- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

بزودی تولید آهن اسفنجی نخستین بار در شمال کشور در رشت افتتاح می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: اولین تولید کننده بخش خصوصی آهن اسفنجی به زودی کار خود را در رشت آغاز خواهد کرد.


همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری در جلسه رصد پایش طرح‌های نیمه تمام اظهار داشت: تولید آهن اسفنجی که تکمیل کننده زنجیره تولید انواع آهن می باشد با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن به زودی افتتاح خواهد شد.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ظرفیت تولید آهن و فولاد گیلان رو به افزایش است تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه فولاد با توجه به امکان سنجی در گیلان صورت گرفته است و میزان سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی این خط تولید بزرگ ۴ هزار میلیارد ریال می باشد.
وی با تاکید بر ضرورت اشتغال آفرینی و حمایت از سرمایه گذاری در استان عنوان کرد: میزان اشتغال زایی مستقیم این شرکت صنعتی که با استفاده از مواد اولیه کنسانتره و سیستم یکپارچه شارژ مستقیم انجام می شود به تعداد ۱۲۰ نفر خواهد بود.
دکتر تیمور پورحیدری طراحی خط تولید این کارخانه بزرگ توسط متخصصین داخلی را ارزشمند توصیف کرد و اضافه کرد: ساخت مخازن، غبارگیرها، نصب کوره دوار، جرثقیل، نوارهای نقاله و بسیاری از ماشین آلات به همت مهندسین داخلی انجام شده که می تواند گام مهمی در راستای خودکفایی و خود اتکایی باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir [1]