چاپ مطلب چاپ مطلب

وزیر آموزش و پرورش: ماهیت طرح رتبه بندی معلمان مادی نیست منشا سند ۲۰۳۰ جنبه زیست محیطی داشت، اما سر از آموزش و پرورش درآورد

وزیر آموزش و پرورش، طرح رتبه بندی معلمان را توافقی بین دولت و مجلس دانست که هنوز کامل نیست و به زودی اجرایی می شود و بیان کرد: رتبه بندی ماهیت مادی ندارد، اما معادل اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده است.

همای خبر به نقل از ایسنا، یوسف نوری امروز، ۲۹ دی ماه در نشست با فرهنگیان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به ایجاد مراکز آموزشی نسل چهارم، اظهار کرد: نیازمند انسان های نسل چهارم نیز هستیم.
وی با بیان اینکه مدرسه و دانشگاه به عنوان مکان تربیتی باید از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری بروند، تصریح کرد: مدرسه نسل اول منجر به سواد اسمی می شود و مدرسه نسل دوم به سواد مفهومی می پردازد که پژوهش محور است، اما منجر به کارآفرینی نمی شود.
وزیر آموزش و پرورش، مدرسه نسل سوم را منجر به سواد عملکردی دانست و تصریح کرد: در مدارس و مراکز آموزشی نسل چهارم سواد اجتماعی مورد تاکید است.
نوری، فرهنگ اسلامی را دارای بهترین آموزه های تربیتی برای اعتلای جامعه دانست و گفت: مدارس نسل چهارم منجر به مسئولیت اجتماعی می شود.
وی خیرین مدرسه ساز را نمونه ای از تحقق مسئولیت اجتماعی دانست و یادآور شد: تربیت هدف اصلی جامعه است و لذا در زیست بوم جدید نظام آموزش و پرورش کشور به این مقوله توجه شده است و امیدواریم با کمک خیرین پیش برویم.
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، معلمان را افسران سپاه پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: محور نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل دگرگونی آموزش و تحول در نظام تعلیم و تربیت بود.
وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تحت تاثیر قرار دادن آموزش و پرورش، عنوان کرد: منشا سند ۲۰۳۰ جنبه زیست محیطی داشت، اما سر از آموزش و پرورش درآورد، زیرا نظام استکبار برای حکمرانی جهانی باید اهدافش را در آموزش و پرورش پیاده سازی کند.
نوری با بیان اینکه متاسفانه رویکرد نظام آموزش و پرورش ما بیشتر کالبدی و اقتصادی است، اظهار کرد: استکبار جهانی با همین رویکرد از تشکیل خانواده و فرزندآوری دور شد و لذا به جامعه ما نیز القا کردند که خانواده مانع ایجاد می کند.
وی با اشاره به تفاوت دیدگاه های امانیستی با دیدگاه های الهی و انسانی در حوزه تربیت، اضافه کرد: امروز باید آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را ترسیم کنیم و توجه ویژه ای به نظام آموزش و پرورش عمومی داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم شناسایی مربیان، تصریح کرد: معلمان هدف و محتوا و روش و ارزشیابی را به عنوان اصول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دهند و برای آینده برنامه داشته باشند.
نوری، هر اقدام در نظام آموزش و پرورش را نیازمند اثر تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: آزمون ها باید مرحله ای از یادگیری باشند؛ نه غافلگیری و مچگیری و لذا باید نظام تعلیم و تربیت را به این سمت ببریم.
وی طرح رتبه بندی معلمان را توافقی بین دولت و مجلس دانست که هنوز کامل نیست و به زودی اجرایی می شود و بیان کرد: رتبه بندی ماهیت مادی ندارد، اما ما به ازای اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی دولت، بیان کرد: معلمان در راستای سند تحول بنیادین و طرح رتبه بندی به سمت کسب شایستگی های فردی، عمومی و حرفه ای بروند و کتب درسی را به برنامه درسی تبدیل و امور تربیتی را احیا کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در روستاها / نقدی: رفع مشکلات آب کشاورزی روستاییان باید در دستور کار دهیاران قرار گیرد

فرماندار شفت در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان؛ لزوم مدیریت آب کشاورزی توسط ابسواران در …