چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: چای هرگز نباید در داخل کشور توزیع شود./کشاورزان مجبور شدند باغ های چای را رها کنند

آثار روانی ناشی از توزیع این چای در داخل کشور همواره همانند پتکی برسر این صنعت است و این چای هرگز نباید در داخل کشور توزیع شود.

به گزارش همای گیلان محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل چای بابیان اینکه پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی مانده است، اظهار کرد: سازمان چای پرداخت این مطالبات را از روز شنبه آغاز کند.

وی با بیان اینکه چایکاران تاکنون ۷۳ میلیارد تومان از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند، افزود: براساس رایزنی‌های انجام شده با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مطالبات باقیمانده در ۱۰ روز آینده بطور کامل پرداخت می‌شود و اعتبارات لازم در این زمینه تأمین شده است .

استاندار گیلان با اشاره به اینکه براساس کار کارشناسس تعیین قیمت برگ سبز چاس در سال آینده در حال جمع بندس نهایی است، گفت: اگر چه قیمت برگ سبز چای سال گذشته اندکی افزایش یافت اما باید تلاش کنیم تا بهای واقعی برگ سبز چای در جریان عرضه و تقاضای بازار تعیین شود و افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مسئله چای سنواتی اگر حل نشود مشکلات چای باقی می‌ماند، افزود: آثار روانی ناشی از توزیع این چای در داخل کشور همواره همانند پتکی برسر این صنعت است و این چای هرگز نباید در داخل کشور توزیع شود.

نجفی با بیان اینکه مشکلات چای با هیاهو و سوء استفاده‌های تبلیغاتی و سیاسی حل نمی‌شود، گفت : کیفیت چای در سالیان اخیر تا اندازه‌ای افزایش یافته است و من انتظار دارم مسائل چای بدون هیاهو و با آرامش و کار کارشناسی انجام شود.

وی افزود : براساس مشکلات سال‌های گذشته تعدادی از کشاورزان مجبور شدند باغ های چای را رها کنند و در نتیجه با کاهش سطح زیرکشت تولید روبه‌رو شدند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: گیلان فقیرترین کشاورزان را در کشور دارد که باتوجه به ظرفیت کشاورزی استان بسیار زشت و ناپسند است .

وی با اشاره به تلاش‌های درحال انجام برای ارتقای معیشت چایکاران افزود: در این زمینه برخی از امور در جریان است و پس از قطعی شدن به چایکاران اعلام می‌شود ./تسنیم

 

About

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …