چاپ مطلب چاپ مطلب

در جلسه ساماندهی متکدیان مطرح شد: ایجاد سامانکده های جدید با هدف ساماندهی متکدیان رشت

در جلسه ساماندهی متکدیان مطرح شد:

ایجاد سامانکده های جدید با هدف ساماندهی متکدیان رشت

در جلسه ساماندهی متکدیان رشت به ایجاد سامانکده های جدید به منظور ساماندهی و اجرای برنامه های فرهنگی با هدف جلوگیری از افزایش تکدی گری در رشت تاکید شد.

معضل حضور متکدیان غیر بومی در رشت

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه که در ساختمان شهرداری رشت برگزار شد اظهار کرد: شورای اسلامی و شهرداری رشت کمکهای خوبی به منظور تکمیل و راه اندازی ساختمان ماده ۱۶ انجام دادند و با شروع فعالیت این مجموعه شاهد نتایج اثربخش آن در سطح شهر و استان گیلان خواهیم بود.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه بخش زیادی از متکدیان حاضر در شهر رشت متعلق به این شهر نیستند افزود: این افراد غالبا به صورت سازماندهی شده در سطح شهر، چهار راه‌‌ها و میادین تجمع می‌کنند و شبها هم توسط افرادی جمع‌آوری و به مکان استقرارشان انتقال داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از متکدیان سطح شهر فاقد جا و مکان لازم برای گذران شب هستند بیان کرد: باید مکانی مناسب برای این دسته از افراد مهیا شود و در حوزه حل معضل متکدیان غیر بومی که اهل دیگر شهرها هستند نیز باید دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز با حوزه مدیریت شهری همراهی داشته باشند.

رئیس شورای شهر رشت با ابراز نگرانی از اینکه برخی از متکدیان اعتیاد نیز دارند افزود: اگر برای ساماندهی این افراد اقدام نکنیم ، ممکن است در آینده همین افراد به معتادان متجاهر و خطر آفرین برای جامعه تبدیل شوند.

کارگرنیا انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از افزایش تعداد معتادان متجاهر و متکدیان را ضروری دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت در شرایط فعلی مکان مناسبی به منظور نگهداری متکدیان در اختیار ندارد و انتظار داریم سایر دستگاها از جمله بهزیستی و… در این زمینه با شهرداری همراهی داشته باشند.

وی به اجرای برنامه های فرهنگی با هدف جلوگیری از گسترش تکدی گری در جامعه اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که شهر رشت به شهر بدون متکدی تبدیل و در کشور شناخته شود.

About نسرین عشقی

Check Also

عرضه ۱۴ تن مرغ و۲ تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عیـد

عرضه ۱۴ تن مرغ و۲ تن ماهی توسط زندانیان لاهیجان به بازار عیـد  همای خبـر …