چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده رودبار در مجلس مطرح کرد اولویت مجلس؛ تصویب برنامه هفتم/اخذ ردیف ملی برای پروژه سد دیورش رودبار

نماینده رودبار در مجلس، تصویب قانون برنامه هفتم را اولویت مجلس دانست و عنوان کرد: احتمالا تصویب برنامه هفتم چند ماه طول می کشد و از طرف دیگر باید تا اسفند امسال قانون بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کنیم و لذا امکان تصویب قانون بودجه در زمان مقرر ممکن نیست.

همای خبر/مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به روند بررسی دو لایحه برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در مجلس، اظهار کرد: تصویب بودجه ۱۴۰۲ توسط مجلس براساس اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت باید برنامه هفتم توسعه را در قالب پنج برنامه یک ساله به مجلس ارائه کند، افزود: مجلس از مدت ها منتظر لایحه برنامه هفتم است تا براساس آن بودجه سال ۱۴۰۲ را مصوب کند، زیرا شاخص و معیار نمایندگان برای تصویب بودجه ۱۴۰۲، قانون برنامه هفتم است.

نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی خبری باران، تصویب قانون برنامه هفتم را اولویت مجلس دانست و عنوان کرد: احتمالا تصویب برنامه هفتم چند ماه طول می کشد و از طرف دیگر باید تا اسفند امسال قانون بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کنیم و لذا امکان تصویب قانون بودجه در زمان مقرر ممکن نیست.

گودرزوند چگینی اصلاح قانون برنامه و بودجه را نیازمند لایحه دولت دانست و گفت: دولت تاکنون لایحه نداده و لذا از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرحی را مطرح و با حضور هیئت دولت بررسی کردیم که خوشبختانه بخش زیادی از آن مصوب شد، اما درباره چگونگی اجرا منتظر آخرین نظرات دولت و تایید شورای نگهبان هستیم، اما به بودجه ۱۴۰۲ نمی رسد؛ البته می تواند بر آن اثرگذار باشد.

وی در ادامه به اشکالات حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و متذکر شد: حذف ارز ترجیحی در مجلس مخالفان و موافقان زیادی داشت و اگرچه ارز ترجیحی مشکلات زیادی ایجاد کرده بود، اما اکنون مشکلات حذف آن بیشتر از قبل شده است لذا به دنبال فراهم سازی زیرساخت های کالابرگ الکترونیک از سوی دولت هستیم که قیمت ها را مطابق شهریور ۱۴۰۰ پیاده کند که تاکنون محقق نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه پرداخت یارانه در شرایط تورمی منطقی نیست، خاطرنشان کرد: دولت در بخش نان مدیریت خوبی انجام داد و قیمت ها را ثابت نگه داشت؛ در بخش کالاهاسی اساسی نیز باید شاهد چنین مدیریتی باشیم تا اثرات افزایش قیمت در سایر کالاها دیده نشود.

وی از اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک در یکی از استان های جنوبی کشور خبر داد و عنوان کرد: برای شفاف سازی و جلوگیری از فساد همه شبکه های دولت باید به هم متصل شود و لذا تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ همه حساب های دستگاه ها و شرکت های دولتی به خزانه وصل و هرگونه دریافت و پرداخت مشخص خواهد شد.

گودرزوند چگینی در پایان به مشکل آب شرب و آب کشاورزی حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: شهرها و روستاهای شهرستان رودبار قبل از سد سفیدرود قرار دارند و متاسفانه در بالادست سد سفیدرود شاهد احداث سدهای متعدد هستیم که از ورود آب به حوزه گیلان جلوگیری می کند و کم آبی منطقه را سبب شده است.

نماینده رودبار در مجلس با بیان اینکه این شهرستان برخلاف سایر شهرستان های گیلان حق آبه ندارد، خاطرنشان کرد: با وزیر نیرو جلسات متعددی را برگزار کردیم تا عدالت در حق آبه سد سفیدرود رعایت شود، زیرا اثر کم آبی و خشکسالی در گیلان بیشتر است و باید نسبت حق آبه سد حفظ شود.

وی از اخذ ردیف ملی برای پروژه سد دیورش رودبار خبر داد و گفت: یکی از هدفگذاری های سد دیورش حل مشکل آب آشامیدنی پنج شهر و ۲۸ روستای شهرستان رودبار است لذا تا پایان ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری از این سد خواهیم بود.

با کانال همای خبرهمراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …