چاپ مطلب چاپ مطلب

متهم به ریایش پدر علم ژنتیک ایران؛ از پروفسور فرهود تعهد کتبی گرفتیم تا پس از آزادی ۴ میلیارد تومان به حسابمان واریز کند!

به‌دنبال ناپدید شدن پروفسور داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران، درحالی‌که ادعا شده بود وی توسط مأموران امنیتی بازداشت شده، اما با دستگیری ۲ مرد در این پرونده معلوم شد که ماجرا، گروگانگیری برای اخاذی ۸میلیارد تومان بوده است.

همای خبر به نقل از همشهری، حدود ساعت ۵ صبح هشتم آبان ماه، دکتر داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران از خانه خود در خیابان گیشا خارج شد تا به محل کارش برود. او سوار بر خودروی مزدای خود، از پارکینگ خارج شده بود که ۲نفر سد راه وی شدند و با معرفی خودشان به‌عنوان مامور، سوار بر خودروی او شده و از آن پس دیگر کسی وی را ندید. هیچ‌کس از ماجرای این گروگانگیری خبر نداشت تا اینکه گروگانگیران، ٢۶ساعت بعد دکتر فرهودی را رها کردند. آنها که هدف‌شان از این آدم‌ربایی اخاذی میلیاردی بود، از آقای دکتر قول کتبی گرفته بودند که پس از آزادی، مبلغ درخواستی را به حسابشان واریز کند و پای پلیس را به ماجرا باز نکند، اما مأموران پلیس آگاهی تهران که در جریان ربوده شدن پدر علم ژنتیک ایران قرار گرفته بودند، تحقیقات برای بازداشت گروگانگیران را آغاز و چهارشنبه شب هر دو متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ علی ولیپورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان جزئیات این ماجرای آدم‌ربایی و شایعاتی که پس از ربوده شدن دکتر فرهود مطرح شد، به همشهری گفت: پس از این ماجرا شایعه شد که دکتر سرشناسی توسط مأموران امنیتی بازداشت شده است. مامورانی که لباس مشکی به تن داشتند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که هیچ‌کدام از نهادهای امنیتی این فرد را دستگیر نکرده‌اند.
وی افزود: در ادامه و با آزادی گروگان معلوم شد که وی توسط مأموران قلابی ربوده شده و آنها با تهدید او را به محلی خارج از تهران برده بودند. شاکی می‌گفت که آدم‌ربایان در بین راه او را سوار بر خودروی دیگری کرده و با انتقال به یک باغ در آنجا زندانی کرده بودند.
سرهنگ گودرزی ادامه داد: متهمان ۲نفر بودند که یکی از آنها مشاور املاک بود و در یکی از بنگاه‌های مسکن حوالی هشتگرد کار می‌کرد. ظاهرا گروگانگیران از وضعیت مالی دکتر فرهود باخبر بودند، چرا که شاکی پیش از این در هشتگرد معامله زمین انجام داده بود. به همین دلیل با ربودن وی قصد اخاذی ٨میلیاردی داشتند و از وی قول و تعهد کتبی گرفته بودند که پس از آزادی، مبلغ درخواستی را به حسابشان واریز کند. پس از گذشت ٢۶ساعت نیز او را رها کرده بودند، اما تهدید می‌‌کردند که اگر پای پلیس را به ماجرا باز کند، وی را خواهند کشت. آنها شاکی را به حدی ترسانده بودند که وی پس از آزادی می‌ترسید با پلیس صحبت کند، اما خوشبختانه همکارانم با اطلاعات به‌دست آمده و سرنخ‌های موجود موفق شدند هر دو متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند. سرهنگ گودرزی تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری به جرم خود اقرار کردند و انگیزه‌شان را مشکلات مالی و اخاذی از دکتر عنوان کردند.
در همین حال یکی از متهمان در اعترافاتش گفت: من خبر داشتم که آقای دکتر وضع مالی خوبی دارد. از سوی دیگر دچار مشکلات مالی شده بودم و به همین دلیل از یک ماه قبل تصمیم گرفتم او را ربوده و از وی اخاذی کنم. با خودم گفتم با توجه به اغتشاشات اخیر و شلوغی‌ها، هرگز لو نخواهم رفت اما اشتباه می‌کردم.
متهم ادامه داد: من و همدستم بعد از ربودن شاکی، وی را به بانک بردیم تا از حسابش پول برداشت کند، اما چون مدارک همراهش نبود موفق به انجام این کار نشدیم. ما درخواست ٨میلیارد تومان داشتیم، ولی در نهایت به او تخفیف دادیم و از وی تعهد کتبی گرفتیم تا پس از آزادی ۴میلیارد تومان به حسابمان واریز کند.
متهم دستگیر شده افزود: پس از آنکه دکتر را رها کردیم متوجه شدیم که در فضای مجازی گزارش ناپدید شدن او منتشر و پای پلیس به ماجرا باز شده است. با وجود این فکرش را نمی‌کردیم شاکی از ما حرفی بزند. چون او و خانواده‌اش را تهدید کرده بودیم، اما تصورمان اشتباه بود و گیر افتادیم.
وی ادامه داد: همدستم از دوستانم است که وقتی ماجرای گروگانگیری را با او در میان گذاشتم به‌خاطر پول پذیرفت با من همکاری کند. براساس این گزارش، متهمان با قرار قانونی بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آنها توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …