است و با اشاره به عزم جدی مسئولان استان برای احیای واحدهای راکد و در تملک بانک ابراز امیدواری کرد تا با بهره گیری از ظرفیت شورای هماهنگی مدیران و همکاری مجموعه پگاه گیلان هر چه سریعتر شاهد راه اندازی شرکت گیلان شیر باشیم.


همای خبر به نقل ازروابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان؛ ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گیلان با حضور سیاوش آقاجانی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران،دیگر اعضا و همچنین با حضور نمایندگان شرکت های زیر مجموعه وزارتخانه به میزبانی شرکت پگاه گیلان برگزار شد.

آقاجانی در ابتدای این نشست گفت : برای احیای شرکت گیلان شیر که در تملک بانک رفاه است در چند ماه اخیر  مکاتبات زیادی صورت گرفته و با توجه به نظر مثبت وزارتخانه در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر تکلیف این شرکت روشن شود.

وی در گفت و گو با مدیر عامل پگاه گیلان با بیان اینکه  احیای شرکت گیلان شیر می تواند زمینه اشتغال برای حداقل ۵۰۰ نفر را فراهم کند خواستار جدیت بیشتر وی برای خرید تجهیزات و راه اندازی آن شد.

رییس شورای هماهنگی مدیران استان با بیان اینکه ظرفیت های بلااستفاده در مجموعه گیلان شیر در ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی در استان موثر است از مدیر عامل پگاه خواست تا در ارایه گزارش از تجهیزات و ظرفیت بلا استفاده در این مجموعه به صنایع شیر ایران مصحلت استان را در نظر بگیرد.

آقاجانی تصریح کرد: رها کردن بیت المال و عدم استفاده از این امکانات فرصت سوزی و به نوعی تکرار غفلت و کم توجهی مسئولان در گذشته است.

وی با بیان اینکه این موضوع از طریق مدیرکل امور استان های وزارت کار در حال پیگیری است و با اشاره به عزم جدی مسئولان استان در دولت سیزدهم برای احیای واحدهای راکد و در تملک بانک، ابراز امیدواری کرد تا با بهره گیری از ظرفیت شورای هماهنگی مدیران و همکاری مجموعه پگاه گیلان هر چه سریعتر شاهد راه اندازی شرکت گیلان شیر باشیم.

در ادامه نماینده بانک رفاه استان نیز ضمن ارایه گزارشی از وضعیت مجموعه به نحوه واگذاری و از رهن خارج کردن عرصه مجموعه اشاره کرد.

در این نشست مقرر شد بازدید مشترکی با حضور مدیرعامل  پگاه گیلان و مدیر امور شعب بانک رفاه گیلان از شرکت گیلان شیر صورت بگیرد.

آقاجانی در ادامه و در بخش دوم این نشست که به برگزاری موکب اربعین اختصاص داشت گفت: با توجه به اینکه دولت و وزارتخانه توجه ویژه ای به موضوعات اجتماعی و فرهنگی دارند ما نیز تلاش می کنیم از ظرفیت های شورای هماهنگی برای تحقق این موضوعات بهره ببریم.

وی در همین راستا از تشکیل ستاد اربعین در وزارتخانه خبر داد و افزود: به منظور برگزاری مراسم با شکوه در اربعین و ارایه خدمات شایسته به زائران کربلا باید از ظرفیت تمام دستگاه ها، بانک ها و شرکت های زیر مجموعه وزارتخانه در استان استفاده کنیم.

آقاجانی از شرکت های حاضر در این نشست خواست تا موقعیت مکانی، ظرفیت و خدماتی که در مواکب خود ارایه می دهند را اعلام کنند تا بتوان با اطلاع رسانی زمینه بهره مندی زائران از خدمات را فراهم کرد.

وی همچنین به منظور اقدام فرهنگی و ایجاد حال و هوای معنوی و شور حسینی در استان از شرکت دخانیات به عنوان یکی از شرکت های پیشگام در اقدامات فرهنگی، خواستار برپایی موکب نمادین به عنوان موکب دستگاه های شورای هماهنگی در استان گیلان شد.

در این نشست پهلوان یلی که با دستور سیاوش آقاجانی به عنوان دبیر ستاد اربعین استان معرفی شد، به تشریح اهداف و وظایف این ستاد پرداخت و در پایان نیز در خصوص نحوه اجرای برنامه و هماهنگی های لازم جهت برگزاری مراسم با شکوه برای اربعین حسینی علیه السلام تصمیم گیری شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …