چاپ مطلب چاپ مطلب

سردار « حجت الله حیدری »:مخاطب شناسی، برخورداری از دانش، مهارت شناسی، بینش از ویژگی‌های جهاد تبیین است که در قرآن بدان تاکید شده است.

همای خبر/سردار « حجت الله حیدری » در نشست جنگ نرم با موضوع نشانه ها و ابعاد آن که در سالن جلسات سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد با تاکید بر نحوه پرداختن به جهاد تبیین که در قرآن بدان اشاره شده است گفت: مخاطب شناسی، برخورداری از دانش، مهارت شناسی، بینش از ویژگی‌های جهاد تبیین است که در قرآن بدان تاکید شده است.

کارشناس فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر شناخت مهارت‌های حوزه جنگ نرم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که بیشترین تحرک دشمنان علیه ما را تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و رسانه ای اعلام کردند گفت: دشمن سالیانه مبالغ هنگفتی برای تسلط بر افکار عمومی هزینه می‌کند تا بتواند با جنگ نرم افکار عمومی را در اختیار بگیرد.

وی با بیان اینکه ناقوس تغییر ماهیتی جنگ سخت به جنگ نرم با فروریختن دیوار برلین در سال ۱۹۹۱ به صدا درآمد اما امروز روندها، مدل‌ها و روش‌ها در جنگ نرم کاملا متفاوت است تصریح کرد: بستر جنگ امروز هم متفاوت شده و در فضای مجازی، عینی، ذهنی و ادراکی دنبال می‌شود.

حیدری نگرش سنجی و توجه به لایه های محیط را عاملی موثر در جنگ نرم دانست و تصریح کرد: امروز جنگ نرم دشمن جنگ ترکیبی است که حوزه‌های مختلفی چون حوزه سخت، سایبری، جنگ، اطلاعاتی، دیپلماسی، فرهنگی و تبلیغاتی را در بر می‌گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز جنگ نرم آنگونه که باید مورد توجه قرار ندارد، بر تقویت رویکردها و جهت گیری‌های فرماندهان، مسئولان و مدیران در مقابله با جنگ نرم تاکید کرد و گفت: اولویت قرار دادن جنگ نرم و تاکیدات جنگ شناختی در حوزه دفاعی باید مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نیازمند جنگ ترکیبی در مقابله با دشمن هستیم تصریح کرد: جنگ نرم جنگ بین رشته‌ای است که بیشتر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد و اشرافیت بر محیط ذهنی، ادراکی و فضای مجازی در حوزه‌های مختلف دارد.

وی بر تقویت اعتماد و امید جامعه با بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها تاکید کرد و بیان داشت: با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، انسجام و وحدت قوی در ارکان نطام وجود دارد و باید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت کشور و امیدآفرینی بهره برد.

حیدری با بیان اینکه جنگ ترکیبی در بستر ادراکی و شناختی دنبال می شود، ویژگی های جنگ نرم را برشمرد و افزود: این جنگ تاثیر محور بوده و بر ذهن و ادراک اثر می‌گذارد که به آن جنگ شناختی نیز می‌گویند. در این جنگ دشمن با بازی دوقطبی در لایه های مختلف جامعه به دنبال رویارویی و تقابل خودی‌ها و آشوب داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه باید مهارت های جنگ نرم را خوب بشناسیم متذکر شد: دشمن با تاکتیک یارگیری و ایجاد دعواهای داخلی برای رسیدن به اهداف شومش تلاش می کند.

سردار حیدری با بیان اینکه دشمن با آگاهی به اینکه با عملیات روانی نمی‌توان موجب فروپاشی انقلاب اسلامی شد تصریح کرد: امروز دشمن باورها و اعتقادات جامعه را نشانه گرفته است تا با تغییر باورها در این جنگ موفق شود.

وی با تاکید بر تحلیل رفتارهای شناختی گفت: امروز بسیج ادارک درستی از ماموریت ها دارد و در کنار مردم ایستاده و با برپایی میزهای خدمت و مطالبه گری، مسئولان را به میدان کشیده و بی اعتمادی ها را از بین می برد.

حیدری با تاکید بر اینکه باید مراقب اصل غافلگیری باشیم خاطرنشان کرد: باید قدرت تحلیل خود را تقویت کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …