چاپ مطلب چاپ مطلب

در بازدید از طرح جامع دهکده دانش بنیان گیلان؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: شما زیرساخت ها را فراهم کنید و عرصه را به بخش های خصوصی واگذار نمایید

در بازدید از طرح جامع دهکده دانش بنیان گیلان؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: شما زیرساخت ها را فراهم کنید و عرصه را به بخش های خصوصی واگذار نمایید

همای خبر/وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفته دولت، با حضور در محل طرح جامع دهکده دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان، بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه دانش بنیان، تاکید کرد.

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین برنامه از سفر به گیلان به همراه دکتر اسدالله عباسی استاندار و دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان از پیشرفت طرح جامع دهکده دانش بنیان گیلان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان، دکتر محمدعلی زلفی گل با حضور در استان گیلان از طرح جامع دهکده دانش بنیان گیلان بازدید کرد و از نزدیک با روند اجرایی این پروژه دیدن کرد.

وی در ادامه این بازدید با بیان اینکه به همان صورت که اقدامات توسعه‌ای در حوزه حمایت از تولید صورت گرفته است باید برنامه‌های گسترش زیرساخت‌ها را در عرصه دانش بنیان پیاده‌سازی و اجرا نماییم. تصریح کرد: پارک علم و فناروی گیلان باید زیرساخت‌های لازم را برای جذب و حضور سرمایه گذاران مهیا و آمده نماید و عرصه را به بخش های خصوصی واگذار نماید.

در این بازدید که با همراهی استاندار استان گیلان و برخی از مدیران استان انجام شد، استاندار گیلان گفت: با حضور وزیر محترم علوم به استان و باتوجه به تاکیدات ایشان به منظور توجه به بخش دانش بنیان، امروز با افتتاح برخی از واحد‌های تولیدی دانش بنیان این امر در حال انجام است.

دکتر عباسی در خصوص طرح جامع سی هکتاری پارک علم وفناوری گیلان ادامه داد: فضای تولیدی واحدهای دانش بنیان را باید افزایش دهیم و می بایستی این بخش را فعالتر کنیم به همین خاطر منابع لازم را به منظور پشتیبانی این بخش قراردادیم تا هرچه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی دهکده دانش بنیان گیلان باشیم.

استاندار گیلان افزود: برای تسریع در احداث و راه اندازی دهکده دانش بنیان، موانعی که در خصوص کاربری زمین وجود داشت با دستگاه های ذیربط برطرف کردیم و آنچه مهم است این است که پارک علم وفناوری گیلان بیاید و این عرصه ها را برای حضور بخش های خصوصی آماده نماید تا سرمایه‌گذران فعالیت های خود را آغاز نمایند.

نماینده دولت در استان گیلان گفت: من انتظار دارم تا دهه فجر گام هایی برداشته شود و اعلام می کنم که هر دستگاه اجرایی استان گامی بردارد و بتواند از ظرفیت‌های مجموعه خود برای توسعه استان از سطح ملی کمک و حمایت بگیرد، بنده هم در سطح استان معادل آن را کمک خواهم کرد.

طرح جامع توسعه زیست بوم فناوری و دانش بنیان در منطقه ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان واقع در کیلیومتر ۵ جاده رشت – تهران، با عنوان “دهکده دانش بنیان گیلان”در حال اجرا است

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …