چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار جمعی از بازاریان با رئیس شورای رشت مطرح شد: انتقاد از عملکرد شهرداری رشت در ساماندهی دستفروشان/ در اختیار گرفتن شارع عام توسط دستفروشان / درگیری برخی از دستفروشان با کسبه بازار رشت/ مداخله مشاور حقوقی عضو شورا در امور بازار رشت؟؟!!

در دیدار جمعی از بازاریان با رئیس شورای رشت از بی توجهی شهرداری رشت نسبت به ساماندهی دستفروشان انتقاد و به لزوم توجه بیشتر شهرداری رشت نسبت به رفع این مشکل تاکید شد.

به گزارش همای خبر نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، یکی از بازاریان در این دیدار که صبح امروز در ساختمان شورای رشت برگزار شد اظهار کرد: دستفروشان شارع عام را در اختیار گرفته و متاسفانه برخی از آنان با به کار بردن الفاظ نامناسب موجب گلایه کسبه و شهروندان شده اند.

این فرد که از بازاریان شناخته شده در بازار رشت است افزود: حضور دستفروشان واقعا به بازار رشت آسیب رسانده است و اخیرا شاهد افزایش حضور دستفروشان از دیگر شهرهای گیلان در بازار رشت هستیم و همه اینها در سایه بی توجهی شهرداری رشت روز به روز در حال افزایش است و این افراد تاکنون بارها با کسبه قدیمی و شناخته شده بازار رشت درگیر شده اند.

یکی از نمایندگان بازاریان رشت نیز در این دیدار با ابراز گلایه از عملکرد شهرداری رشت در موضوع ساماندهی دستفروشان اظهار کرد : یک فرد برای دریافت مجوز پروانه کسب باید از فیلترهای فراوانی عبور کند و عوارض و مالیات نیز پرداخت کند اما متاسفانه افراد دیگری بدون پرداخت هیچ گونه مالیاتی تمام سطح خیابان رشت را در اختیار گرفته اند.

وی با بیان اینکه برخی از این دستفروشان از سر ناچاری و بیکاری به این شغل روی آورده اند افزود: شهرداری باید مکانی برای آنان در نظر بگیرد تا حضورشان به کسبه و بازاریان ضرر و زیان وارد نکند و ما از بابت ساماندهی دستفروشان بالغ بر دویست نفر نامه ای تنظیم کرده ایم اما گویا در شهرداری رشت عزمی از این بابت مشاهده نمی شود.

یکی دیگر از کسبه بازار رشت در این دیدار با انتقاد از بی توجهی شهرداری رشت نسبت به حضور گسترده دستفروشان در خیابان های رشت اظهار کرد: یک خانم که مدعی است اخیرا به عنوان مشاور حقوقی یکی از اعضای شورا مشغول به کار شده است نیز به برخی از بازاریان مراجعه کرده و با به کار بردن الفاظ نامناسب اعلام کرده است که نباید بابت حضور دستفروشان در بازار گلایه کنند و ما به عنوان کسبه بازار رشت می خواهیم بدانیم این خانم بر اساس کدام قانون اجازه دخالت در چنین مواردی را پیدا کرده است؟؟

-مکاتبه و تذکر به شهردار رشت پیرامون ساماندهی دستفروشان/

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار با اشاره به اینکه بابت ساماندهی دستفروشان چندین مرحله با شهردار رشت مکاتبه و تذکر داده ام اظهار کرد: زمانی که طرح پیاده راه خیابان اعلم الهدی اجرایی شد ، بسیاری از بازاریان از این بابت ناراضی بودند و این در حالی بود که اجرای پروژه پیاده راه مصوبه ده سال پیش تر از زمان اجرا را توسط نهادهای ذیصلاح دریافت کرده بود .

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه با اجرای پیاده راه ارزش املاک افزایش پیدا کرد افزود: در شورای چهارم بحث ساماندهی دستفروشان به طور جدی مطرح شد و بر اساس مصوبه آن سال قرار بود که دستفروشان از ساعت هشت شب به بعد نسبت به ایجاد بساط اقدام کنند و این موضوع توسط شهرداری در آن زمان با دقت نظارت می شد.

وی با ابراز گلایه از اینکه نباید نیروهای سد معبر در اختیار مناطق قرار می گرفت بیان کرد: پس از پخش نیروهای سد معبر شاهد افزایش دستفروشان هستیم و اعلم الهدی از این بابت واقعا شرایط نامناسبی پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه بازاریان در پرداخت مالیات و عوارض و … همواره همکاری کرده اند تصریح کرد: هر شغلی که بنا به دلایلی موجب سد معبر می شود باید به نوعی ساماندهی شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه در گذشته شهرداری و نیروی انتظامی پیش از این قرار داد همکاری داشتند افزود: نیروهای سد معبر شهرداری رشت در گذشته به همراه ماموران نیروی انتظامی نسبت به رفع مشکل سد معبر اقدام می کردند اما در حال حاضر و در شرایط فعلی چنین همراهی وجود ندارد.

ترمیم کف پوش بازار رشت به زودی انجام می شود

وی با اشاره به اینکه دو هفته پیش در جلسه صحن شورا نیز به شهردار رشت پیرامون رفع مشکل بازاریان و ساماندهی دستفروشان و همچنین رفع مشکل کف پوش های بازار رشت تذکر دادم افزود: پس از تاکیدات انجام شده ، قرار است به زودی طی یک یا دو هفته آینده پیمانکار پیرامون رفع مشکل کف پوش بازار رشت وارد عمل شده و ان شاا به زودی این گلایه بازاریان و شهروندان برطرف شود.

بی توجهی شهرداری رشت در ساماندهی دستفروشان مشهود است و شهرداری باید برای رفع مشکل برنامه اجرایی خود را در اسرع وقت به شورا ارائه نماید و توسط کمیسیون بهداشت و خدمات شهری کارگروهی در این راستا تشکیل و پیگیری و نظارت لازم را داشته باشد ضمن اینکه به شهردار محترم منطقه دو اعلام شد تا تعیین تکلیف موضوع نسبت به استقرار گشت‌های خودرویی سد معبر در مکانهای مورد اعتراض کسبه اقدام و هماهنگی بیشتری با عوامل انتظامی و مقامات قضایی داشته باشد،

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در خیابان شیک به واسطه انبوه حضور دستفروشان شرایط برای تردد شهروندان بسیار نامناسب است گفت: بی توجهی و سهل انگاری شهرداری رشت برای ما مشهود است و ورود افرادی تحت عنوان مشاور به چنین مباحثی نیز پذیرفتنی نیست و انتظار می رود همکار شورایی از این بابت تذکرات لازم را بدهند .

انتهای پیام

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …