- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

فرماندار رضوانشهر: تولید حدود ۳۷ تن زباله به صورت روزانه در شهرستان

فرماندار رضوانشهر گفت: حدود ۳۷ تن زباله به صورت روزانه در شهرستان تولید می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۷ تن کاهش داشته است.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز پنجشنبه هفدم آذر مهندس سید نادر صفوی میرمحله در دهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان با لزوم تداوم برنامه های آموزشی در راستای طرح تفکیک زباله از مبدا به جهت جلب مشارکت عمومی تاکید کرد و افزود: این مهم محقق نخواهد شد مگر با همت و تلاش اعضای کارگروه و مشارکت مردم، لذا همه باید در راستای فرهنگ سازی طرح تفکیک زباله اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه میزان تولید زباله در این شهرستان از ۴۵ تن به حدود ۳۷ تن کاهش داشته است، گفت: با تلاش های اعضای کارگروه زباله تولیدی شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۸ تن کاهش داشته و در حال حاضر ۱۵ درصد تفکیک زباله از مبدا، از سوی شهرداران و تعاونی دهیاری ها در حال انجام می باشد.

وی در ادامه بر لزوم نظارت به مدیریت پسماندهای عفونی شهرستان دستورات لازم به شبکه بهداشت و بیمارستان اعلام داشتند و همچنین در خصوص پاکسازی مستمر نقاط بحرانی انباشت زباله خواستار توجه ویژه شهرداران و بخشداران به این مناطق شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir [1]