چاپ مطلب چاپ مطلب

انتقاد رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تعطیلی مکرر مدارس و دانشگاه ها/ چه کسی پاسخگوی عواقب مخرب این تصمیم است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از اینکه چرا با هر بهانه‌ای اولین جایی که تعطیل می‌‎شود مدارس و دانشگاه‌ها است، گفت: چه کسی پاسخگوی عواقب مخرب این تعطیلی‌‎ها است؟ از سوی دیگر سرعت اینترنت برای دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به آموزش مجازی به هیچ عنوان مناسب نبوده و آموزش کشور را در زمان امتحانات پایان‌ترم مختل شده است.

همای خبربه گزارش خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تعطیلی‌های اخیر مدارس و دانشگاه‌های کشور این بار به دلیل افت فشار گاز، عنوان کرد: متأسفانه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌‎ها در ایام کرونا موجب افت تحصیلی و افت تربیت مدرسه‎‌ای و دانشگاهی دانش آموزان و دانشجویان شد و آثار مخرب آن، دقیقا پس از بازگشایی مدارس دیده شد که ناهنجاری‌هایی را در فضای مدارس و دانشگاه‌ها به همراه داشت.

فضای مجازیِ فاقد نظارت؛ مربیِ بی‌رقیب فرزندان ما شد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این ایام، فضای مجازی ولنگار و فاقد نظارت حاکمیت، مربی بی‌رقیب فرزندان ما شد و همچنان پس از عبور از تعطیلات کرونا آثار سوء این تعطیلی‌ها از حیث آموزشی و تربیت مدرسه‌ای و دانشگاهی وجود دارد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر طی یک ماه گذشته به دلیل آلودگی هوا و در چند روز اخیر به علت افت فشار گاز، اولین نقطه هدف تعطیلی‌ها از سوی مسئولان تصمیم‌گیر کشور، مدارس و دانشگا‌ه‌ها بوده؛ که این نوع نگاه بسیار اشتباه است.

منادی ادامه داد: متأسفانه باز هم زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت سویه‌های جدید ویروس کرونا به گوش می‌‎رسد که تعطیلی احتمالی مدارس و دانشگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت و با این روند نمی‌توان چرخ آموزش کشور را به حرکت درآورد.

شورای امنیت کشور و هیأت دولت به روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها پایان دهند

منادی سفیدان با بیان اینکه نباید با هر بهانه‌‎ای دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تعطیل کرد چرا که در کشورهای پیشرفته آخرین مکان برای تعطیلی‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها است، تأکید کرد: ولی در کشور ما دقیقا اولین تصمیم برای تعطیلی، مدارس و دانشگاه‌ها را هدف می‌گیرد، لذا از تصمیم‌گیران این حوزه، به‌ویژه شورای امنیت کشور، شورای عالی آموزش و پرورش و هیأت دولت می‌خواهیم به روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها پایان دهند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: چنانچه روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ادامه داشته باشد، مجلس برخورد قاطعی با وزرای مربوطه یعنی وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم خواهد داشت.

وزیر ارتباطات در مجلس پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در قبال تأمین اینترنت برای آموزش مجازی باشد

وی یادآور شد: از سوی دیگر بی‌کفایتی وزیر ارتباطات در تأمین اینترنت پرسرعت برای دانش آموزان و دانشجویان اجازه استفاده از آموزش مجازی را به آن‌ها نمی‌دهد. قطعا خواهان پاسخگویی وزیر ارتباطات در مجلس خواهیم بود، دانش‌آموزان و معلمان هردو در ایام پایان‌ترم دچار مشکل هستند و این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مردم نیز درخواست کرد در مصرف سوخت و انرژی تا حد امکان صرفه جویی داشته باشند تا فرزندان آن‌ها از آموزش و پرورش و رشد و تعالی اجتماعی بازنمانند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …