چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر رشت : شهرداری در ارائه خدمت به مردم عدالت را رعایت کند/ محکومیت دویست میلیارد تومانی شهرداری رشت

رئیس شورای شهر رشت گفت : شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان عدالت را رعایت و به توزیع متوازن خدمات در محلات مختلف رشت توجه داشته باشد.

به گزارش همای خبر نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ،محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه یکی از دلایل بروز بی عدالتی در مجموعه شهرداری رشت ،عدم قرار گرفتن افراد در جایگاه های واقعی آنان است اظهار کرد: وقتی افراد غیر مرتبط با رانت و تحرکات پشت پرده در جایگاه هایی قرار می گیرند که از دانش و تجربه  مناسب برخوردار نیستند ، یقینا گلایه مندی ایجاد می شود.

وی با تاکید به اینکه استفاده از افرادی که به لحاظ دانش و تجربه سرآمد هستند باید مورد توجه باشد افزود: یقینا سپردن امور به چنین افرادی می تواند در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها بسیار مثمر ثمر باشد و نتیجه این مهم به توزیع عادلانه خدمات در تمامی نقاط شهر خواهد انجامید.

رئیس شورای شهر رشت به کمیسیون ماده ۳۸ اشاره کرد و گفت : سال گذشته بنده به عنوان نماینده شورا در این کمیسیون عضویت داشتم و با مباحثی که در آن مطرح می شد به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه در شهرداری رشت در زمان انعقاد قرار دادها بی دقتی انجام می شود.

کارگرنیا با بیان اینکه بی توجهی به موارد در زمان انعقاد قرار دادها منجر به ضرر و زیان و همچنین ایجاد راه گریز از تعهدات برای طرف مقابل می شود تصریح کرد: متاسفانه با بررسی اکثر قرار دادها به این نتیجه رسیدیم که نمایندگان شهرداری رشت در بیشتر این قرار دادها سهوا و یا عمدا دقت لازم را نداشته و موجب تحمیل ضرر و زیان فراوان به بیت المال شده اند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت زمانی که از محکومیت در یک پرونده اطمینان دارد باید نسبت به توافق پیش از رأی اقدام کند افزود: با این اقدام حداقل می توان با شرایط بهتر و پرداخت مبالغ کمتر نسبت به جلب رضایت طرف مقابل اقدام کرد و ضررهای تحمیلی به شهرداری را کاهش داد.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه به شهردار پیشین رشت بابت پرونده های کمیسیون ماده ۳۸ تذکر داده بودم گفت : یک کارگروه از این بابت در آن زمان در شهرداری رشت تشکیل شد اما عملا پرونده ای در آن بررسی نشد و نتیجه ای به همراه نداشت.

کارگرنیا با تاکید به اینکه نمایندگان شهرداری رشت در زمان انعقاد هر قرار دادی باید دقت داشته باشند بیان کرد: متاسفانه با روندی که تا پیش از این زمان اجرا می شد شهرداری تا پایان سال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان محکوم شده است و این اصلا پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به گلایه بازاریان پیرامون وضعیت کف پوش بازار رشت تصریح کرد: متاسفانه به واسطه کنده کاری هایی که چند ماهی است در بازار رشت انجام و به حال خود رها شده است،  کسبه و شهروندان بسیار گلایه مند هستند و انتظار داریم در این باره اقدامات با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اصلاح هندسی معابر اشاره کرد و گفت : این موضوع موجب گلایه شهروندان شده است و ساکنین شهرک صبا نیز از این بابت دغدغه فراوانی دارند و انتظار داریم شهرداری رشت در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …