چاپ مطلب چاپ مطلب

بی اعتنایی شهردار معزول رشت نسبت به تذکرات شورا

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت نسبت به بی اعتنایی شهردار معزول رشت نسبت به نامه شورا پیرامون عدم جابجایی نیرو تا پیش از اعلام رای نهایی انتقاد و به وحدت ما بین اعضای شورا با هدف رفع مشکلات شهر تاکید شد.

به گزارش همای خبر نقل از خبرگزاری فارس – رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در شصت و چهارمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت که با دستور جلسه انتخاب سرپرست شهردار رشت برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: یقینا سیره عملی و رفتاری حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای بانوان مسلمان است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه پیرامون مباحث مطرح شده در موضوع استیضاح و… تابع قانون هستیم افزود: پیش تر از این نیز در پی صدور رای بازگشت موقت شهردار از سوی شعبه بدوی دیوان نیز تابع قانون بودیم و بعد از این نیز قانون برایمان فصل الخطاب است.

وی با قرائت نامه ارسالی از سوی فرمانداری رشت پیرامون صدور رای دیوان مبنی بر باطل شدن احکام مبنی بر بازگشت موقت شهردار رشت و انتخاب سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد : در این نامه به برگزاری جلسه فوق العاده امروز مبنی بر انتخاب سرپرست جدید شهردار رشت تاکید شده است و شورا نیز در جلسه امروز نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری رشت اقدام می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با نظر خواهی از اعضای شورا مبنی بر معرفی کاندیدای مورد نظر پیرامون انتخاب سرپرست شهرداری رشت بیان کرد: هر عضوی می تواند کاندید مورد نظر خود را اعلام و پس از آن این موضوع به رای گذاشته می شود.

نحوه رای گیری انتخاب سرپرست شهرداری رشت  به رای گذاشته شد که با موافقت اعضای شورا انتخاب سرپرست به صورت مخفی و با برگه رای انجام شد آقای یوسف یزدانی با نه رای موافق و دو رای ممتنع بعنوان سرپرست شهرداری از سوی اعضای شورای شهر رشت انتخاب شد.

مدیران بر اساس توانمندی ها در جایگاه ها حضور داشته باشند

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به منظور  تسریع در امور شهری در این جلسه حضور پیدا کرده ام اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون سه مرحله مدیران شهرداری های مناطق  تغییر داده شده بودند و شهر بیش تر از این ظرفیت ندارد.

نادر حسینی با بیان اینکه شهردار متناسب با نیاز جامعه می تواند انتصاباتی انجام دهد افزود: باید به ثبات مدیریتی توجه داشته باشیم و انتظار داریم مدیران بر اساس توانمندی هایشان در پست ها و جایگاه ها باشند .

جابجایی مکرر نیرو توسط شهردار معزول رشت

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: در جلسه استیضاح شهردار رشت ،تمامی موارد در مقابل چشمان حاضرین در جلسه و افرادی که از طریق لایو جلسه را نگاه می‌کردند  انجام شد و همه اقدامات شفاف بود.

هادی رمضانی با بیان اینکه تمامی موارد شفاف و قانونا در جلسه استیضاح انجام شد بیان کرد: تمام مراحل استیضاح توسط دوربین ها ثبت و ضبط شده است و در همان جلسه هشت رای مبنی بر برکناری شهردار معزول دیده و قرائت شد.

وی با تاکید به اینکه فردی که رأی هشتم را داد اما پس از آن بنا به دلایلی منکر شد واقعا کار ناصوابی انجام داد افزود: پس از اینکه شهردار معزول با رای موقت به محل کار برگشت ، رئیس شورای رشت طی نامه ای که با نظر اکثریت اعضای شورا بود از وی تقاضا کرد که فعلا نسبت به جابجایی نیرو اقدام نکند اما علوی شهردار معزول هیچ اعتنایی به این نامه که یقینا تقاضای همه اعضای شورا بود اعتنایی نکرد و همه روزه شاهد صدو  احکام مختلف از سوی شهردار معزول بودیم.

رمضانی با اشاره به اینکه اعضای شورا باید همچون برادر در کنار یکدیگر باشند گفت: باید برای ساختن شهر در کنار هم تلاش کنیم و با پرداختن به  مباحث بیهوده بیش تر از این شهروندان را نسبت به مدیریت شهری بی اعتماد نکنیم.

در این جلسه با موافقت اعضای شورا یوسف یزدانی به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

انتهای پیام

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اینبار بر سر حمله ایران

اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اینبار بر سر حمله ایران 🔹 منابع رسانه‌ای عبری …