چاپ مطلب چاپ مطلب

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در رضوانشهر برگزار شد

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز سه شنبه همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی با حضور دکتر آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، دادستان عمومی و انقلاب، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرهنگیان و مدیران مدارس شهرستان رضوانشهر در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی رضوانشهر برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این همایش در جمع مدیران مدارس و فرهنگیان رضوانشهر گفت: ما در مواجه با کلید واژگانی چون تزکیه و تعلیم و آمورش و پرورش یک ترکیب عاطفی را ملاحظه می کنیم و با تنویر افکار جامعه و انتقال فرهنگ مواجه می شویم.

دکتر آقایی افزود: یکی از بنیادی ترین نهاد تربیتی نهاد آموزش و پرورش است که منشاء و مبنای خردورزی و اندیشه ورزی است نهادی است که همه ما از این نهاد مقدس ظهور و بروز کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر ما به این نهاد توجه کنیم، در نظام حاکمیتی، طبیعی است که ما یک جامعه موفق و رو به پیشرفت در آینده خواهیم داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش یا مدرسه بعد از خانواده مقدس ترین نهاد اس، تصریح کرد: مدیران آینده حاصل تربیت معلمین ما هستند، نسل پذیری اولیه هرچند در خانواده آغاز می شود اما الگوه پذیری فرزندان از معلمین از والدین بیشتر است، لذا هر چقدر در این حوزه بیشتر تلاش کنیم، جامعه ما به تعالی خواهد رسید.

دکتر احمد آقای بیان داشت: رویکرد یا وظیفه آموزش وپرورش فقظ همین آموزش نیست، شاکله آموزش و پرورش، تربیت می باشد، به خاطر همین است که می بینم تزکیه و تعلیم دو هم زادی هستند که در آموزه های دینی و اخلاقی ما در تعالی نظام اجتماعی در کنار هم قرار دارد،

وی اضافه کرد: اما آن چیزی که امروز جامعه ما را دچار چالش کرده بحث خشونت است ، اگر ما با اطلس جنایی دنیا و حتی در کشور و استان و شهرستان نگاه کنیم رفتارهای که منشاء خشونت دارند رقم فراوانی شان در اطلس جنایی ما زیاد است.

با‌کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …