چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان دربازدید از نمایشگاه فن بازار: فعالیت بیش از ۱۴۰ واحد صنعتی فناور در گیلان/ افزایش صنایع دانش بنیان، ماحصل پیوند دانشگاه و صنعت است

مدیرکل صمت استان در حاشیه بازدید از نمایشگاه فن بازار دانشگاه گیلان: بیش از ۱۴۰ واحد فناور صنعتی با مجوز تحقیق و توسعه ( R&D) در گیلان فعالیت می کنند.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاه فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه گیلان برگزار شده است اظهار داشت: با توجه به سرعت تغییر در تکنولوژی، بهره مندی از نخبگان علمی در ارتقاء دانش فنی صنایع و کارخانجات ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اثر بخش بودن نمایشگاه‌های فن بازار به لحاظ تبادل دانش فنی اضافه نمود: معتقدم خروجی پژوهش ها و کاوش های علمی باید به صورت کاربردی و عملیاتی در کسب و کارهای مختلف به عینیت برسد تا ضمن اثربخشی در چرخه تولید واحدهای صنعتی بتوانیم در صنایع مختلف به ارزش افزوده ای دست یابیم که قابل رقابت با کشورهای پیشرفته صنعتی باشد.

دکتر پورحیدری تعامل دانشگاه و مراکز علمی با بخش صنعت را در توسعه صنعتی استان موثر دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون این اداره کل؛ تفاهم‌نامه‌های مناسبی را با دانشگاه گیلان، دانشگاه فنی حرفه ای؛ پارک علم وفناوری و مراکز رشد منعقد نموده است که بیانگر رویکرد این اداره کل در توسعه و ارتقاء سطح فناوری صنایع استان می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گیلان؛ مشارکت و حضور فعال کارخانجات و صنایع دانش بنیان گیلانی در این نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور ۳ واحد صنعتی در جمع پژوهشگران دانشگاهی، با هدف پیوند و ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه بود که قطعا ماحصل این تعامل حرکت به سمت ایجاد صنایع دانش بنیان و فراهم سازی بستر اشتغال جوانان تحصیلکرده خواهد بود.

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گیلان از روز گذشته در مرکز نوآوری دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان گشایش یافت، در این نمایشگاه ۲ روزه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، صنعت و موسسات پژوهشی، دستگاه‌های اجرایی، سازمان های دولتی و بخش خصوصی به معرض نمایش گذاشته شده‌است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی

پزشکیان: اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا …