چاپ مطلب چاپ مطلب

جمع آوری و توزیع بیش از ۱۶ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی شورای زکات رضوانشهر

فرماندار رضوانشهر گفت: در هشت ماهه اخیر بیش از ۱۶ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی از سوی شورای زکات رضوانشهر جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع شده است.

اختصاصی همای خبر / امروز شنبه دوازدهم آذر مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور امام جمعه و دبیر شورای زکات استان و اعضای شهرستانی در محل دفتر امام جمعه رضوانشهر برگزار شد، گفت: در هشت ماه اخبر بیش از ۱۶ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی شورای زکات رضوانشهر جمع آوری و در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه زکات از جمله مهم‌ترین واجبات است و در احکام و تعالیم اسلامی تأکید بسیاری بر اجرای آن شده است. افزود: با تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم برای ادای سنت حسنه زکات و با کمک خیرین می توانیم گام های موثری در این راستا برداریم.

صفوی با اشاره به اینکه تبیین و ترویج فرهنگ زکات از سوی جامعه روحانیون ضرورت دارد، تاکید کرد: اعضای شورای زکات شهرستان با بهره گیری از دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستاها ضمن اطلاع رسانی و ترویج این فرهنگ، در راستای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد فومنی امام جمعه شهرستان نیز در این نشست از مشارکت خیرین و مردم در کمک به نیازمندان و همچنین زحمات اعضای شورای زکات شهرستان قدردانی کرد و بیان داشت: باید همه اقشار مردم عزیز را به پرداخت زکات تشویق کنیم و هر چقدر در کار ها جدیت داشته باشیم موفق خواهیم بود.

دبیر شورای زکات استان نیز در این جلسه گفت: استان گیلان در تشکیل شورای ذکات روستاها در کشور رتبه برتر را دارد که این نشان از تلاش همه اعضای شورای ذکات در شهرستان ها است.

حجت الاسلام آزمایش با اشاره به در پیش بودن شب یلدا خواستار مشارکت مردم و خیرین برای کمک به همنوعان و نیازمندان شد.

وی همچنین از برگزاری همایش شورای زکات استان گیلان با حضور مسئولین کشوری و استان و خیرین در یکم دی ها سال جاری خبر داد.

در ابتدای این نشست رئیس کمیته امداد و دبیر زکات شهرستان نیز گزارشی از عملکرد این شورا در جلسه ارائه نمودند.

خبرنگار:عطیه نصرتی

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!

#اختصاصی_همای_خبر   اقدام نامتعارف پرسنل شهرداری،دزدی در روز روشن/ حقوق میگیرم که خیانت کنم!   …