چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان تأکید نمود؛ تسریع در ساخت سد پلرود و اتمام پروژه فاز اضطراری تصفیه خانه طول لات رودسر

همای خبر به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛ وحید خرمی با اعلام این مطلب در جلسه پیگیری مستمر و هفتگی پروژه های عمرانی حوزه آب شهرستان شهرستان رودسر که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، افزود : با توجه به تأکید دولت و پیگیری مقام عالی استان بر اتمام پروژه های نیمه تمام استان ، تسریع در ساخت سد مخزنی پلرود و همچنین اتمام فاز اضطراری تصفیه خانه طول لات رحیم آباد رودسر در دستور کار شرکت آب منطقه ای می باشد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : با توجه به کاهش سهم گیلان از آورد رودخانه ی سفیدرود بواسطه ی احداث سدهای بالادست سد سفیدرود ، سد پلرود می تواند نیازهای آبی (کشاورزی و شرب و.. ) شهرستان رودسر را تامین نماید.

وی در خصوص اهداف ساخت این سد گفت : هدف از ساخت سد مخزنی پلرود، ذخیره و تنظیم آب رودخانه پلرود که دومین رودخانه بزرگ استان گیلان است می باشد که با ساخت آن، امکان آبیاری بالغ بر ۲۷ هزار هکتار از اراضی شالیکاری و باغات شهرستان های رودسر و املش و تامین آب شرب هفت شهر بزرگ شرق گیلان (رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله) به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در سال و نیز تامین انرژی برق آبی به میزان ۷۰ گیگاوات در سال میسر خواهد شد .

خرّمی با بیان اینکه دولت مصمم است که پروژه‌های نیمه‌تمام هر چه سریع‌تر به اتمام برسد ، افزود : با تاکید استاندار گیلان جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژهای نیمه تمام استان ازجمله سد پلرود و فاز اضطراری تصفیه خانه طول لات رودسر ، با توجه به تمهیدات جدید انجام شده نظیر؛

تقویت عوامل اجرایی کارگاه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیمانکار پروژه از طریق استقرار موسسه سپاسد ، آوردن تجهیزات

و آوردن تجهیزات جدید و مساعدت منابع طبیعی و همچنین همکاری مقامات استانی و شهرستانی و عوامل ذیمدخل ، تسریع در اجرای این دو پروژه با جدیت در حال پیگیری و انجام می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام پیشرفت بیش از ۸۱ درصدی طرح سد مخزنی پلرود ، افزود : سد پلرود یک اثر ماندگار برای سال‌های آتی است و برای تکمیل این سد ، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد.

 وی در خصوص تأمین منابع مالی پروژه سد پلرود گفت : در مصوبات سفر ریاست جمهوری (بهمن سال ۱۴۰۰ )، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ جهت تکمیل سد پلرود مصوب گردید که از این محل در پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۲ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ تا کنون به میزان ۳۳ میلیارد تومان تخصیص دریافت و پیگیری مابقی نیز در دستور کار می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص پروژه تصفیه خانه طول لات رودسر نیز گفت : هدف از انجام این پروژه ،تأمین آب سالم و بهداشتی مورد نیاز جمعیت شهری و روستایی شهرهای رحیم‌آباد، رودسر، املش، کلاچای، واجارگاه و چابکسر می‌باشد.

خرّمی در خصوص تسریع در فرایند اجرایی فاز اضطراری تصفیه خانه طول لات رحیم آباد رودسر بیان داشت : جلسات مستمر هفتگی و ماهانه در استان و شهرستان در دست انجام است که در این راستا نقاط بحرانی این پروژه احصاء و در جهت تسریع در زمان بهره برداری ، تمهیدات لازم برای الویت قرار دادن اجرای این موارد صورت گرفته است .

وی پیشرفت فیزیکی فاز اضطراری تصفیه خانه طول لات رحیم آباد رودسر را ۸۴ درصد اعلام کرد  و اعلام داشت : با برنامه ریزی عوامل اجرایی پروژه و تامین منابع مالی آن ، این پروژه در دهه مبارک فجر سالجاری قابل بهره برداری است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان به تأمین منابع مالی پروژه فاز اضطراری تصفیه خانه طول لات رودسر اشاره کرد و گفت : مبلغ ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان در بهمن ماه سال گذشته پیش بینی شده که در سال ۱۴۰۰ مبلغ شش میلیارد تومان تحقق یافته و پیگیری برای دریافت مابقی در دست اقدام می باشد .

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …