چاپ مطلب چاپ مطلب

نشست صمیمی شورا و شهرداری رشت با رسانه های مکتوب

نشست صمیمی شورا و شهرداری رشت با رسانه های مکتوب

نشست صمیمی اعضای شورا و شهردار رشت با جمعی از رسانه های مکتوب فعال در رشت و استان گیلان برگزار شد.

رسانه ها ابزار مهم ارتباط مردم و مسئوولین

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در دیدار صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه های مکتوب با اشاره به اینکه حضور در جمع پیشکسوتان مایه مباهات است اظهار کرد: در این دیدار مباحث خوبی توسط شما مطرح شد که یقینا در روند اجرای خدمات مطلوبتر بسیار تاثیر گذار است و رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم ارتباط مردم و مسئوولین است .

محمد حسین واثق کارگرنیا با قدر دانی از پیشنهادات مطرح شده در حوزه مدیریت شهری توسط رسانه های حاضر افزود: مبحث ثبات مدیریتی در این دیدار مطرح شد و این مهم خواسته جمع یازده نفره شورای ششم بوده و است ولی اگر در قبال نادیده گرفتن کم کاری ها و بی توجهی ها به این مقوله توجه نمی شد یقینا به مردم و شهرمان خیانت می کردیم.

وی با بیان اینکه ممکن است این سوال مطرح شود که چرا از اول فردی را انتخاب و سپس استیضاح شد افزود: متاسفانه ما طی آن مدت شاهد در جا زدن ها بودیم و به همین علت شورا مجبور شد که در این باره تجدید نظر کند. خوشبختانه طی همین مدت کوتاه که شهرداری با حضور سرپرست اداره می شود ، اقدامات خوبی را شاهد هستیم و حتی امروز در جلسه فعلی تمامی رسانه های حاضر به حفظ دانا در جایگاه شهردار رشت تمایل داشتند و این نشان دهنده عملکرد مثبت وی و کم کاریهای پیشین بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی است بیان کرد: از رسانه ها نیز تقاضا داریم ظرفیت های جدید را با شورا و شهرداری در میان بگذارند و متاسفانه به واسطه کم کاری هایی که در سال‌های اخیر انجام شد شهر رشت که در گذشته شهر اولین ها در بهترین ها بود ، در جایگاه آخرین ها قرار گرفته است.

کارگرنیا با تاکید به تداوم چنین نشست هایی تصریح کرد: یقینا این مهم در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد و پس از این نیز به صورت دو ماه یکبار این دیدارهای صمیمانه را برگزار می کنیم تا از نقطه نظرات مشورتی رسانه ها استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شورای رشت با شهردار آینده رشت تعامل و همراهی در راستای رفع مشکلات دارد افزود: شهردار آینده رشت هر فردی که باشد یقینا تلاش شورا و شهردار در راستای رفع مشکلات شهر و قرار گرفتن در مسیر توسعه است .
هدایت افکار عمومی با بستر سازی مناسب توسط رسانه ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند اظهار کرد: در نگاه مطبوعات مباحث مثبت نیز در کنار انتقادات مورد توجه باشد .
سید شمس شفیعی با بیان اینکه در سفر اخیرم به کربلا واقعا به کشورم افتخار کردم افزود: وضعیت اتوبان‌ها و … در عراق به نحوی بود که واقعا شرایط مناسبی نداشت.

وی با تاکید به همراهی رسانه ها تصریح کرد: وقتی مطبوعات مباحث مثبت را درج کنند یقینا با بسترسازی و فرهنگ سازی می توان افکار عمومی را نیز هدایت کرد .

شفیعی به موضوع ثبات مدیریتی اشاره کرد و‌گفت: شورای ششم رشت با همین شعار فعالیتش را آغاز کرد اما در برخی از مراحل شرایط به نحوی است که ثبات مدیریتی منجر به آسیب رسیدن به شهر و شهروندان می شود.

وی با تاکید به همراهی شورا و شهرداری رشت به رسانه ها افزود: رئیس شورا بهمراه دیگر اعضای شورا نگاه مثبت و حمایتی به رسانه ها دارد و پیشنهاد می کنم با اقداماتی همچون کاهش بخشودگی عوارض ساخت و ساز برای رسانه از این قشر پرتلاش حمایت بیشتری صورت بگیرد همراهی رسانه ها در رفع مشکلات.
رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه به دنبال ثبات مدیریتی هستیم اظهار کرد: یقینا حضور مدیری توانمند و متعهد نیز لازمه این کار است و امیدواریم رسانه ها نیز در رفع مشکلات همراه شورا و شهرداری رشت باشند.

حسن کریمی کرنق به عدم ثبات مدیریتی در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی اتفاقات خوبی در این باره نیز رقم بخورد.
هادی رمضانی رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با اتحاد و همدلی می توانیم مشکلات و معضلات شهر را برطرف کنیم اظهار کرد: در سایه دوستی و اتحاد می توانیم اقدامات خوبی را برای شهر رقم بزنیم و یقینا زحمات رسانه های متعهد به هیچ کسی پوشیده نیست.
رشت نیازمند کار شبانه روزی و جهادی

سرپرست شهرداری رشت نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات رسانه ها در پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: در بحث مدیریت شهری ، با توجه به نگاه مثبت شورا اقدامات خوبی در دست انجام است و اعضای شورا به دنبال ثبات مدیریتی هستند.

سید مجتبی خدمت بین دانا با تاکید به اینکه باید برای آینده گام برداشت افزود: شهر رشت فقط نیازمند کار شبانه روزی و جهادی است تا بتواند سالها مشکلات بر جا مانده را برطرف کند.

وی با بیان اینکه شهر رشت در طول روز به حجم بالایی از استان گیلان خدمات دهی می‌کند تصریح کرد: از بسیاری از شهرهای استان به منطور دریافت برخی از خدمات درمانی و…. به رشت مراجعه می کنند و یقینا این نوع مراجعات ، حجم خدمات دهی مجموعه مدیریت شهری را افزایش می دهد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه مالکیت تالاب عینک رشت و رودخانه های گوهررود و زرجوب در اختیار شهرداری نیست بیان کرد: مشکلات رشت فراوان است و رسانه ها باید دغدغه های این چنینی را پیگیر باشند تا ان شاا با ورود و همراهی دستگاه های مختلف بتوانیم گام های موثری در رفع مشکلات برداریم.

دانا با تاکید به اینکه درباره سراوان اقدامات خوبی در دست انجام است گفت: به زودی با اقدامات انجام شده از سرازیری حجم بالایی از زباله ها در سراوان جلوگیری می شود و این یک گام بزرگ در کاهش دغدغه های سراوان است.

وی با بیان اینکه تندیس سردار پر افتخار رشت شهید میرزا کوچک جنگلی به زودی رونمایی می شود افزود: این اقدام در اواخر پائیز در رشت انجام می شود و برای هم‌سطح سازی در آرامگاه سلیمانداراب نیز اقداماتی در دست انجام است.

سرپرست شهرداری رشت به مرمت ساختمان ساعت شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : کارها با سرعت در تلاش است و با توجه به اینکه هواشناسی پیش بینی بارندگی را برای استان داشته است ،با انجام اقداماتی در تلاشیم تا در روند مرمت و بازسازی خللی ایجاد نشود.
در این دیدار اصحاب رسانه حاضر نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مباحث مختلف شهری و تعامل بیشتر با مجموعه شورا و شهرداری رشت پرداختند .طبق اعلام روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت به زودی ، با دیگر فعالان حوزه رسانه از جمله خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری نیز نشست های مجزا برگزار می شود.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛ ۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛ ۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت …