چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان گفت: شرکتهای دانش بنیان گیلان به ۱۶۰ کشور صادرات دارند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: استان گیلان ۸۱ شرکت دانش بنیان دارد و یکی از این شرکت ها که تولید کننده ماشین آلات خط تولید می باشد به ۱۶۰ کشور دنیا صادرات دارد.


همای خبر به نقل از  روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری عصر چهارشنبه در نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار گیلان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این استان عنوان کرد: در شهرک‌های صنعتی استان بالغ بر هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال هستند که ۸۱ مورد دانش بنیان هستند و بسیاری از آنها فعالیتی در سطوح ملی دارند.
وی تاکید کرد: اگر شرکتهای دانش بنیان استان مورد حمایت جدی قرار گیرند به طور قطع می توانیم ساز و کار مناسبی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بیابیم. با همدلی مناسبی که در حوزه کسب و کار و تیم اقتصادی گیلان وجود دارد، پیش بینی می کنیم در پایان سال کارنامه قابل قبولی در حوزه دانش بنیان با کمک مراکز علمی و دانشگاهی کسب کنیم و طی برنامه‌ریزی علمی مدون بتوانیم ماموریت اصلی خود را به انجام برسانیم.
وی با بیان اینکه اگر نگاهی واقع بینانه و حمایتی به بخش تولید داشته باشیم می‌توانیم از همه تحریم‌ها عبور کنیم، افزود: این سازمان با راه اندازی سه‌شنبه‌های دانش بنیان بصورت یک کارگروه کاملا منسجم تفاهم نامه‌هایی با همه مراکز علمی استان منعقد کند.
پورحیدری مسائلی چون کاهش سرمایه گذاری، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و عدم حمایت مناسب بانکها را از جمله مشکلات فعالان اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همدلی مسئولان استان این مشکلات برطرف شود چنانکه در کارگروه رفع موانع تولید پیگیری می شود تا از همه ظرفیت‌های موجود استان و همراهی همه بانکها بهره‌گیریم.
وی هدف اصلی این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی و فناورانه عنوان کرد و افزود : جلوگیری از سردرگمی سرمایه گذاران و ارایه طرح های معین از دیگر اهداف این نمایشگاه است که امیدواریم با همه دستگاهها جهت ارتقای مراکز علمی گام برداریم.
نمایشگاه کسب و کار گیلان از ۲۱ دیماه به مدت سه روز با هدف تبیین و تسهیل در روند ارائه خدمات مختلف حوزه کسب و کار با حضور ۱۰۳ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی گیلان برگزار می شود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …