چاپ مطلب چاپ مطلب

با صدور رأی دادگاه شکارچی پلنگ در رودبار نقره‌داغ شد

شکارچی ۳۰ ساله و متخلف یک قلاده پلنگ نادر در ارتفاعات رودبار با رأی دادگاه این شهرستان به دو سال حبس تعزیری، ۵۰ میلیون ریال جریمه و منع از اقامت و حمل سلاح در رودبار محکوم شد.

به گزارش همای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت به نقل از اداره کل محیط زیست گیلان، از آنجا که بزه شکارچی متخلف از سوی دادگاه محرز و مسلم دانسته شد و با انطباق عملش با ماده ۱۲ قانون شکار و صید و نیز مواد ۲۳، ۱۹ و ۲۷ قانون مجازات اسلامی، شعبه ۱۰۱ بدوی دادگاه عمومیدادگستری رودبار، شکارچی متخلف ۳۰ ساله، چوپان، باسواد، اهل و ساکن معدن سنگرود شهرستان رودبار بدون سابقه کیفری را به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

با توجه به نحوه و چگونگی، نوع، زمان و مکان شکار و اینکه پلنگ موصوف از گونه‌های نادر و کمیاب و حفاظت شده بود، نامبرده به منع از اقامت در شهرستان رودبار و نیز منع از حمل سلاح به مدت دو سال ملزم و محکوم شد.

همچنین مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه ضرور و زیان در حق دولت از وی اخذ شد.

اداره کل محیط زیست گیلان ضمن قدردانی از دستگاه قضایی به خاطر برخورد قاطعانه با متجاوزان به طبیعت و حیات وحش، به متخلفان هشدار می‌دهد که یگان حفاظت محیط زیست گیلان با همراهی و کمک گروه‌های غیر دولتی مدافع محیط زیست همواره هوشیار و آماده برخورد با متجاوزان و متخلفان عرصه‌های محیط زیست گیلان است.

About

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …

One comment

  1. بنظر من باز هم شانس آورد
    اگر دیه پلنگ را به عنوان موجود زنده حساب میکردند فکر کنم تا ابد حبس ابد میکشید که در این صورت حق به حق دار میرسید