چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رضوانشهر: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس پیشران تحقق جهاد تبیین هستند

فرماندار رضوانشهر گفت: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس که در بسیاری از حماسه های انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند، نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین دارند و پیشران تحقق جهاد تبیین هستند.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، ظهر امروز چهارشنبه سی ام شهریور  مهندس سید نادر صفوی میرمحله در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت این  شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ،فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی در پای پرچم برافراشته اسلام وقرآن است را به رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرور ایران اسلامی و بخصوص مردم شریف ،ولایتمدار و شهید پرور شهرستان رضوانشهر تبریک گفت و اظهار داشت: دفاع مقدس یک فرصت طلایی برای تکریم و تجلیل از کسانی است که ایستادند تا ما امنیت و عزت و اقتدار داشته باشیم، لذا ارزش های دفاع مقدس باید در بین قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان یادآوری،نهادینه و به تصویر کشیده شود.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه میتواند به آنها ببالد و دفاع مقدس مظهر حماسه ، معنویت و دینداری ، آرمان خواهی ، ایثار و از خود گذشتگی و مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است.

فرماندار رضوانشهر به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه هایی از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است، در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است.

صفوی افزود: رشادتهای جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزههای دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پاخاست و صحنه های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت. انگیزه حضور مردم ما دینی، عقیدتی و ملی بود.

رئیس ستاد گرامیداشت دفاع مقدس شهرستان به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره نمود و بیان داشت: زنان ایرانی با انقلاب اسلامی و جنگ حیاتی دوباره یافتند و حماسه آفرینان عرصه های پشتیبانی و امداد جبهه های جنگ و جهاد بودند که نقش خویش را در نهایت تعهد، ایثار و تلاش ایفا کردند.

فرماندار رضوانشهر به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره نمود و افزود: ایران قبل از انقلاب اسلامی کشوری بود که در تمام مسائل نظامی وابسته به آمریکا و غرب بود، اما با وقوع انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، نیازهای مختلف جنگ و تحریم شدید تسلیحاتی باعث شد در صنایع نظامی نوآوریهای مختلفی بروز کند که این روند بعد از جنگ نیز ادامه یافت و  ساخت موشکها و تانکهای پیشرفته و ناوهای کوچک و بزرگ از دستاوردهای مهم صنایع نظامی در طول دوران دفاع مقدس میباشد.

صفوی تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در شرایط فعلی است که باید با محوریت امید آفرینی، تبیین دستاوردهای انقلاب و ترسیم آینده درخشان نقلاب محقق شود.

وی با بیان اینکه پیاده سازی وصایای شهدا و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس از ماموریت های مهم و با ارزش می باشد، ادامه داد: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس که در بسیاری از حماسه های انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند، نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین دارند و پیشران تحقق جهاد تبیین هستند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر اشاره نمود و افزود: تعدادی از افراد ضمن هم صدایی با شبکه های معاند و خارجی نسبت به تحرکاتی بر علیه نظام و انقلاب هستند، باید به آنها اعلام نمائیم که این انقلاب به همین راحتی بدست نیامده ، خون های زیادی برای این نظام و انقلاب ریخته شده است.

این همایش که در آستانه آغاز چهل و دومین سالگرد حماسه دفاع مقدس با شعار ما مقاوم هستیم برگزار شد در پایان از ۳۱ نفر رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان رضوانشهر تجلیل بعمل آمد

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …